Напярэдадні юбілейных дат прынята згадваць гісторыю, азірацца на пройдзены шлях. Тым больш, што шлях гэтага калектыву вымяраецца не толькі гадамі, але і кіламетрамі дарог. У гэтым выпадку — тысячамі кіламетраў, якія працаўнікі «Брэстаблдарбуда» ўзводзяць, добраўпарадкуюць, абслугоўваюць.
Паважаныя ветэраны і работнікі камунальнага ўнітарнага прадпрыемства «Брэстаблдарбуд»!
Шаноўныя калегі, сябры!
Значэнне дарог цяжка пераацаніць. Шануючы ўсё, што зроблена папярэднікамі, мы ўсведамляем сваю місію па далейшым развіцці дарожнай гаспадаркі, павышэнні якасці будаўніцтва і ўтрымання дарог. Ад нас патрабуецца высокі прафесіяналізм, уменне працаваць, жаданне авалодваць новымі тэхналогіямі і сучаснай тэхнікай. Не застаецца сумненняў, што ўсё гэта знойдзе адлюстраванне ў жыцці.
Ад усёй душы віншую вас з прафесійным святам! Жадаю работнікам галіны працоўнага плёну і дабрабыту, ветэранам — здароўя і аптымізму і ўсім нам — простага чалавечага шчасця.
Сяргей ДЗЯМКО, генеральны дырэктар КУП «Брэстаблдарбуд».
Гісторыя і дзень сённяшні
Калі мы прыязджаем у іншую краіну, то першае, што трапляе ў поле нашага зроку — дарога. Нават калі прылятаем туды самалётам, прыплываем параходам або прыязджаем цягніком. Гэтыя віды транспарту, згадзіцеся, былі б мёртвымі без аўтамабільных дарог. Бо ўсе грузы, усе пасажыры павінны быць падвезены і вывезены аўтатранспартам. Вось вам і значэнне дарогі. Добрая дарога — гэта добраўпарадкаванае жыццё, паўнакроўныя эканамічныя стасункі гарадоў і вёсак, абласцей і раёнаў, гэта, у рэшце, культура нашага побыту. Менавіта з дарог пачыналася ў далёкай старажытнасці цывілізацыя. Таму любая ўлада мусіла надаваць вялікае значэнне развіццю дарог.
Вось і напрыканцы 1939 года, пасля ўтварэння Брэсцкай вобласці, у ліку першых органаў кіравання быў сфарміраваны абласны дарожны аддзел пры аблвыканкаме. І ўжо ў 1940 годзе спецыялісты і рабочыя названай арганізацыі ўзводзілі масты ля вёсак Цюхінічы і Вістычы Брэсцкага раёна. Вялікія планы дарожнікаў, як вядома, перарвала вайна.
І ўжо ў першае, а затым у другое пасляваеннае дзесяцігоддзе на мясцовых дарогах сталі прымяняцца больш дасканалыя пакрыцці дарожнага палатна, якія ўтваралі пясчана-гравійныя сумесі і арганічныя вяжучыя. Таксама пачалася маштабная работа па замене драўляных мастоў на трывалыя бетонныя і жалезабетонныя. У 1963 годзе дарожны аддзел быў рэарганізаваны ў аддзел будаўніцтва, рамонту і ўтрымання дарог Брэсцкага аблвыканкама, і адказваў за стан дарог рэспубліканскага і мясцовага значэння.
У канцы 50-х гадоў кіраўніцтва рэспублікі звярнула пільную ўвагу на праблемы ў дарожнай гаспадарцы. Была прынята адпаведная пастанова Саўміна БССР, вынікам якой стала ўтварэнне спецыялізаваных міжраённых дарожных падраздзяленняў, якія назвалі дарожна-эксплуатацыйнымі ўчасткамі (ДЭУ). На сваёй тэрыторыі ўчасткі сталі своеасаблівымі цэнтрамі, якія забяспечвалі належнае ўтрыманне і развіццё дарожнай сеткі рэгіёнаў. Такім чынам у 1957 годзе паявілася пяць міжраённых ДЭУ: у Ганцавічах, Лунінцы, Бярозе, Камянцы, Іванаве.
