У студзені ў краіне стартаваў другі этап рэпетыцыйнага тэсціравання, які будзе доўжыцца да канца лютага. Для абітурыентаў такое тэсціраванне — унікальная магчымасць высветліць, якія прабелы існуюць у іх ведах і на якіх раздзелах школьнай праграмы трэба сканцэнтраваць сваю ўвагу.
16-2
— Упэўнены, што заняткі з рэпетытарам ніколі не дадуць такой багатай інфармацыі для роздуму, як вынікі рэпетыцыйнага тэсціравання. Для некаторых выпускнікоў і іх бацькоў яго вынікі становяцца громам сярод яснага неба, асабліва калі тыя маюць у школе высокія адзнакі, якія не пацвярджаюцца высокімі баламі на рэпетыцыйным тэсціраванні, — падкрэслівае дырэктар Рэспубліканскага інстытута кантролю ведаў Мікалай ФЯСЬКОЎ, і папярэджвае, — абітурыенты памыляюцца, думаючы, што можна якасна падрыхтавацца да цэнтралізаванага тэсціравання за паўгода ці год, муштруючы тэсты. На жаль, такой думкі прытрымліваюцца і некаторыя настаўнікі. Фрагментарныя веды вучняў сведчаць аб адсутнасці ў некаторых установах адукацыі сістэмы ў навучальным працэсе. Вывучаць матэматыку, фізіку, біялогію і іншыя школьныя дысцыпліны па тэстах — заганная практыка.
Заданні ў тэстах хоць і адпавядаюць школьнай праграме, але самі тэсты не перадаюць усёй паслядоўнасці таго ці іншага курса. Трэба на занятках выконваць патрабаванні вучэбных праграм. Калі выпускнік школы ведае, як рашаць задачы па ўсіх раздзелах курса, то поспех на ўступных іспытах яму забяспечаны. А тэст — гэта найперш сродак дыягностыкі. Вядома, абітурыенты павінны мець навык работы з тэстамі, але тут маецца на ўвазе тэхналогія запаўнення бланкаў, псіхалагічная падрыхтоўка, уменне разлічыць час на выкананне тэставых заданняў.
— Мы настойваем на тым, каб арганізатары «рэпетыцыі» прытрымліваліся ўсіх правіл правядзення ЦТ, каб адразу настроіць абітурыентаў на сур'ёзны лад і змадэляваць рэальную псіхалагічную абстаноўку правядзення экзамену: ніякіх мабільнікаў, дапаможнікаў і шпаргалак у экзаменацыйнай аўдыторыі быць не павінна! Арганізатарам дазваляецца кансультаваць удзельнікаў «рэпетыцыі» толькі па тэхналогіі работы над тэстам і па парадку запаўнення бланка. Кансультацыі па змесце тэстаў не дапускаюцца, — кажа Мікалай Фяськоў.
Традыцыйна на кожны з этапаў рэпетыцыйнага тэсціравання выносяцца некалькі варыянтаў тэстаў па кожным прадмеце. Калі абітурыент пажадае ўдзельнічаць у рэпетыцыйным тэсціраванні другі раз, трэба будзе папярэдне праінфармаваць адказнага арганізатара аб тым, што ён ужо выконваў, напрыклад, першы варыянт тэста. Колькасць дысцыплін, якія можна здаваць на рэпетыцыйным тэсціраванні, у адрозненне ад ЦТ, ніхто не абмяжоўвае. Таксама да ўдзелу ў рэпетыцыйным тэсціраванні дапускаюцца і дзесяцікласнікі.
Для павышэння эфектыўнасці ад удзелу ў рэпетыцыі ЦТ можна скарыстацца паслугамі рэгіянальнага цэнтра тэсціравання і прафесійнай арыентацыі моладзі пры Гродзенскім дзяржаўным універсітэце імя Я. Купалы, які ўжо не першы год арганізуе пры падтрымцы Рэспубліканскага інстытута кантролю ведаў індывідуальныя кансультацыі для ўдзельнікаў рэпетыцыйнага тэсціравання. Там могуць пракансультаваць любога абітурыента, незалежна ад пункта праходжання тэсціравання і месца яго жыхарства. Мэта такой кансультацыі — ліквідацыя прабелаў у ведах і далейшая падрыхтоўка па тэматыцы тэставых заданняў, з якімі абітурыенты не справіліся на «рэпетыцыі» экзамену. Індывідуальная кансультацыя ўяўляе сабой рассылку вучэбна-метадычнага пакета, які змяшчае тэматыку раздзелаў школьнай праграмы па кожным няправільна выкананым заданні з указаннем года ці класа вывучэння адпаведнага раздзела, з рэкамендаваным спісам вучэбнай і метадычнай літаратуры, са зместам няправільна выкананых заданняў, правільнымі адказамі і ўказаннем да правільнага рашэння. Кансультацыйныя паслугі аказваюць удзельнікам рэпетыцыйнага тэсціравання таксама ў Ліцэі БДУ.
Між іншым, арганізатары цэнтралізаванага тэсціравання заўважылі, што на вынік выканання таго ці іншага тэставага задання аказвае ўплыў навізна матэрыялу для ўдзельнікаў іспытаў. Абітурыенты дапускаюць больш памылак у заданнях, якія не ўключаліся ў папярэднія гады. І наадварот. Так, некалькі гадоў запар у тэставых заданнях па рускай мове прапануюцца сказы, дзе працяжнік паміж дзейнікам і выказнікам пры наяўнасці дзеяслова-звязкі не ставіцца (Мудрость есть ум, соединенный с добротой). Вынік — кожны раз каля 30% абітурыентаў дапускаюць памылкі. Калі ж па беларускай мове ў тэстах на гэтае правіла прапанавалі заданне з перапынкам у два гады, колькасць памылковых адказаў падвоілася.
Надзея НІКАЛАЕВА.
Фота Марыны БЕГУНКОВАЙ.
Будзь у курсе:
Для ўдзелу ў рэпетыцыйным тэсціраванні абітурыент павінен зарэгістравацца ў адным з пунктаў яго правядзення (пералік можна знайсці на сайце www.rіkc.by).
Для рэгістрацыі абітурыенту трэба мець пры сабе:
*дакумент, які сведчыць яго асобу (пашпарт, від на жыхарства ў Рэспубліцы Беларусь або пасведчанне бежанца);
*квітанцыю аб унясенні платы за ўдзел у рэпетыцыйным тэсціраванні (кошт складае 41 800 рублёў).
А разам з імі навучанне, сацпакет і нават жыллё.
Беларусь — адзін з сусветных лідараў у галіне здабычы і глыбокай перапрацоўкі торфу.
«Мы зацікаўлены, каб да нас прыязджалі».