Безнаяўныя плацяжы сур'ёзна «ўваходзяць» у наша жыццё. Дасведчаны трымальнік пластыку эканоміць шмат часу, калі самастойна ажыццяўляе львіную долю неабходных рэгулярных плацяжоў. Аднак далёка не ўсе ў нас выкарыстоўваюць магчымасці банкаўскай карткі максімальна. Сёння мы працягваем цыкл матэрыялаў пра безнаяўныя разлікі. Дапамагае нам вядомы эксперт па гэтай тэме — дырэктар нацыянальнай плацежнай сістэмы «БелКарт» Аляксандр Сотнікаў.
Для сеціва лепш мець спецыяльную картку
Спецыяліст упэўнены, што для разлікаў у інтэрнэце выдатна падыходзяць карткі міжнародных плацежных сістэм. Што тычыцца «белкарткі», то пакуль у інтэрнэце прымаюцца карткі, эмітаваныя Беларусбанкам, і толькі ў крамах, якія абслугоўваюцца гэтым банкам. Але ў хуткім часе такая паслуга стане даступнай і для картак іншых банкаў. Ёсць таксама цікавая альтэрнатыва традыцыйным плацежным карткам — віртуальны «пластык» VіsaVіrtuon. Гэтая картка ўяўляе сабой набор рэквізітаў, і «памацаць» яе нельга. Калі апошняе для вас не крытычна (для некаторых людзей усё ж важна мець матэрыяльны прадмет), то завядзіце сабе такую. Для разлікаў у інтэрнэце ў прынцыпе патрэбна асобная картка, таму што махлярства там больш. Лепш за ўсё перад ажыццяўленнем куплі або плацяжу перавесці на яе патрэбную суму з іншай карткі. Каб не стаць ахвярай фішараў (фішынг — інтэрнэт-махлярства), раім проста быць пільнымі. Ніводзін банк не стане запытваць у вас канфідэнцыяльную інфармацыю. Бяспройгрышны варыянт — патэлефанаваць у банк і спытаць, ці адпраўлялі яны вам нешта праз SMS ці на е-maіl.
Пра якія нюансы ашчадных картак трэба ведаць?
Важная перавага такіх картак у тым, што грошы з іх можна траціць практычна без абмежаванняў, не губляючы пры гэтым налічаных працэнтаў. У большасці выпадкаў даходнасць па ашчадкартцы наўпрост залежыць ад сумы рэшты на рахунку. Чым большая рэшта — тым вышэйшая стаўка. Памятайце таксама, што рознымі банкамі практыкуюцца розныя алгарытмы налічэння працэнтаў. Удакладніць гэты нюанс будзе нялішнім. І абавязкова спытайце, якім чынам вы зможаце папоўніць карт-рахунак і колькі складзе плата за такую паслугу. Калі вы збіраецеся захоўваць зберажэнні ў нацыянальнай валюце (асабліва калі гаворка ідзе пра буйныя сумы), варта выкарыстоўваць карткі «БелКарт або міжнародных плацежных сістэм, якія не маюць міжнароднай функцыянальнасці (гэта неабходна ўдакладняць у банку). Так будзе больш бяспечна.
Навошта і для каго патрэбны прэміум-карткі?
Плацежная картка можа быць не толькі інструментам доступу да банкаўскага рахунку, але і прыкметай высокага ўзроўню матэрыяльнага дастатку і сацыяльнага статусу трымальніка. Найбольш распаўсюджаныя на беларускім рынку прэміяльныя карткавыя прадукты — залатыя (Gold) і плацінавыя (Platіnum) карткі міжнародных плацежных сістэм Vіsa і MasterCard. Прыемна, што і ўнутраная плацежная сістэма «БелКарт» дае магчымасць выкарыстання сваімі прэміум-трымальнікамі плацежнай карткі «БелКарт-прэміум». Не так даўно ЗАТ «Альфа-Банк» першым эмітавала такія карткі, а сёлета ў верасні далучыўся Тэхнабанк. Адметнай асаблівасцю дадзенага прадукту з'яўляецца забеспячэнне абароны маёмасных правоў трымальнікаў такога «пластыку». Прэміяльныя карткі шчыльна «нафаршыраваны» рознымі бонусамі, сэрвісамі і прэферэнцыямі. У ідэале банк сам вызначае статус кліента і прапануе ўступіць яму ў так званы «элітны клуб». У Беларусі многія банкі не прад'яўляюць асаблівых патрабаванняў да патэнцыйных трымальнікаў прэміум-картак. Залатую картку могуць прапанаваць аформіць, напрыклад, кліенту, які даволі часта выкарыстоўвае безнаяўныя разлікі. Аднак у класічным разуменні прэміяльная карта ў першую чаргу заклікана служыць індыкатарам высокага статусу свайго ўладальніка.