З часам, у 60-х і асабліва ў 70-х гадах, будаўніцтва мясцовых дарог паднялося на новы ўзровень. У практыку ўвайшло правіла абавязковага іх праектавання. У структурах дарожных службаў з'явіліся спецыялісты, якія ажыццяўлялі тэхнічны нагляд за ходам рамонтных і будаўнічых работ. Былі выдадзены нарматыўныя акты, што рэгламентавалі парадак і ўмовы вядзення работ на аб'ектах. Усё гэта паспрыяла павышэнню якасці і трываласці дарожнай сеткі. У распараджэнне дарожнікаў стала паступаць спецыялізаваная тэхніка. Гэта быў свайго роду прарыў у дарожным будаўніцтве.
Паспяхова ішлі справы ў калектыве «Брэстаблдарбуда» ў 80-90-я гады. Дарожнікі асвойвалі новыя тэхналогіі і новую тэхніку. Два дзесяцігоддзі калектыў узначальваў Пётр Міхайлавіч Вах. У 1997 годзе яго змяніў Пётр Андрэевіч Скарабагацька. У гэты час імкліва развіваліся тэхніка і тэхналогіі, была перабудавана ўся сістэма кіравання, новы імпульс набыў менеджмент. У 2009 годзе было прынята рашэнне аб перадачы спецыялізаваным арганізацыям вуліц сельскіх населеных пунктаў. Сетка дарог, што абслугоўваюцца, вырасла больш чым на 4 тысячы кіламетраў.
Своеасаблівым экзаменам на сталасць і прафесіяналізм працаўнікоў «Брэстаблдарбуда» стала будаўніцтва дарогі вакол Белавежскай пушчы, з якім калектыў паспяхова справіўся.
Летам гэтага года камунальнае ўнітарнае прадпрыемства «Брэстаблдарбуд» узначаліў Сяргей ДЗЯМКО.
— Колькі цяпер кіламетраў дарог у вашай гаспадарцы, Сяргей Якаўлевіч?
— Больш за 13 тысяч.
— Гэта ж куды выпала б трапіць, калі б можна было іх выстраіць у адну лінію? Пэўна, у Петрапаўлаўск-Камчацкі?
— Ну так, альбо, напрыклад, у Іркуцк і назад, яшчэ і на экскурсію па Іркуцку засталося б... А калі адступіць ад вобразнасці і вярнуцца, як той казаў, на грэшную Зямлю, то такая колькасць дарог азначае нашу штодзённую, карпатлівую, часам праблемную, работу. Дарог на абслугоўванні становіцца больш з кожным годам, населеныя пункты забудоўваюцца, вуліцы падаўжаюцца і з'яўляюцца новыя — значыць, наша гаспадарка прырастае. А вось бюджэтнае фінансаванне скарачаецца. Такія рэаліі сённяшняга дня, зыходзячы з іх мы і наладжваем сваю работу.
Цяпер аб'ёмы нашай працы толькі на 34 працэнты забяспечаны бюджэтным фінансаваннем, астатняе дабіраем за кошт дагавораў з прадпрыемствамі і арганізацыямі.
— Калі вярнуцца да дарог, якія арганізацыя абслугоўвае за кошт падаткаплацельшчыкаў, як размяркоўваюцца сродкі?
— Мы атрымліваем грошы з бюджэту, размяркоўваем іх па раёнах у залежнасці ад працягласці дарог і тыпаў пакрыцця. На адзін кіламетр асфальтаванай, як і на адзін кіламетр гравійнай дарогі, выдаткоўваецца абсалютна аднолькавая сума грошай. Адпаведна сумы па раёнах складваюцца ў залежнасці ад працягласці дарог. Потым збіраем па раёнах найбольш вострыя, праблемныя пытанні па тых ці іншых участках дарожнай сеткі, узгодненыя з выканаўчай уладай на месцах, зводзім гэта ў праграму, якую ўзгадняем у абласным выканаўчым камітэце, і прыступаем да працы. На першым этапе рыхтуем дакументацыю на рамонтныя і будаўнічыя работы і выконваем усе функцыі заказчыка. Ну а падрадчыкамі работ выступаюць нашы ДРБУ.
