Вы тут

Аст­ра­веч­чы­на: у шко­ле як до­ма


Ка­лі ча­ла­век вы­бі­рае мес­ца жы­хар­ства, не ў ма­лой сту­пе­ні на яго вы­бар уплы­вае, ці ёсць по­бач доб­рая шко­ла і дзі­ця­чы са­док, як пэў­ная га­ран­тыя доб­ра­га і шчас­лі­ва­га жыц­ця яго сям'і. Ка­лі ў та­кім сэн­се раз­гля­даць Аст­ра­веч­чы­ну — то гэ­та над­звы­чай уда­лае мес­ца для жыц­ця. Ня­гле­дзя­чы на не­вя­лі­кі па­мер рэ­гі­ё­на, тут 30 уста­ноў аду­ка­цыі, з якіх 10 — да­школь­ных, 16 уста­ноў агуль­най ся­рэд­няй аду­ка­цыі, Цэнтр твор­час­ці дзя­цей і мо­ла­дзі і ін­шыя.

2

2

Кож­ная з уста­ноў аду­ка­цыі ад­мет­ная па-свой­му. Та­го, хто лю­біць іна­ва­цыі і су­час­ную тэх­ні­ку, ча­ка­юць у гім­на­зіі №1. Дзе­ці, схіль­ныя да экс­пе­ры­мен­таў, ад­крыц­цяў, улю­бё­ныя ў род­ную пры­ро­ду, бу­дуць кам­форт­на ся­бе ад­чу­ваць у Вар­нян­скай шко­ле-сад­ку. Але які кі­ру­нак для на­ву­чан­ня ні быў бы абра­ны, у воль­ны час для рас­крыц­ця крэ­а­тыў­на­га па­тэн­цы­я­лу вар­та на­вед­ваць Цэнтр твор­час­ці дзя­цей і мо­ла­дзі.

 

На­чаль­нік ад­дзе­ла аду­ка­цыі, спор­ту і ту­рыз­му Аст­ра­вец­ка­га рай­вы­кан­ка­ма На­тал­ля Стан­ке­віч ад­зна­чы­ла, што, зы­хо­дзя­чы з ана­лі­зу дэ­ма­гра­фіч­най сі­ту­а­цыі і са­цы­яль­на-эка­на­міч­на­га раз­віц­ця ра­ё­на, пра­во­дзіц­ца ра­бо­та па ап­ты­мі­за­цыі ўста­ноў аду­ка­цыі. Гэ­та да­зва­ляе гра­шо­вы­мі срод­ка­мі, якія ў вы­ні­ку вы­зва­ля­юц­ца, па­вы­шаць за­роб­кі на­стаў­ні­кам, вы­ха­ва­це­лям, ін­шым су­пра­цоў­ні­кам сфе­ры аду­ка­цыі.

Адзі­ная скла­да­насць у тым, што пас­ля ап­ты­мі­за­цыі ўста­ноў аду­ка­цыі шмат дзя­цей да­во­дзіц­ца пад­во­зіць да мес­ца ву­чо­бы. Для гэ­та­га сён­ня вы­дзе­ле­на 18 адзі­нак транс­пар­ту, якія пад­во­зяць 865 дзя­цей. Ёсць шко­лы, за які­мі за­ма­ца­ва­ны на­ват 2, 3 аў­то­бу­сы. У ра­ё­не пе­ра­ва­жае ху­тар­ская сіс­тэ­ма, та­му ха­дзіць у шко­лу, са­док па­блі­зу з до­мам атрым­лі­ва­ец­ца не ва ўсіх.

З мэ­тай вы­ра­шэн­ня пы­тан­ня дэ­фі­цы­ту мес­цаў у да­школь­ных уста­но­вах го­ра­да рэ­ар­га­ні­за­ва­лі ў па­чат­ко­вую шко­лу — дзі­ця­чы сад Маль­скую ба­за­вую шко­лу, якая раз­мя­шча­ец­ца по­бач з го­ра­дам.

Ужо па­ча­та бу­даў­ніц­тва но­ва­га сад­ка на 190 мес­цаў. Пла­ну­ец­ца, што 1 ве­рас­ня ён пач­не пра­ца­ваць і пры­ме дзе­так на сва­ёй су­час­най, пры­го­жай ба­зе. Рас­па­ча­та бу­даў­ніц­тва но­вай шко­лы на 510 мес­цаў.

