Поспех спадарожнічае рызыкоўным і таленавітым. Такім, як Валерыя Садоўская — пераможца тэлепраекта АНТ «Акадэмія талентаў. Трэці курс». Яна заявіла пра сябе на ўсю краіну, выйграла грашовы прыз для працы над сваім першым альбомам і шанц супрацоўнічаць з Леанідам Шырыным. Мы сустрэліся з гэтым творчым тандэмам, каб даведацца больш пра новую надзею беларускай эстрады...
— Валерыя, вы адкрывалі музычны фестываль «Мост». Якія ўражанні?
В. С.: Пасля фестывалю я дні чатыры яшчэ хадзіла ў стане эйфарыі. Таму што ў такой падзеі ўдзельнічала ўпершыню і магу сказаць, атрымала вялікі вопыт. Яшчэ я проста вельмі люблю Джона Ньюмана, таму з асалодай пабыла на яго выступленні. Наогул я змагла паглядзець, як артысты працуюць на сцэне жыўцом. І гэта, безумоўна, пакідае моцнае ўражанне.
— З перамогай на «Акадэміі талентаў» ужо звыкліся?
В. С.: У мяне многія цікавяцца, маўляў, выйграць, напэўна, было нерэальна? А я ішла да гэтай мэты, хоць і без усялякіх думак пра перамогу. Цяпер жа разумею: класна, што склалася менавіта так. Трэба рухацца далей. Спадзяюся, гэты крок дапаможа мне ў далейшым.
— Да «Акадэміі талентаў» вы былі ўдзельніцай «Спяваючых гарадоў». Вопыт, набыты там, дапамагаў?
В. С.: Гэта быў першы раз, калі я апынулася на сцэне ў якасці вакалісткі. Да гэтага дзесяць гадоў выходзіла на яе іграць на піяніна, але гэта зусім іншае. Спяваць на сцэне куды больш адказна. Палац Рэспублікі, вялікая зала і нават рэпетыцыі перад выступленнем не ўратавалі ад шоку, калі апынулася на сцэне. Адрэналін проста зашкальваў! Таму, магчыма, і не дайшла да фіналу. Не магу сказаць, што прыйшла пасля праекта загартаванай у «Акадэмію талентаў», але ўжо з вопытам дакладна.
— Леанід, скажыце, што дапамагло разгледзець у Леры талент?
Л. Ш.: Як ні дзіўна тое прагучыць, але разуменне было з моманту нашай першай сустрэчы за кулісамі. Многае зразумеў па выступленні, аднак заўсёды ж важна даведацца, што за чалавек перад табой і якія яго памкненні. Валерыя агучыла яшчэ нейкія свае прапановы і розныя напрацоўкі. Той факт, што дзяўчына перамагала ў конкурсах піяністаў, для мяне быў сведчаннем таго, што яна ўмее трымаць у галаве адразу шмат кампанентаў (а то, бывае, памятае чалавек пра ноты, а забывае пра дыханне ці яшчэ нешта). Трэба ж партыю «трымаць» да канца. І Лера дала мне ўсе падставы меркаваць, што яна ўмее ўсё трымаць пад кантролем. Пасля нашых сустрэч на рэпетыцыях стала ясна, што дзяўчына можа ў вырашальны момант сабрацца і выканаць работу.
— Як вам працуецца разам?
В. С.: Мне падабаецца працаваць з Леанідам Леанідавічам, таму што ўсе ідэі, якія прапаноўваем я альбо ён, мы абмяркоўваем, спрабуючы знайсці нейкі кансэнсус. Няма такога, калі нехта адзін гне сваю лінію. А ў выпадку, дзе да нечага я яшчэ не дайшла сваім розумам, заўсёды магу разлічваць на слушную параду.
Л. Ш.: У нас нават пры спрэчках усе сустрэчы радасныя. Можна мець розныя погляды на нешта, але павінна прысутнічаць чалавечая адказнасць, якая ў нас ёсць.
— У вашай песні «Тэрміналы» ёсць радок «Не сыходзяць са сцэны ў разгары шоу». Наколькі яна адлюстроўвае ваша стаўленне да жыцця?