Акрамя таго, кожны з дарожна-рамонтна-будаўнічых участкаў працуе на аб'ектах па дагаворах для таго, каб захаваць калектыў, забяспечваць людзей зарплатай, падтрымліваць свой тэхнічны патэнцыял. Нашымі партнёрамі ў раёнах выступаюць сельгаспрадпрыемствы, УКСы гарвыканкамаў, прадпрыемствы ЖКГ, прыватныя фірмы. Усе свае аб'екты, як бюджэтныя, так і дагаварныя, мы суправаджаем лабараторнымі даследаваннямі. Таксама мы займаемся пастаўкамі дарожна-будаўнічых матэрыялаў сваім філіялам праз нашу структуру «Брэстдаркамплект».
— Нашы чытачы нярэдка задаюць пытанні пра лёс сродкаў новага збору з уладальнікаў аўтатранспарту. Ці адчулі дарожнікі прыток гэтых грошай у справе паляпшэння дарог?
— Так, сродкі з названага фонду паступаюць. У прыватнасці, у Брэсце рамантуецца дарога да пляцоўкі новага рачнога порта менавіта за грошы, атрыманыя ад уладальнікаў аўтатранспарту. Яшчэ ўзводзіцца дарога да вёскі Семяховічы Пінскага раёна. Мяркуем, што сродкі паступяць і на іншыя аб'екты, якія зробяць наша жыццё больш камфортным і ўтульным.
— Што яшчэ трэба для таго, каб любая паездка па дарозе была прыемнай?
— Трэба, каб самі людзі беражліва ставіліся да нашага агульнага набытку — дарогі. Хацелася б, каб кожны памятаў, што сродкі на прыбіранне дарогі і прыдарожнай паласы бяруцца з нашых з вамі падаткаў. Калі смецім на дарогах, то абкрадваем найперш саміх сябе, а не нейкага чужога дзядзьку. Сорамна гаварыць, але асобныя гора-паляўнічыя ўзялі за звычку страляць па дарожных знаках, а некаторыя маладзёжныя кампаніі «вызначыліся» псаваннем знакаў і элементаў добраўпарадкавання. Вельмі прыкра бывае, калі з камфартабельных машын выкідваюць цэлыя кучы смецця. Усё гэта вымушае траціць пэўную частку грошай на ўстараненне наступстваў несвядомасці суайчыннікаў. А сродкі маглі б пайсці на паляпшэнне дарогі, уладкаванне стаянак і месцаў адпачынку.
Кобрынскае ДРБУ №201
Эксперыментальная пляцоўка
У Кобрынскае ДРБУ мы амаль што напрасіліся самі найперш таму, што яны ў парадку эксперымента працуюць з бетонам. Пра перспектыву бетонных дарог цяпер гаворыцца многа. Ёсць як прыхільнікі гэтай ідэі, так і ярыя яе праціўнікі. І ў тых, і ў другіх маюцца свае аргументы. Цікава было пачуць, што называецца, з першых вуснаў, ці добрая яна, бетонная дарога.
Начальнік названага ДРБУ Генадзь БРЫТУН запрасіў нас на адну з новых вуліц прыватнай забудовы Кобрына. Там некалькі дзён таму была пракладзена бетонная дарога. На першы погляд, яна нічым не адрозніваецца ад асфальтавай, толькі крыху святлейшая. А Генадзь Сцяпанавіч расказвае, што гэты невялікі па працягласці ўчастак насамрэч разбіты яшчэ на чатыры. І на кожным прыменены іншыя падборы, таўшчыня пласта, спосабы ўкладкі. Потым спецыялісты будуць вывучаць кожны з участкаў дарогі і вызначаць аптымальныя параметры для далейшай работы.
— Укладка вялася асфальтаўкладчыкам і каткамі, — працягвае Генадзь Брытун. Дарэчы, тэхніка пасля работы чысцейшая, чым пасля ўкладкі асфальту.