Пра тое, на­коль­кі грун­тоў­ную пад­рых­тоў­ку атрым­лі­ва­юць аст­ра­вец­кія на­ву­чэн­цы, мож­на ра­біць вы­сно­вы з іх пе­ра­мог у твор­чых кон­кур­сах і спар­тыў­ных спа­бор­ніц­твах. Ле­тась яны за­ва­я­ва­лі 177 пры­за­вых мес­цаў на аб­лас­ных кон­кур­сах, 23 — на рэс­пуб­лі­кан­скіх і 16 — на між­на­род­ных. Для та­ко­га не­вя­лі­ка­га рэ­гі­ё­на — да 30000 ча­ла­век — гэ­та над­звы­чай доб­ры вы­нік. Трэ­ба ад­зна­чыць, што і коль­касць вуч­няў на Аст­ра­веч­чы­не зу­сім не ма­лая — 2675 школь­ні­каў, 910 да­школь­ні­каў.

Ва ўста­но­вах аду­ка­цыі ра­ё­на за­ся­ро­джа­ны вя­ліз­ны ін­тэ­ле­кту­аль­ны і твор­чы па­тэн­цы­ял. Тут пра­цу­юць са­праўд­ныя май­стры сва­ёй спра­вы. Мно­гія з іх ад­зна­ча­ны дзяр­жаў­ны­мі ўзна­га­ро­да­мі, га­на­ро­вы­мі зван­ня­мі, гра­ма­та­мі Мі­ніс­тэр­ства аду­ка­цыі Рэс­пуб­лі­кі Бе­ла­русь і ўпраў­лен­ня аду­ка­цыі Гро­дзен­ска­га абл­вы­кан­ка­ма, шмат лаў­рэ­а­таў роз­ных кон­кур­саў.

Пе­ра­мо­гі на­шых вуч­няў, іх ак­тыў­ны ўдзел у гра­мад­скім жыц­ці кра­і­ны — вы­нік вы­со­ка­га пра­фе­сій­на­га май­стэр­ства кож­на­га пе­да­го­га.

У сіс­тэ­ме аду­ка­цыі ра­ё­на і сё­ле­та на­да­ец­ца вя­лі­кая ўва­га ства­рэн­ню ўмоў для раз­віц­ця здоль­нас­цяў дзя­цей праз ума­ца­ван­не ма­тэ­ры­яль­на-тэх­ніч­най ба­зы і раз­віц­цё іна­ва­цый­най дзей­нас­ці ўста­ноў аду­ка­цыі.

Гім­на­зія №1 пер­шая ў асва­ен­ні тэх­на­ло­гій

 

4

4

Пра па­спя­хо­васць гім­на­зіі №1 у Аст­раў­цы свед­чаць ліч­бы. 82% вуч­няў кож­ны год па­сту­па­юць у вы­шэй­шыя на­ву­чаль­ныя ўста­но­вы, пры­чым 75% з іх — на бюд­жэт­най асно­ве. 5 гім­на­зіс­таў уз­на­га­ро­джа­ны прэ­мі­яй спе­цы­яль­на­га фон­ду Прэ­зі­дэн­та па са­цы­яль­най пад­трым­цы адо­ра­ных вуч­няў і сту­дэн­таў. Адзін з вы­пуск­ні­коў — Ула­дзі­слаў Міх­на — уз­на­га­родж­ваў­ся та­кой прэ­мі­яй двой­чы, за пе­ра­мо­гі на рэс­пуб­лі­кан­скай алім­пі­я­дзе па хі­міі. За 10-га­до­вае іс­на­ван­не гім­на­зіі пе­да­го­га­мі пад­рых­та­ва­ны 41 пе­ра­мож­ца аб­лас­ных алім­пі­яд, 9 — рэс­пуб­лі­кан­скіх. На­стас­ся Вай­шна­ро­віч, ужо вы­пуск­ні­ца, за­ва­я­ва­ла 3-е мес­ца на між­на­род­най алім­пі­я­дзе па бія­ло­гіі ў Ка­рэі. Шмат ра­зоў на­ву­чэн­цы бы­лі леп­шы­мі ў роз­ных кон­кур­сах, спа­бор­ніц­твах. Толь­кі ле­тась атры­ма­лі дып­лом 3-й сту­пе­ні на між­на­род­ным кон­кур­се крэ­а­тыў­нас­ці. Та­кая ж уз­на­га­ро­да — на рэс­пуб­лі­кан­скіх спа­бор­ніц­твах «Га­дзі­на фут­бо­ла». Вы­ні­кі ёсць і сё­ле­та: 3 пе­ра­мож­цы на аб­лас­ной алім­пі­я­дзе, а Ан­ге­лі­на Пят­ро­віч пры­ме ўдзел у рэс­пуб­лі­кан­скай алім­пі­я­дзе па хі­міі.

