На Мінскім аўтамабільным заводзе прэзентавалі 4 новыя мадэлі пасажырскай тэхнікі. Гэта аўтобус МАЗ 232 для прыгарадных перавозак, МАЗ 203965, які працуе на газавым паліве, высокатэхналагічны аўтобус МАЗ 203 (спецыяльна распрацаваны з улікам патрабаванняў маскоўскіх заказчыкаў), і тралейбус МАЗ 215т з пяццю дзвярыма. Машыны маюць сучасны салон і адпаведныя тэхнічныя характарыстыкі.
Дарагі, але эканомны
Па словах Юрыя Сыракваша, галоўнага канструктара па пасажырскай тэхніцы ААТ «МАЗ», новыя машыны без усялякіх сумненняў павінны прынесці камерцыйны поспех прадпрыемству. Бо кожная з іх зроблена згодна з усімі сучаснымі тэхналагічнымі патрабаваннямі. Так, напрыклад, МАЗ 203965, нягледзячы на высокую цану, у параўнанні са сваімі папярэднікамі будзе больш эканомным. «Кошт аднаго «куба» газу для новага газавага аўтобуса МАЗ, па дэклараваных звестках «Газпрама», складзе не больш за 50% ад кошту аднаго літра дызельнага паліва. І пры эксплуатацыі мадэль будзе спажываць у суадносінах да дызельнай мадэлі на 1 літр дызельнага паліва — адзін «куб» газу», — паведаміў спецыяліст.
Для Масквы — больш камфорту
«МАЗ 203 створаны па замове Масквы. У ім знаходзяцца рухавік «Еўра-5», каробка аўтамат, кандыцыянер, сістэма электроннага прывада тармазоў (сістэма, якая павышае не толькі бяспеку, але і дазваляе дасягнуць раўнамернага зносу ўсіх тармазных накладак). Таксама кіроўца можа бачыць на дысплеі знос дэталяў аўтобуса і загадзя ведаць, калі яму трэба звярнуцца па тэхабслугоўванне. Гэта скароціць час на дыягностыку», — прадстаўляе новы аўтобус Юрый Сыракваш. У 203-й мадэлі ўсталявана сістэма кантролю ціску і тэмпературы ў шынах. Ёсць высоўны трап для інвалідаў. Мадэрнізаваная сістэма падвескі забяспечвае плаўнасць хады. Зменшылася і колькасць пасажырскіх месцаў. Пры гэтым павялічылася адлегласць паміж сядзеннямі — для больш камфортнага праезду.
А міжгародні аўтобус МАЗ 232 створаны спецыяльна для перавозкі вялікіх груп людзей. Яго можна выкарыстоўваць як турыстычны, экскурсійны, ведамасны транспарт. Унутры ёсць магутная сістэма ацяплення, кандыцыянер. Мадэль адпавядае ўсім апошнім патрабаванням бяспекі, якія становяцца больш жорсткімі кожныя паўгода.
І нарэшце тралейбус МАЗ 215Т самы вялікі ў СНД — яго даўжыня складае 18,75 метра. Наяўнасць пяці дзвярэй забяспечвае зручную пасадку і высадку пасажыраў. Каштуе такі тралейбус 4,5 млрд рублёў.
Канкурэнцыя штурхае на новыя рынкі
«Цяпер 203-я мадэль рыхтуецца да ўдзелу ў маскоўскіх тэндарах. Там вельмі сур'ёзныя канкурэнты: «Вольва», «Мерседэс», «Сканія», расійскія вытворцы. Аднак з-за санкцый, якія ўводзіліся за гэты год, шмат што змянілася. Гэта дае нам прэферэнцыі. Бліжэйшыя канкурэнты для нас сёння — гэта Ліпецкі аўтобусны завод, аўтобусны завод «Валжанін», ПАЗ», — адзначыў Юрый Сыракваш. Тэхніка ўжо сёння практычна сертыфікавана, і цяпер вытворцы чакаюць аб'явы аб'ёмаў тэндараў, дзе будуць называцца ўжо канкрэтныя лічбы.
2013-ы быў няпростым для «МАЗа» з-за спаду продажаў на рынках Расіі, Украіны. Аднак, як адзначае Віталь Ганчарык, намеснік генеральнага дырэктара па знешнеэканамічных сувязях ААТ «МАЗ», прадпрыемству ўсё ж удалося пераарыентаваць кірункі экспарту на іншыя краіны СНД і далёкага замежжа. Гэта дазволіла павялічыць аб'ёмы продажаў на 20%. За 9 месяцаў рост экспарту ў натуральным выражэнні склаў 115% у адносінах да аналагічнага перыяду 2013 года. У 2 разы павялічыўся аб'ём продажаў на рынак арабскага рэгіёна. Адкрыліся рынкі Катара і Бахрэйна. У 2014 годзе «МАЗ» арганізаваў зборачную вытворчасць аўтобусаў у В'етнаме. Пастаўкі туды сёлета павялічыліся больш чым у 3 разы ў параўнанні з 2013-м. Ажыццяўляюцца пастаўкі ў Лаос і Камбоджу, а таксама больш за 100 адзінак пасажырскай тэхнікі — у Еўрасаюз і ў 16 краін Афрыкі.
Цікавы і той факт, што «МАЗ» сёлета павысіць цэны на экспарт тэхнікі ў Расію на 2%. Гэта звязана з павышэннем цэн «КАМАЗам».
Ілья КРЫЖЭВІЧ
Інтэрв'ю з алімпійскім чэмпіёнам па фехтаванні.
Прафесійна, аператыўна, па-добраму.