Кабрэнджынгавыя карткі
З аднаго боку, яны ўяўляюць сабой звычайную банкаўскую плацежную картку, з другога — дысконтную картку, па якой можна атрымаць зніжку ў тых ці іншых пунктах гандлю і сэрвісу. Партнёрам банка можа выступаць авіякампанія, сотавы аператар, медыцынскі цэнтр, сетка магазінаў і г.д. У Беларусі пераважная большасць кабрэнджынгавых картак уяўляе сабой партнёрства аднаго банка і аднаго брэнда. Вядома, тэарэтычна можна аформіць адразу 10 картак з 10-цю рознымі партнёрамі і паспрабаваць ахапіць тыя гандлёвыя пункты, якімі вы карыстаецеся найбольш часта. Аднак на практыцы такі варыянт наўрад ці будзе зручным. З часам пачнуць з'яўляцца мультыбрэндавыя рашэнні, калі па адной картцы можна будзе атрымліваць зніжкі ў цэлым шэрагу арганізацый.
«Моцная картка» па праграме лаяльнасці
Рэспубліканскую кааліцыйную праграму лаяльнасці «Моцная картка» днямі прэзентавала плацежная сістэма «БелКарт» і Белінвестбанк. Трымальнікі гэтай карткі змогуць атрымліваць зніжкі ў прадпрыемствах — удзельніцах праграмы. Пакуль іх 17. Гэта сеткі магазінаў абутку, адзення для дзяцей і дарослых, аўтазаправачныя станцыі і іншыя гандлёвыя аб'яднанні. Менавіта гэты праект рэалізуецца як мультыбрэндавы і мультыбанкаўскі. Гэта значыць, што да яго могуць далучыцца новыя гандлёвыя сеткі і новыя банкі.
Асноўная мэтавая аўдыторыя такой універсальнай карткі — трымальнікі зарплатных картак, а незарплатныя з'яўляюцца дапаможным прадуктам. Плацежныя карткі «БелКарт» «Прэміум-Maestro», якія ўдзельнічаюць у праграме лаяльнасці «Моцная картка» разлічаны абсалютна на ўсіх кліентаў, і выдача іх будзе ажыццяўляцца ва ўсіх гарадах краіны, дзе прысутнічаюць падраздзяленні Белінвестбанка (каля 200 падраздзяленняў па краіне). На працягу першага года ўдзелу ў праграме лаяльнасці «Моцная картка» Белінвестбанк плануе эмітаваць больш за 100 тысяч такіх картак.
У межах зарплатных праектаў картка выдаецца БЯСПЛАТНА. А пры заказе асабістай карткі яе кошт складзе: у сістэме інтэрнэт-банкінгу — 40 тысяч рублёў, у падраздзяленні банка — 50 тысяч рублёў. Тэрмін дзеяння карткі — 5 гадоў.
Дысконтная праграма «Моцная картка»
Праграма лаяльнасці «БелКарт аб'ядноўвае на адной банкаўскай картцы праграмы лаяльнасці прадпрыемстваў-лідараў з кожнага сегмента гандлю і паслуг. У ёй створаны максімальна камфортныя ўмовы для ўдзелу гандлёвых сетак беларускіх прадпрыемстваў-вытворцаў.
Для рэалізацыі дысконтнай праграмы прадпрыемствы змяшчаюць штрых-коды, нанесеныя на карткі, у сваю інфармацыйную базу па праграме лаяльнасці, вызначаюць іх як сваіх кліентаў, пасля чаго ўдакладняюцца памеры дысконтаў за гэтымі штрых-кодамі.
Чакаецца, што ў хуткім часе да гэтай праграмы далучацца БПС-Сбербанк і Тэхнабанк. Цяпер «БелКарт» вядзе перамовы яшчэ з двума банкамі. Праект рэалізуецца для падтрымкі дзяржаўнай праграмы па павышэнні безнаяўных плацяжоў у Беларусі.
* * *
Чакаем вашых пытанняў пра карыстанне грашыма і ўсё, што з гэтым звязана. Вы можаце звяртацца на электронны адрас газеты іnfо@zvуаzdа.mіnsk.bу з пазнакай «для аддзела эканомікі» ці па тэлефоне 8 017 292 38 02.
Сяргей КУРКАЧ.
Набор на бюджэтныя месцы павялічыцца.
Колькі ж каштуе гэты важны кампанент здаровага рацыёну зараз?
Не выявіць ні секунды абыякавасці.