 

Шмат­лі­кія пе­ра­мо­гі гім­на­зіс­таў — гэ­та не вы­пад­ко­васць і не вы­клю­чэн­не, а, хут­чэй, за­ка­на­мер­насць. Та­ле­на­ві­тым вуч­ням тут на­да­ец­ца асаб­лі­вая ўва­га. Для пра­цы з адо­ра­най мо­лад­дзю вы­дзя­ля­юц­ца так зва­ныя «трэ­нер­скія» га­дзі­ны, на якіх на­стаў­ні­кі мо­гуць су­стра­кац­ца з най­больш здоль­ны­мі і па­спя­хо­вы­мі вуч­ня­мі, да­дат­ко­ва зай­мац­ца з імі. Акра­мя та­го, пе­да­го­гі тлу­ма­чаць, як ста­віць пе­рад са­бой мэ­ты, рас­пра­цоў­ваць спо­са­бы іх ажыц­цяў­лен­ня і, на­ту­раль­на, да­ся­гаць.

Вя­дзец­ца пра­ца над іна­ва­цый­ным пра­ек­там «Ука­ра­нен­не ма­дэ­лі пра­дук­тыў­на­га на­ву­чан­ня на пад­ста­ве аса­біс­та­га са­ма­вы­зна­чэн­ня на­ву­чэн­цаў». Па яго пра­гра­ме з вуч­ня­мі пра­цу­юць не толь­кі на­стаў­ні­кі, але і псі­хо­ла­гі, са­цы­яль­ныя ра­бот­ні­кі. На­стаў­ні­ца бе­ла­рус­кай мо­вы Воль­га Са­ко­віч са сва­і­мі на­пра­цоў­ка­мі па гэ­тай тэ­ме вы­сту­па­ла на рэс­пуб­лі­кан­скім се­мі­на­ры, дзя­лі­ла­ся во­пы­там, рас­каз­ва­ла, якім чы­нам пра­во­дзіць уро­кі.

У гім­на­зіі №1 над­звы­чай су­час­ная ма­тэ­ры­яль­на-тэх­ніч­ная ба­за. Пра­ве­дзе­на ін­фар­ма­ты­за­цыя, 45 кам­п'ю­та­раў аб'­яд­на­ны ла­каль­най сет­кай. Пра­цуе свой тэ­ле­цэнтр, пад­клю­ча­ны ін­тэр­нэт, ёсць ін­тэр­ак­тыў­нае тэ­ле­ба­чан­не і 3 ін­тэр­ак­тыў­ныя дош­кі. Для вы­ву­чэн­ня за­меж­най мо­вы пра­ду­гле­джа­ны 4 лін­га­фон­ныя ка­бі­не­ты. У кож­ным з іх ёсць ноў­тбук для на­стаў­ні­ка, а для на­ву­чэн­цаў — на­вуш­ні­кі, з да­па­мо­гай якіх яны мо­гуць пра­слу­хоў­ваць тэкс­ты ў спе­цы­яль­ных ка­бін­ках. Та­кія ка­бін­кі, да­рэ­чы, так­са­ма мяс­цо­вае ноу-хау.