Вядома, усялякая новая справа не можа быць простай. Так і тут, давядзецца крыху перавучваць людзей. Грунтоўна працаваць над тэхналогіяй укладкі. Кожную дабаўку, адпаведную той ці іншай таўшчыні, шчыльнасці бетону, давядзецца атрымліваць амаль што эксперыментальным шляхам. Але ўсё паступова вымалюецца, перакананы начальнік ДРБУ.
На яго думку, у Кобрыне патрэбен бетонны завод з добрай магутнасцю. Сёння адна іх арганізацыя можа ўкладваць да 800 кубаметраў бетону за дзень. А заявак паступае даволі. Розныя новамодныя лагістычныя цэнтры, склады з задавальненнем заказалі б для сваіх тэрыторый бетоннае пакрыццё.
— Чаму б не зрабіць дваравыя тэрыторыі бетоннымі? — задае рытарычнае пытанне наш суразмоўца. — Успомніце, калі бывае спёка каля 30 градусаў, пары бітуму даюць спецыфічны пах, дыхаць становіцца цяжка, дзецям гуляць у такіх умовах зусім не пажадана. Ды і стаянкі на трасах былі б больш трывалымі і даўгавечнымі з бетонным пакрыццём.
Да несумненных плюсоў новай ідэі Генадзь Брытун залічвае наяўнасць айчыннай сыравіны: цэмент, друз, пясок — свае, не трэба траціць валюту.
Пазней, у кабінеце, начальнік Кобрынскага ДРБУ працягнуў разважанні: можа, бетон і не таннейшы за асфальт, толкам пакуль не было і магчымасці пралічыць. Далей трэба паглядзець, як новая дарога перазімуе, як яна адрэагуе на перапады нашых тэмператур, калі шмат разоў нават цягам месяца атмасферны плюс мяняецца на мінус. Усё трэба будзе ўзважыць, перш чым прыняць рашэнне аб мэтазгоднасці пракладкі такіх дарог. Але ж каб было на чым вывучаць і на чым вучыцца, трэба зрабіць некалькі ўчасткаў дарогі. Гэтым цяпер і займаюцца ў Кобрыне.
Работа кіпіць і на іншых аб'ектах. Адна з брыгад ДРБУ праводзіць добраўпарадкаванне тэрыторыі Кобрынскага ўпраўлення магістральных газаправодаў ААТ «Газпрам». Кіраўнік названай структуры Уладзімір Галашка выказаў задавальненне якасцю работ. Летась, дарэчы, правялі асфальтабетоннае пакрыццё дарогі да газаразмеркавальнай станцыі Брэст-2 на заказ названай арганізацыі.
Рэканструкцыю і добраўпарадкаванне тэрыторыі ўласнай базы таксама правялі сваімі сіламі. Сучасным і зручным стаў адміністрацыйны корпус. А ў бытавым корпусе, акрамя актавай залы, з'явілася спартыўная, а таксама лазня, душавыя памяшканні. Бытоўкі для рабочых сталі светлымі і ўтульнымі, набылі іншыя абрысы гаражы і складскія памяшканні. Прыгожа і з густам аформлены двор. Парадак на ўсёй тэрыторыі базы спрыяе дысцыпліне і агульнаму настрою работнікаў, лічыць кіраўніцтва ўчастка.
— Калі звярнуцца да гісторыі, — перагортвае лісты фотаальбома начальнік ДРБУ Генадзь Брытун, — то праз два гады наша ДРБУ адзначыць 50-годдзе. Тады, у 1966 годзе, прадпрыемства ўзяло на абслугоўванне 327 кіламетраў дарог. Цяпер у нашай гаспадарцы знаходзіцца 540 кіламетраў аўтамабільных дарог і 406 кіламетраў вуліц у населеных пунктах.
