І развівацца будзе з улікам іх патрэб.
Што ні кажы, цяпер зменлівы час, дынамічны. Ну, прынамсі, нейкую цікавінку сабе купіў (а хоць бы і той планшэт, тэлевізар, айфон…), дадому прывёз, пацешыўся. А пакуль асвоіў як след — усё, можна сказаць, састарэла твая абнова: нешта новае ўжо з'явілася.
Думаеце, гэтак з тэхнікай? Ды не толькі… Ну вось мяркуйце самі: нейкі месяц таму газета паведаміла пра тое, што пенсіянеры сталіцы (а да канца года ўжо і краіны) могуць атрымліваць свае пенсіі ў любым аддзяленні сувязі (неабавязкова ў сваім). Многія паспрабаваць не паспелі, а ўжо…
РУП «Белпошта» на ХХІ Міжнародным спецыялізаваным форуме па тэлекамунікацыях, інфармацыйных і банкаўскіх тэхналогіях «TІBO‑2014» прэзентавала цэлы шэраг новых паслуг. Наведвальнікаў стэнда не мог не зацікавіць паштамат — аўтаматызаванае абсталяванне для выдачы паштовых адпраўленняў.
— Амаль кожны адпраўшчык і атрымальнік з дапамогай інтэрнэту можа «адсачыць» увесь шлях сваёй пасылкі. Ваша, напрыклад, ужо дастаўлена ў Мінск, — «мадэліравала сітуацыю» начальнік цэнтра інфармацыйных тэхналогій РУП «Белпошта» Наталля Пілецкая.
— Сёння, каб атрымаць яе, вы можаце альбо самі пайсці на пошту, альбо папрасіць, каб пошта, так бы мовіць, прыйшла да вас.
У самым хуткім часе з'явіцца трэці варыянт. Атрымальнік зможа зайсці на сайт нашага прадпрыемства (www.belpost.by) і выбраць дастаўку з дапамогай паштамата. Тады нашай задачай стане пакласці яго пасылку ў пэўную ячэйку і паведаміць яму (з дапамогай SMS ці электроннай пошты) адпаведны код. Далей таксама нічога складанага: у зручны для сябе час кліент падыходзіць да паштамата, выбірае ў меню «атрымаць адпраўленне», набірае лічбы кода і забірае сваю пасылку. Хоць ноч-апоўнач, напрыклад…
Не меншую цікавасць у наведвальнікаў выставы выклікалі і паслугі пры дапамозе агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы. Справа ў тым, што РУП «Белпошта» ў рамках праграмы «Электронная Беларусь» атрымала статус інфармацыйнага пасярэдніка для забеспячэння жыхарам краіны простага і зручнага доступу да дзяржаўных інфармацыйных рэсурсаў…
Як гэта будзе працаваць (у 29 аддзяленнях сувязі ўжо з 1 мая), паштавікі распавядалі на канкрэтных прыкладах. Тыповая з'ява: чалавек хоча купіць зямельны ўчастак. Ён аб'язджае нейкі аблюбаваны раён, трапляе ў вёску, бачыць нешта прымальнае… Застаецца даведацца адрас участка і зазірнуць на пошту. Там па гэтым участку можна будзе атрымаць усю неабходную інфармацыю. А пры жаданні нават пайсці далей — адшукаць уласніка.
На пошце і ў хуткім часе ён жа, уласнік, зможа атрымаць дакумент, які будзе мець такую ж юрыдычную сілу, як і той, што выдае кадастравае агенцтва — даведку, завераную электронна-лічбавым подпісам…
Такім чынам, усе дарогі і сапраўды па-ранейшаму вядуць на пошту, дзе, дарэчы, ужо можна адправіць і атрымаць не проста электронны грашовы перавод, а перавод анлайн… Гэта значыць, што пэўную суму, адпраўленую (умоўна) з пошты ў Мінску, праз некалькі хвілін (!) можна будзе атрымаць на пошце ў самай далёкай кропцы краіны… І зноў жа там, на пошце, замовіць самае прыгожае і цікавае па змесце віншаванне са святамі, у якім застанецца толькі пазначыць зварот (каму) і свой подпіс (ад каго).
З дапамогай інфармацыйных сістэм удасканальваецца і прыём падпіскі на друкаваныя СМІ: па электронных каталогах у аддзяленнях паштовай сувязі, на плацежна-касавых тэрміналах РУП «Белпошта», праз інтэрнэт-сайт.
— Гэта выстава, — як зазначыў падчас работы «круглага стала», прысвечанага новым паслугам пошты, намеснік міністра сувязі і інфарматызацыі краіны Дзмітрый ШЭдко, — і сапраўды дае магчымасць людзям (самім!), так бы мовіць, прымерацца да новых тэхналогій. На мой погляд, гатоўнасць беларусаў да іх выкарыстання пакуль недаацэнена. Яскравы прыклад — з лічбавым тэлебачаннем. Планы наконт яго былі досыць сціплыя. Казалі, што колькасць гледачоў за тры — чатыры гады, можа, і дасягне 50 тысяч… Сёння мы набліжаемся ўжо да мільёна абанентаў! І гэта сведчанне таго, што людзі, калі яны ў нечым бачаць для сябе карысць, вельмі ахвотна ідуць на кантакт з новымі тэхналогіямі. Наша задача — паказаць, давесці ім тую карысць. Самы эфектыўны метад — гэта і сапраўды канкрэтныя зносіны…
Як падкрэсліў спадар Шэдко, пошта працуе для людзей і будзе развівацца з улікам іх патрэб. Дэвіз яе застаецца ранейшым «Хуткасць. Надзейнасць. Даступнасць». За гэтымі словамі — строгая адпаведнасць стандартам па прыёме, апрацоўцы, перасылцы і дастаўцы ўсіх відаў паштовых адпраўленняў, бесперабойная праца тэхнікі і транспарту, укараненне і выкарыстанне новых тэхналогій, развіццё паслуг.
Валянціна Доўнар.
Васілеўскія такія: на Зямлі і ў космасе ліхія!
Ідэнтычнасць праз спадчыну.
Беларусь — у тройцы лідараў па захваральнасці.