Па апош­нім сло­ве тэх­ні­кі аб­ста­ля­ва­ны ка­бі­нет фі­зі­кі, што абы­шло­ся пры­клад­на ў 110 міль­ё­наў руб­лёў. Там ёсць кам­п'ю­тар, вад­ка­крыс­та­ліч­ны тэ­ле­ві­зар, ін­тэр­ак­тыў­ная дош­ка з муль­ты­ме­дый­ным пра­ек­та­рам. За­куп­ле­на но­вае ву­чэб­нае аб­ста­ля­ван­не, мэб­ля.

Ка­бі­не­ту хі­міі дзя­ку­ю­чы пе­ра­мо­гам на рэс­пуб­лі­кан­скай алім­пі­я­дзе ўпраў­лен­не аду­ка­цыі Гро­дзен­ска­га абл­вы­кан­ка­ма па­да­ры­ла кам­плект «3+1»: тры ноў­тбу­кі для на­ву­чэн­цаў і адзін для на­стаў­ні­ка. Гэ­та дае маг­чы­масць не­ка­то­рым вуч­ням да­ваць ін­ды­ві­ду­аль­ныя за­дан­ні, тэс­та­выя ра­бо­ты, што асаб­лі­ва важ­на для пра­цы з най­больш ма­ты­ва­ва­ны­мі пад­лет­ка­мі. Ёсць пра­гра­мы, якія са­мі ацэнь­ва­юць вы­ка­на­нае за­дан­не і ад­ра­зу вы­стаў­ля­юць ад­па­вед­ныя ба­лы.

Ды­рэк­тар гім­на­зіі №1 Іры­на ЛЯХ ад­зна­чае:

— Ма­ім вя­лі­кім го­на­рам, як ды­рэк­та­ра, з'яў­ля­ец­ца пе­да­га­гіч­ны ка­лек­тыў. Я заў­сё­ды кла­па­чу­ся пра па­вы­шэн­не іх пра­фе­сій­на­га рос­ту. Пры­клад­на 75% пе­да­го­гаў ма­юць пер­шую і вы­шэй­шую ква­лі­фі­ка­цый­ную ка­тэ­го­рыю. Два на­стаў­ні­кі ўзна­га­ро­джа­ны знач­ком «Вы­дат­нік аду­ка­цыі Рэс­пуб­лі­кі Бе­ла­русь» — гэ­та Га­лі­на Уну­ко­віч і Тац­ця­на Бер­ня­ко­віч. Ёсць і пе­да­гог-сты­пен­ды­ят спе­цы­яль­на­га фон­ду Прэ­зі­дэн­та за аса­біс­ты ўклад у раз­віц­цё та­ле­на­ві­тай мо­ла­дзі. 15 пе­да­го­гаў уз­на­га­ро­джа­ны гра­ма­та­мі Мі­ніс­тэр­ства аду­ка­цыі Рэс­пуб­лі­кі Бе­ла­русь.Та­му ўсе но­выя тэх­на­ло­гіі мы асвой­ва­ем пер­шы­мі ў ра­ё­не.

Вар­нян­ская шко­ла-сад — за эка­ла­гіч­насць!

7

7

Гэ­тая ўста­но­ва аду­ка­цыі мае вы­раз­ную эка­ла­гіч­ную на­кі­ра­ва­насць. Ды­рэк­тар Вар­нян­скіх яс­лей-са­да ся­рэд­няй шко­лы На­дзея Суб­ач рас­ка­за­ла, што ў іх ёсць на­ват улас­нае ляс­ніц­тва. Ра­зам з вуч­ня­мі ў ім са­ма­ад­да­на шчы­ру­юць за­вуч, на­стаў­нік бія­ло­гіі і хі­міі Але­на Юр­койць, на­стаў­нік геа­гра­фіі Ула­дзі­мір Са­ле­нік. Школь­на­му ляс­ніц­тву ўжо шмат га­доў, і яно плён­на су­пра­цоў­ні­чае з мяс­цо­вым ляс­га­сам. Час­та на­вед­вае на­ву­чэн­цаў гра­мад­скае аб'­яд­нан­не «Ахо­ва пту­шак Баць­каў­шчы­ны».