Сёння ў калектыве дарожна-эксплуатацыйнага ўчастка роўна сто чалавек. Тут ганарацца перадавікамі вытворчасці. У іх ліку:
Машыністы аўтагрэйдара
Віктар Андрэевіч БРЫТАНЧУК,
Святаслаў Уладзіміравіч ДЗЕМІДЗЮК;
Вадзіцелі пагрузчыка
Аляксандр Фёдаравіч МАЛЫШКА,
Аляксандр Віктаравіч ДУБОВІК;
Трактарысты
Міхаіл Сцяпанавіч ХОМЧЫК,
Уладзімір Аляксеевіч КАСТЫЛЮК;
Вадзіцелі аўтамабіля
Уладзімір Фёдаравіч ШЫЛА,
Аляксандр Мікалаевіч КУЛЯШОЎ;
Слесар
Віталь Анатольевіч КАНДРАЦЮК.
У 2010 годзе машыніст аўтагрэйдара Віктар Брытанчук узнагароджаны ганаровай граматай дэпартамента «Белаўтадар» Міністэрства транспарту і камунікацый.
Мазгавы цэнтр
«Звязда» не раз на сваіх старонках расказвала пра калектыў «Брэстаблдарбуда». І заўсёды героямі публікацый станавіліся кіраўнікі, майстры, рабочыя ДРБУ. На гэты раз мы самі амаль што настаялі на тым, каб сказаць колькі слоў і пра апарат кіравання. Як вядома, поспех любой справы немагчымы без граматнага кіравання. У апараце аб'яднання працуюць людзі, якія займаюцца распрацоўкай стратэгіі і тактыкі дзейнасці ўсёй структуры, аналізам дасягненняў і пралікаў і прапануюць кіраўніцтву варыянты ўдасканалення вытворчасці і многае іншае. Кіруючыя работнікі забяспечваюць вытворча-тэхналагічную камплектацыю аб'ектаў патрэбнымі канструкцыямі і матэрыяламі, ажыццяўляюць выдачу тэхнічных умоў на праектаванне аб'ектаў, узгадняюць пракладку інжынерных сетак і камунікацый, размяшчэнне будынкаў у кантраляванай зоне дарог, праводзяць лабараторныя выпрабаванні дарожна-будаўнічых матэрыялаў, распрацоўваюць праграмы перспектыўнага развіцця мясцовых аўтамабільных дарог вобласці. І гэта толькі вельмі сціслы пералік іх абавязкаў.
Нашым гідам па офісе «Брэстаблдарбуда» згадзіўся стаць намеснік генеральнага дырэктара Аляксандр МАРЫНЕВІЧ. І першай, з кім параіў пазнаёміцца Аляксандр Фёдаравіч, стала начальнік аддзела фінансавання і бухгалтарскага ўліку Вера Ганчарова. Вера Аляксандраўна прыйшла сюды больш за 30 гадоў таму.
Цяпер яна амаль са смехам успамінае, як бухгалтары множылі і дзялілі на лічыльніках, як у кабінеце стаяў арыфмометр. Гэта машына крыху большая за манітор камп'ютара, і яна, дарэчы, часта памылялася. Узгадвае, як амаль два дзесяцігоддзі таму пачалі ўкараняць камп'ютарную праграму, па сучаснаму варыянту якой яе невялікі калектыў у сем чалавек і бухгалтэрыі 16-і ДРБУ працуюць і цяпер. Гэта ўжо зусім іншы ўзровень работы ў тэхнічным плане. А задачы, паводле слоў Веры Ганчаровай, застаюцца такімі ж — дакладны ўлік работы і ўсіх аперацый. Галоўныя з іх — каб да 25 чысла кожнага месяца ўсе работнікі ад Брэста да Століна і Ганцавіч атрымалі заработную плату і да першага чысла кожнага месяца былі выплачаны падаткі.
— Зарплата для кожнага рабочага — гэта дабрабыт яго жонкі, вучоба і выхаванне дзяцей, — пра гэта не стамляюся нагадваць сваім падначаленым, — гаворыць Вера Аляксандраўна. — Бо кожны дзень у справе выплаты зарплаты важны. І вось калі яна выплачана, адлічаны падаткі, нібы перагортваеш прачытаную старонку кнігі і атрымліваеш сапраўднае задавальненне ад работы, — падсумоўвае галоўны бухгалтар.