В. С.: Пасля таго выпадку, калі на «Акадэміі талентаў» у мяне прапаў голас, гэтыя словы перадаюць многія мае перажыванні. Голас знік, і я пачала думаць, а ці варта працягваць далей. Пачала раіцца з Леанідам Леанідавічам, камандай тэлеканала АНТ. І ў выніку вырашыла рызыкнуць, бо, як той казаў, хто не рызыкуе, той не п'е шампанскага... Засталася і пастаралася браць публіку ўжо не голасам, а эмоцыямі. І тады гэтыя словы сталі маім дэвізам.
— Вас можна характарызаваць як «байца»?
В.С.: Шчыра кажучы, не магу так сказаць пра сябе. Але з самага дзяцінства, калі ў маім жыцці пачаліся розныя конкурсы, бацькі прывучалі мяне, што трэба быць першай. Таму заўсёды настроена так, што другое месца горш за трэцяе...
Л.Ш.: Бацькі выхоўваюць характар, таму мне было вельмі важна, каб у выпадку з Лерай нашы погляды на яе далейшае развіццё супадалі з іх бачаннем. І мы практычна знайшлі агульную мову. Трэба ведаць моманты, калі ты павінен быць першым, а калі варта перачакаць, каб потым застацца ў выйгрышы. Жыццё не павінна залежаць ад фармальных перамог.
— Раскажыце пра сваё мінулае піяністкі...
В. С.: Пачалося ўсё з таго, што я, як і многія звычайныя дзеці, пайшла ў музычную школу. Выбрала фартэпіяна. І мая выкладчыца па спецыяльнасці дала мне самую вялікую базу, без якой я сёння, магчыма, і не займалася б музыкай. Заняткам аддавала па сем гадзін у дзень. Пабывала на многіх рэспубліканскіх і міжнародных конкурсах. Дзякуючы ігры на інструменце я зразумела, што голас таксама з'яўляецца інструментам. І пачала займацца вакалам.
— Вы гатовыя да таго, што прыйдзецца сумяшчаць вучобу ў лінгвістычным універсітэце з жыццём на сцэне?
В. С.: Калі пачалася «Акадэмія талентаў», то я крыху панікавала. Першы курс, а раптам наогул «вылечу»? Аднак пасля размовы з дэканам адчула падтрымку і разуменне. У нас наогул шмат творчых людзей вучыцца ў лінгвістычным. Падчас «Акадэміі» мне ўдавалася і ў вучобе не адставаць, таму, спадзяюся, усё і надалей будзе атрымлівацца.
— У якіх конкурсах яшчэ хацелі б паўдзельнічаць?
В. С.: Менш за ўсё мне хацелася б стаць артысткай, якую ведаюць толькі, напрыклад, па «Новай хвалі» альбо «Голасе». Павінен быць багаж зробленага, а не толькі перамогі ў конкурсах. Самае цікавае, што папулярнымі часта становяцца менавіта ўдзельнікі, а пераможцы, бывае, знікаюць са сцэны.
Л. Ш.: Я думаю, што ёсць час конкурсаў і час для стварэння свайго прадукту. Справа ў тым, як ацэньвае цябе прафесійнае акружэнне, твая аўдыторыя і ты сам. Конкурс — значыць думаць пра сябе, а рэпертуар — пра сябе і пра гледача. Бывае, змаганні прыносяць плён, а здараецца, ты проста траціш свой час.
— Што пажадалі б тым, хто, як і вы, жадае пакарыць сцэну?
В. С.: Калі ўзяць мой невялікі вопыт, то добра дапамагае спроба запісаць нейкі кавер. Тым самым паглядзець хаця б на рэакцыю сваіх сяброў на вашы спевы. Аднак, гэта ўсё роўна не паказчык таго, ці варта вам займацца музыкай, бо ўсё прыходзіць з часам. Можна і на нейкім прэстыжным конкурсе заявіць пра сябе, але не злоўжывайце такой тактыкай.
Л. Ш.: Галоўнае — стаць чалавекам, які адлюстроўвае свой час, і знайсці словы, каб распавесці пра сваё бачанне яго.
Алена ДРАПКО.
Амаль тысяча дзвесце чалавек сабраліся, каб вырашаць найважнейшыя пытанні развіцця краіны.
Расказаў першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Дзяніс Каржыцкі.
Як вакцыны выратоўваюць жыцці і чаго можа каштаваць іх ігнараванне?
Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.