 

По­бач са шко­лай ёсць ага­род, дзе да­школь­ні­кі вы­рошч­ва­юць цы­бу­лю, морк­ву, бу­ра­кі, шчаўе. На тэ­ры­то­рыі ўста­но­вы шмат клумб для кве­так. Дзе­ці з са­ма­га ран­ня­га ўзрос­ту пры­звы­чай­ва­юц­ца да пра­цы, са­ма­аб­слу­гоў­ван­ня, да ра­зу­мен­ня пры­ро­ды — ідзе агуль­нае раз­віц­цё па ўсіх кі­рун­ках.

Вуч­ні і на­стаў­ні­кі ак­тыў­на ўдзель­ні­ча­юць у пра­ек­це «За­ха­ва­ем ат­лан­тыч­на­га ла­со­ся ў рэ­ках Аст­ра­веч­чы­ны», кі­раў­ні­ком яко­га з'яў­ля­ец­ца Воль­га Лу­шчык. Пра­ца па­ды­хо­дзіць да за­вяр­шэн­ня. Ужо га­то­вы эс­кі­зы да ства­рэн­ня спе­цы­яль­на­га эка­ла­гіч­на-ін­фар­ма­цый­на­га цэнт­ра, які абы­дзец­ца пры­клад­на ў 10 ты­сяч еў­ра. Гэ­та бу­дуць стэн­ды, ін­тэр­ак­тыў­ныя гуль­ні, да­ве­дач­ныя ма­тэ­ры­я­лы па ат­лан­тыч­ным ла­со­сі і мно­гае ін­шае. З да­па­мо­гай фо­та­вы­ста­вы, улас­ных ве­даў дзе­ці мо­гуць пра­вес­ці эк­скур­сію і рас­ка­заць, які шлях пе­ра­адоль­вае ла­сось, плы­ву­чы на не­раст.

Пла­ну­ец­ца па­ста­віць на тэ­ры­то­рыі шко­лы ка­мен­ную фі­гу­ру ла­со­ся, каб, за­хо­дзя­чы сю­ды, ад­ра­зу бы­ло ві­даць, што гэ­та ўста­но­ва эка­ла­гіч­най на­кі­ра­ва­нас­ці. Бу­дуць так­са­ма стэн­ды з ла­со­ся­мі, спе­цы­яль­на пры­зна­ча­ныя для фа­та­гра­фа­ван­ня. Вар­та ад­зна­чыць, што мяс­цо­выя вы­ха­ван­цы пе­ра­ма­га­юць фак­тыч­на ва ўсіх эка­ла­гіч­ных кон­кур­сах.

Та­му, хто лю­біць зай­мац­ца края­знаў­ствам, так­са­ма бу­дзе ці­ка­ва ву­чыц­ца ў гэ­тай уста­но­ве аду­ка­цыі. Да­сле­да­ван­ню свай­го краю тут на­да­ец­ца асаб­лі­вая ўва­га. Цэнт­рам края­знаў­ства мож­на лі­чыць школь­ны му­зей, дзе за­хоў­ва­юц­ца ма­тэ­ры­я­лы з гіс­то­рыі шко­лы і са­міх Вар­ня­наў. Са­бра­на грун­тоў­ная ін­фар­ма­цыя пра ве­тэ­ра­наў Вя­лі­кай Ай­чын­най вай­ны. Ад­люст­ра­ва­ны звест­кі пра СПК «Вар­ня­ны», што ак­тыў­на пад­трым­лі­вае шко­лу, пра мяс­цо­вых сла­ву­тых лю­дзей, вя­до­мых вы­пуск­ні­коў. Края­знаў­ствам зай­ма­юц­ца на­стаў­нік гіс­то­рыі Люд­мі­ла Гродзь, на­стаў­ні­кі бе­ла­рус­кай мо­вы Ва­лян­ці­на Боў­ша і На­тал­ля Аду­ла.