Спецыялістам найвышэйшай кваліфікацыі з'яўляецца таксама кіраўнік аддзела планавання, эканамічнага аналізу і справаздачнасці Галіна Сухаверхая. Галіна Адамаўна кіруе аддзелам 15 гадоў. Эканамісты гэтага падраздзялення займаюцца арганізацыяй і сістэматычным удасканаленнем планава-эканамічнай дзейнасці прадпрыемства, выяўленнем і мабілізацыяй рэзерваў для павышэння прадукцыйнасці працы, зніжэння сабекошту работ і паслуг. Спецыялісты гэтага аддзела распрацоўваюць праграмы развіцця дарожнай сеткі, узгадняюць іх з органамі ўлады, вызначаюць аб'ёмы фінансавання.
Важныя кірункі дзейнасці забяспечвае аддзел утрымання дарожнай сеткі і бяспекі руху, якім кіруе Анатоль Багацеў. Кваліфікаваныя спецыялісты працуюць таксама ў аддзеле механізацыі, энергетыкі і аховы працы. Кіруе аддзелам Аляксей Паляшук. Іх клопаты накіраваны, перш за ўсё, на энерга- і рэсурсазберажэнне, механізацыю і аўтаматызацыю працы, укараненне новай прагрэсіўнай тэхнікі.
Назва вытворча-тэхнічнага аддзела гаворыць сама за сябе. Спецыялісты пад кіраўніцтвам Міхаіла Казлоўскага забяспечваюць належны тэхнічны ўзровень узвядзення або рэканструкцыі аб'ектаў, правядзенне капітальнага і бягучага рамонтаў, а таксама тэхналагічную паслядоўнасць і тэрміны выканання работ. Яны ж ажыццяўляюць кантроль за своечасовым забеспячэннем праектна-каштарыснай і іншай дакументацыяй і многае іншае. Калі прывесці канкрэтны прыклад работы аддзела, можна згадаць дарогу каля вёскі Семяховічы Пінскага раёна. Адзіная дарога, якая злучае гэты населены пункт са светам, праходзіць па тэрыторыі Украіны. Так у свой час намалявалі карту: межы былі ўмоўнымі, людзям было зручна. Дарогу з асфальтабетонным пакрыццём абслугоўвае Пінскае ДРБУ. А цяпер з магчымай дэмаркацыяй мяжы паўстала пытанне пра ўзвядзенне новай дарогі ў абход выкрунтасу мяжы. Дарогу даўжынёй у дзесяць кіламетраў па балоцістай і лясной мясцовасці пракладваюць работнікі названага ўчастка. Дакументальныя абгрунтаванні і ўзгадненні правялі спецыялісты з аддзела Казлоўскага.
А ўсю неабходную дапамогу ім аказалі калегі з аддзела агульных пытанняў, кадравай і прававой работы пад кіраўніцтвам Сяргея Крачко.
Аддзел тэхналогій дарожных работ і лабараторных выпрабаванняў матэрыялаў, які звычайна называюць будаўнічай лабараторыяй, акрэдытаваны ў Нацыянальнай сістэме акрэдытацыі рэспублікі. Па сутнасці, лабараторыя можа выпрабоўваць усе дарожна-будаўнічыя матэрыялы. У інжынераў, якія працуюць пад кіраўніцтвам Ірыны Мельнікавай, ёсць самыя сучасныя прыборы і сродкі вымярэнняў. Амаль дзясятак гадоў у аб'яднанні функцыянуе сістэма менеджменту якасці ІSО-9001. А восем гадоў таму на службу вытворчасці пастаўлены яшчэ дзве эфектыўныя сістэмы — сістэма кіравання навакольным асяроддзем і сістэма кіравання аховай працы.
Пра апарат кіравання генеральны дырэктар Сяргей Дзямко сказаў так:
— Гэта калектыў аднадумцаў, здольных вырашаць задачы, якія штодня дыктуе жыццё. Калектыў сталы, сфарміраваны. Асноўны яго касцяк — людзі, што працуюць 10-15-20 гадоў. Кожны з іх ведае свой участак работы, ведае вытворчых партнёраў, цікавіцца літаратурай па спецыяльнасці.