3

3

На рэс­пуб­лі­кан­скім кон­кур­се ў на­мі­на­цыі «Гіс­то­рыя ад­на­го экс­па­на­та» ву­ча­ні­ца Мар­та Блаш­ке­віч за­ня­ла пер­шае мес­ца з пра­цай «Сак­рэ­ты яго вя­лі­кас­ці». На кон­кур­се яна прад­ста­ві­ла пра­цу пра пры­туг — прэс для ад­ціс­кан­ня сы­ру, якім ка­рыс­та­лі­ся ў гэ­тай мяс­цо­вас­ці. Збі­ра­ю­чы ма­тэ­ры­ял, дзяў­чын­ка ра­зам са сва­ёй на­стаў­ні­цай Люд­мі­лай Гродзь на­вед­ва­ла вяс­ко­вых ба­буль, вы­ву­ча­ла ары­гі­наль­ную тэх­на­ло­гію. Ад­на жан­чы­на па­ка­за­ла, як ра­біць сыр з да­па­мо­гай пры­ту­га. Ла­су­нак, зроб­ле­ны па ста­ра­даў­ніх тра­ды­цы­ях, яны на­ват па­каш­та­ва­лі.

 

Для вы­ха­ван­ня са­мых ма­лень­кіх пра­цуе ча­ты­ры гру­пы дзі­ця­ча­га сад­ка: ясель­ная, ма­лод­шая, ся­рэд­няя і ста­рэй­шая. Усе яны зай­ма­юц­ца па пра­гра­ме «Пра­лес­ка», у якой дак­лад­на спла­на­ва­на раз­віц­цё дзі­ця­ці на роз­ных эта­пах яго ста­лен­ня. Да­рэ­чы ўсё, чым зай­ма­юц­ца ў гэ­тай уста­но­ве (края­знаў­ства, да­след­чая пра­ца), да­ты­чыц­ца і да­школь­на­га на­ву­чан­ня. Сё­ле­та ад­кры­ла­ся ін­тэ­гра­ва­ная гру­па, якую мо­гуць на­вед­ваць дзе­ці з асаб­лі­вас­ця­мі маў­лен­ня, — у ёй пра­цуе два вы­ха­ва­це­лі.

На­дзея Суб­ач ад­зна­чы­ла, што шко­ла-са­док вя­лі­кая, зна­хо­дзіц­ца не­да­лё­ка ад го­ра­да, та­му праб­лем з кад­ра­мі ў іх ня­ма. На­прык­лад, на­стаў­ні­каў за­меж­най мо­вы — аж­но 5. Ві­да­воч­на, што ў на­ву­чэн­цаў Вар­нян­скай уста­но­вы аду­ка­цыі ёсць яшчэ ад­на вя­лі­кая пе­ра­ва­га. Ад­даў­шы сваё дзі­ця сю­ды ў са­мым ма­лым уз­рос­це, пас­ля не да­вя­дзец­ца кла­па­ціц­ца пра тое, што яно вы­рас­ла і трэ­ба шу­каць штось­ці но­вае. Тут пра­ду­гле­джа­ны ўсе эта­пы ста­лен­ня ма­лень­ка­га ча­ла­ве­ка. Гэ­та вя­лі­кая пе­ра­ва­га для на­ву­чэн­цаў, бо ім не да­вя­дзец­ца пры­ста­соў­вац­ца да но­ва­га ка­лек­ты­ву, пе­ра­хо­дзя­чы ў па­чат­ко­вую, ся­рэд­нюю, стар­шую шко­лы, не бу­дзе па­трэ­бы раз­віт­вац­ца са ста­ры­мі сяб­ра­мі і шу­каць но­вых. Та­кая пе­ра­ем­насць над­звы­чай ка­рыс­ная для ма­раль­на­га зда­роўя дзі­ця­ці.

Крэ­а­тыў­ны свет Цэнт­ра твор­час­ці дзя­цей і мо­ла­дзі

5

5

Рас­крыць твор­чы па­тэн­цы­ял, з ка­рыс­цю пра­вес­ці воль­ны час не толь­кі дзе­цям, але і да­рос­лым да­па­мо­гуць у Аст­ра­вец­кім цэнт­ры твор­час­ці дзя­цей і мо­ла­дзі. Пра вы­со­кі ўзро­вень ака­зан­ня па­слуг і ад­па­вед­насць па­тра­ба­ван­ням са­мых роз­ных лю­дзей свед­чыць га­на­ро­вае зван­не «Брэнд аду­ка­цыі 2013», якое пры­свое­на цэнт­ру ў Гро­дзен­скай воб­лас­ці.

 

Раз­на­стай­насць гурт­коў, сек­цый ураж­вае. У гэ­тым на­ву­чаль­ным го­дзе ад­кры­ты клуб ін­тэ­ле­кту­аль­ных гуль­няў «Крэ­да», сту­дыі «Фа­та­гра­фі­ка», «Юны ту­рыст», «Шко­ла ран­ня­га раз­віц­ця» для да­школь­ні­каў і ін­шыя. Для да­рос­лых, на плат­най асно­ве, па­ча­лі пра­ца­ваць «Тан­ца­валь­ная аэ­ро­бі­ка» і «Фіт­нес».

Са­мы­мі за­па­тра­ба­ва­ны­мі кі­рун­ка­мі твор­час­ці з'яў­ля­юц­ца дэ­ка­ра­тыў­на-пры­клад­ное і вы­яў­лен­чае мас­тац­тва, якія змя­шча­юць эле­мен­ты на­род­най куль­ту­ры Бе­ла­ру­сі. Ак­тыў­на пра­цу­юць сту­дыі са­ло­ма­пля­цен­ня, бе­ла­рус­кай цац­кі, ба­ці­ка, вы­ці­нан­кі. Ня­даў­на ад­кры­ты і ка­рыс­та­ец­ца па­пу­ляр­нас­цю гур­ток шыц­ця з аб­рэз­каў  — «Пэч­варк». Час­та тра­ды­цый­ныя тэх­на­ло­гіі спа­лу­ча­юц­ца з су­час­ны­мі: ба­цік з дэ­ка­ра­тыў­ным рос­пі­сам, ка­лаж з тэх­ні­кай тэ­ра, жы­ва­піс з фла­рыс­тыч­ным ды­зай­нам.

Ле­тась ка­ман­да цэнт­ра ста­ла аб­са­лют­ным пе­ра­мож­цам на рэс­пуб­лі­кан­скім кон­кур­се юных май­строў па вы­ці­нан­цы і ўзна­га­ро­джа­на дып­ло­мам 1-й сту­пе­ні На­цы­я­наль­на­га цэнт­ра мас­тац­кай твор­час­ці дзя­цей і мо­ла­дзі.

Ві­зіт­най карт­кай мож­на на­зваць тэ­атр мо­ды «За­ла­ты вер­ні­саж», якім кі­руе Ва­лян­ці­на Ві­ні­чак. Яго ўдзель­ні­кі са­мі ма­дэ­лю­юць, ства­ра­юць, дэ­ка­ры­ру­юць ма­дэ­лі адзен­ня, са сва­і­мі па­ка­за­мі ез­дзяць па ўсёй Бе­ла­ру­сі.

Пра­хо­дзяць су­мес­ныя лет­ні­кі з мо­лад­дзю з ін­шых кра­ін. Ра­зам з ар­га­ні­за­цы­яй Бе­ла­рус­ка­га та­ва­рыст­ва Чыр­во­на­га Кры­жа пра­вод­зяц­ца ме­ра­пры­ем­ствы ў пад­трым­ку дзя­цей з аб­ме­жа­ва­ны­мі маг­чы­мас­ця­мі і іх баць­коў. Пры­ма­ец­ца ак­тыў­ны ўдзел у між­на­род­ным эка­ла­гіч­ным пра­ек­це «На­зі­ран­не за рэ­ка­мі», які ла­дзіц­ца пры пад­трым­цы між­на­род­най эка­ла­гіч­най ар­га­ні­за­цыі «Ка­а­лі­цыя чыс­тай Бал­ты­кі».

6

6

У цэнт­ры ак­тыў­на вы­ка­рыс­тоў­ва­юць ад­мет­нае геа­гра­фіч­нае раз­мя­шчэн­не Аст­раў­ца, які зна­хо­дзіц­ца на мя­жы з Літ­вой. Плён­на раз­ві­ва­ец­ца па­меж­нае края­знаў­ства дзвюх кра­ін. Ужо трэ­ці год за­пар ла­дзяц­ца су­мес­ныя эк­скур­сіі для на­ву­чэн­цаў і пе­да­го­гаў Аст­ра­вец­ка­га і Віль­нюс­ка­га ра­ё­наў па гіс­та­рыч­ных мяс­ці­нах Бе­ла­ру­сі і Літ­вы. Са­мі ўдзель­ні­кі ванд­ро­вак рас­пра­цоў­ва­юць марш­ру­ты і пра­гра­мы эк­скур­сій, у чым за­дзей­ні­ча­ны і на­ву­чэн­цы, і іх баць­кі.