Высокаўскае ДРБУ №137:
Дакладнасць, надзейнасць, якасць
Камянецкі раён вызначаецца ў вобласці вялікай колькасцю населеных пунктаў. Да кожнага з іх вядуць дарогі, якія падтрымліваюць у парадку работнікі названага вышэй калектыву. Так склалася гістарычна, што дарожны ўчастак размешчаны не ў райцэнтры, як звычайна, а ў горадзе Высокае. На дыслакацыю ў свой час, відаць, паўплывала размяшчэнне чыгуначнай станцыі Высока-Літоўск. Дарогам, якія вядуць да чыгункі, заўсёды надавалася вялікае значэнне. Яны павінны быць добрымі.
Вось і на пад'ездзе да асфальтабетоннага завода мы заўважылі вялізныя гурбы цукровых буракоў, якія здалёк прынялі за друз. Аказалася, па суседстве размешчана пляцоўка для іх складзіравання. Адсюль буракі грузяць ў вагоны і вязуць на цукровы завод. А пляцоўку ў свой час абсталёўвалі дарожнікі ДРБУ-137.
— За паўстагоддзя нашай арганізацыяй здадзена ў эксплуатацыю шмат розных аб'ектаў, якія надзейна служаць людзям, — гаворыць начальнік Высокаўскага ДРБУ №137 Юрый МУРАЎСКІ. У іх ліку — капітальна адрамантаваныя дарогі: Высокае — Кавалікі, Белавежскі — Ясінаўка, узведзены ўчасткі дарог Сталпавіскі — Асіннікі, Амельянец — Панасюкі, якія ўвайшлі ў вядомы ў краіне аб'ект — аўтамабільная дарога «Абход тэрыторыі нацыянальнага парку «Белавежская пушча».
На сённяшні дзень ДРБУ-137 абслугоўвае 644 кіламетры аўтадарог мясцовага значэння і амаль 170 кіламетраў вуліц населеных пунктаў. Гэта штодзённая карпатлівая праца дарожных рабочых у спёку і холад, у сцюжу і завею. Асабліва прыбавіцца клопату ў зімовы перыяд, калі своечасова трэба прачысціць дарогі, каб дзеці дабраліся ў школу, дарослыя на працу; у вясковыя крамы завезлі хлеб, у аддзяленні сувязі — пошту; па выкліку прыехаў доктар. Усё гэта дасягаецца стараннямі працаўнікоў участка. Найперш такіх, на якіх раўняюцца іншыя. У іх ліку:
Вадзіцелі:
Мікалай Уладзіміравіч МУРЫН,
Аляксандр Андрэевіч ШУЛЬЖЫК,
Аляксандр Георгіевіч БАЧАЙ,
Аляксандр Уладзіміравіч КАСПЯРУК,
Мікалай Васільевіч ЗАБАЎКА;
Дарожны рабочы
Аляксандр Іванавіч СІЛЮК;
Вадзіцель пагрузчыка
Мікалай Мікалаевіч АНДРЭЙКАВЕЦ;
Машыніст аўтагрэйдара
Міхаіл Міхайлавіч ПАНАСЮК;
Машыніст змяшальніка асфальтабетону
Сяргей Сяргеевіч МАКАРАЎ.
Адна з брыгад Высокаўскага ДРБУ працуе на добраўпарадкаванні новай вуліцы ў пасёлку Белавежскі. Па дагаворы з аднайменным сельгаспрадпрыемствам другая брыгада ўладкоўвае тэрыторыю вакол фермы вёскі Каралін. Пакуль едзем на аб'екты, начальнік філіяла Юрый Мураўскі паспявае расказаць, што пытанням эканоміі на прадпрыемстве надаецца вялікая ўвага. Апошнім часам набылі сістэму камп'ютарных праграм, з дапамогай якіх вядзецца кантроль за расходаваннем гаруча-змазачных матэрыялаў. З дыспетчарскай можна адсачыць маршрут любога трактара або аўтамабіля. Такі кантроль павысіў дысцыпліну і адказнасць працаўнікоў. Падлічылі, што эканомней будзе максімальна засяродзіцца на выкарыстанні свайго транспарту, а не старонніх арганізацый.
Тым больш што прадпрыемства пастаянна абнаўляе свой тэхнічны парк. За апошнія год-два былі закуплены два малыя пагрузчыкі на базе трактара МТЗ, два цягачы МАЗ, экскаватар «ДМ», каток для ўшчыльнення асфальтабетону, прычапны раскідвальнік пяску, трал для перавозкі дарожна-будаўнічых машын, сродкі малой механізацыі.
Дарожнікі працуюць з максімальнай аддачай. Але і для іх ствараюцца добрыя ўмовы. За некалькі гадоў абсталяваны памяшканні для прыёму ежы, адрамантавана лазня з парылкай і невялікім басейнам. Зроблена добраўпарадкаванне вытворчых баз.
Прыемна сёння бываць на вуліцах абноўленых Кобрына і Камянца. Бо пры падрыхтоўцы гарадоў да рэспубліканскіх і абласных дажынак грунтоўна прыклалі сваю руку работнікі ўсіх шаснаццаці філіялаў «Брэстаблдарбуда».
Лічбы і факты
За 9 месяцаў 2014 года адрамантавана і ўведзена ў эксплуатацыю 92,2 кіламетра аўтамабільных дарог. Уласнымі сіламі падведамасных арганізацый выкананы аб'ём дарожных работ на суму 455 мільярдаў рублёў, у тым ліку за кошт бюджэтных сродкаў на мясцовых дарогах і вуліцах сельскіх населеных пунктаў на 160 мільярдаў рублёў.
• • •
Для захавання калектываў і забеспячэння дабрабыту работнікаў аблдарбудам знаходзяцца дадатковыя аб'ёмы работ, доля якіх штогод павялічваецца і складае цяпер 65% у агульным аб'ёме выкананых работ.
На дагаворнай аснове выконваюцца работы па будаўніцтве, рамонце і добраўпарадкаванні аб'ектаў сельгаспрызначэння, гандлю, прамысловасці, добраўпарадкаванні дваровых тэрыторый жылой забудовы і вуліц гарадоў.
Выручка на аднаго сярэднеспісачнага работніка за 9 месяцаў гэтага года складае 328,6 мільёна рублёў пры заданні па будаўнічай галіне Брэсцкай вобласці 304,5 мільёна рублёў.
• • •
У КУП «Брэстаблдарбуд» за 9 месяцаў 2014 года паспяхова выкананы мерапрыемствы па мадэрнізацыі на суму 16,9 мільярда рублёў, што складае 119% гадавога задання.
За кошт укаранення новых тэхналогій рамонту дарожных пакрыццяў, прымянення мясцовых будаўнічых матэрыялаў удалося дасягнуць зніжэння матэрыяльных і грашовых затрат на вытворчасць прадукцыі: гэта значыць, паказчык па эканоміі рэсурсаў склаў мінус 1 працэнт.
Забяспечаны апераджальны рост дабаўленай вартасці на аднаго сярэднеспісачнага работніка над ростам заработнай платы ў 1,02 раза.
• • •
За высокія вынікі працы ў галіне эканоміі і беражлівасці КУП «Брэстаблдарбуд» узнагароджаны дыпломам Брэсцкага аблвыканкама.
За актыўную работу па павышэнні якасці работ, якія выконваюцца, КУП «Брэстаблдарбуд» узнагароджаны дыпломам Брэсцкага аблвыканкама ў галіне якасці па выніках работы за 2013 год.
На прадпрыемстве забяспечана стабільная работа працоўных калектываў. Усе падведамасныя прадпрыемствы працуюць эфектыўна, стратных і неплацежаздольных арганізацый няма. Запазычанасцяў па заработнай плаце і плацяжах у бюджэт таксама няма.
Матэрыял падрыхтавалі Святлана ЯСКЕВІЧ, Алена ДАЎЖАНОК, Яўген ПЯСЕЦКІ (фота).
УНП 200020752
А разам з імі навучанне, сацпакет і нават жыллё.
Беларусь — адзін з сусветных лідараў у галіне здабычы і глыбокай перапрацоўкі торфу.
«Мы зацікаўлены, каб да нас прыязджалі».