 

Сваё су­час­нае, па­спя­хо­вае і крэ­а­тыў­нае аб­ліч­ча Аст­ра­вец­кі цэнтр твор­час­ці дзя­цей і мо­ла­дзі на­быў дзя­ку­ю­чы ды­рэк­та­ру На­тал­лі Ся­нюць:

— У на­шым цэнт­ры пра­цу­юць са­праўд­ныя пра­фе­сі­я­на­лы. Кож­ны з іх — леп­шы ў сва­ім кі­рун­ку. Сён­ня я з упэў­не­нас­цю ма­гу ска­заць, што ўсе, хто пра­цуе ў цэнт­ры твор­час­ці, — а гэ­та лю­дзі роз­на­га ўзрос­ту і пра­фе­сій, — зай­ма­юц­ца з дзець­мі па за­клі­ку ду­шы. Яны га­то­вы ад­да­ваць ся­бе і сваю твор­часць вы­ха­ван­цам, на­ву­чыць іх уся­му, што ўме­юць са­мі, абу­дзіць у кож­ным дзі­ця­ці іск­рын­ку та­лен­ту. Пры­хо­дзяць на пра­цу ў цэнтр і ма­ла­дыя спе­цы­я­ліс­ты. У іх ёсць на ка­го раў­няц­ца, і пра­ца для кож­на­га — у ра­дасць.

Удзел у шмат­лі­кіх кон­кур­сах роз­на­га ўзроў­ню і пе­ра­мо­гі ў іх вось ужо не­каль­кі га­доў — прэ­ра­га­ты­ва Аст­ра­вец­ка­га цэнт­ра твор­час­ці дзя­цей і мо­ла­дзі. Толь­кі за мі­ну­лы год пе­да­го­гі і вы­ха­ван­цы цэнт­ра за­ва­я­ва­лі 68 пры­за­вых мес­цаў у роз­ных аб­лас­ных, рэс­пуб­лі­кан­скіх і між­на­род­ных кон­кур­сах. 16 дып­ло­маў і гра­мат бы­лі атры­ма­ны на між­на­род­ных кон­кур­сах. Па­га­дзі­це­ся, знач­ныя да­сяг­нен­ні!

11 вы­ха­ван­цаў цэнт­ра, ся­род 500 ты­сяч школь­ні­каў з 16 кра­ін све­ту, уз­на­га­ро­джа­ны дып­ло­ма­мі лаў­рэ­а­таў Між­на­род­на­га дзі­ця­ча­га эка­ла­гіч­на­га фо­ру­му «Зя­лё­ная пла­не­та-2013». Вы­со­кай ад­зна­кай пра­цы пе­да­га­гіч­на­га ка­лек­ты­ву на гэ­тым фо­ру­ме ста­ла гра­ма­та за вя­лі­кі ўклад у фар­мі­ра­ван­не эка­ла­гіч­най куль­ту­ры дзя­цей і пад­лет­каў, за­ха­ван­не куль­тур­най спад­чы­ны род­на­га краю.

Усё гэ­та ад­бы­ва­ла­ся дзя­ку­ю­чы та­му, што вы­ха­ван­цы з за­да­валь­нен­нем на­вед­ва­лі за­ня­ткі гурт­коў Аст­ра­вец­ка­га цэнт­ра твор­час­ці дзя­цей і мо­ла­дзі, які­мі сён­ня ахоп­ле­на амаль па­ло­ва вуч­няў з уся­го ра­ё­на.

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Сёння распачынае работу УНС у новым статусе

Сёння распачынае работу УНС у новым статусе

Амаль тысяча дзвесце чалавек збяруцца, каб вырашаць найважнейшыя пытанні развіцця краіны. 

Навука

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Расказаў першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Дзяніс Каржыцкі.

Здароўе

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

Як вакцыны выратоўваюць жыцці і чаго можа каштаваць іх ігнараванне?

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.