ці Сацыяльная адказнасць па-новаму
Нават у выпускных класах звычайным падлеткам часта бывае складана вызначыцца з будучай прафесіяй. Добра, калі ёсць магчымасць атрымаць карысныя парады ў сям'і ці школе, прайсці тэсты па прафарыентацыі... Можна ўявіць, наколькі складаней вырашыць задачу са сваёй будучай працай дзецям, у якіх няма сям'і альбо якія маюць асаблівасці развіцця. У дапамогу такім навучэнцам арганізаваны дабрачынны марафон, які складваецца з шэрагу экскурсій на прадпрыемствы з расповедам пра розныя прафесіі.
Марафон праходзіць у межах праграмы па прафарыентацыі для дзяцей, якія растуць без бацькоў. Да дабрачыннай акцыі ўжо далучыліся тры беларускія кампаніі, супрацоўнікі якіх знаёмяць са спецыфікай прадстаўленых у іх прафесій навучэнцаў з сямі навучальных устаноў. З аднаго боку, праграма накіравана на тое, каб пашырыць кругагляд дзяцей-сірот і дапамагчы ім правільна выбраць будучую прафесію. З іншага боку, яна дапамагае беларускаму бізнесу выйсці на новы ўзровень карпаратыўнай сацыяльнай адказнасці і перайсці ад дарэння цукерак і цацак да дапамогі ў падрыхтоўцы дзяцей-сірот да дарослага самастойнага жыцця. Бо для многіх з іх, якія не маюць дастаткова жыццёвых арыенціраў і падтрымкі блізкіх, выбар прафесіі — першае дарослае рашэнне. Яно ўскладняецца тым, што знаходжанне такіх дзяцей у соцыуме абмежаванае і яны маюць недастаткова яснае ўяўленне аб розных відах дзейнасці.
Падчас правядзення акцыі старшакласнікам распавядаюць пра спецыяльнасці, найбольш запатрабаваныя ў апошнія 6—8 гадоў. І не толькі распавядаюць, але і паказваюць, бо нават пры ўсім сваім прафесіяналізме настаўнікі і псіхолагі не змогуць пазнаёміць дзяцей з рознымі відамі дзейнасці так, як гэта зробяць работнікі непасрэдна ў кампаніях, што працуюць у гэтых абласцях. Так, раней дзеці ўжо наведалі адзін з аўтацэнтраў і ўбачылі, як прадаюць, абслугоўваюць і рамантуюць аўтамабілі. Падчас другой акцыі, на якой мы пабывалі, старшакласнікаў з дзіцячай SOS-вёскі, што ў Мар'інай Горцы, і Мінскай абласной дзяржаўнай спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы-інтэрната для дзяцей з парушэннем слыху знаёмілі з асаблівасцямі выдавецкага бізнесу. Для будучых выпускнікоў арганізавалі экскурсію па рэдакцыі аднаго з буйных медыяхолдынгаў, распавялі пра асноўныя яго пасады: сакратара-справавода, дызайнера, маркетолага, бухгалтара, спецыяліста па продажах. Пасля экскурсіі для навучэнцаў правялі кансультацыю па выбары прафесіі, а таксама расказалі, дзе можна набыць тую ці іншую спецыяльнасць.»Мы хацелі, каб мерапрыемствы былі нагляднымі і інтэрактыўнымі. Таму нашы супрацоўнікі не толькі распавядалі пра сваю працу, але і дэманстравалі рабочы працэс. Дзеці на свае вочы ўбачылі, як рыхтуецца нумар газеты ў друк, як дызайнер стварае рэкламны банер для сайта, як тэлефануюць кліентам спецыялісты па продажах», — падзялілася ўражаннямі ад удзелу ў акцыі HR-спецыяліст Надзея Папова.
Зрэшты, некаторыя старшакласнікі, прыйшоўшы на экскурсію ў рэдакцыю, ужо вызначыліся з будучымі прафесіямі. Выхаванка дзіцячай SOS-вёскі з Мар'інай Горкі дзевяцікласніца Аліна Мядзел будзе паступаць у педагагічны каледж. Яе сястра Таццяна яшчэ вагаецца, якой прафесіі прысвяціць жыццё: медыцыне ці фатаграфіі? А вось аднакласніца дзяўчат Маша Лычык цвёрда хоча быць цырульніцай. З прадстаўленых жа падчас экскурсіі спецыяльнасцяў некаторыя дзяўчаты зацікавіліся дызайнерскай працай.
Зразумела, не ўсе прапанаваныя спецыяльнасці падыдуць выхаванцам спецшколы для дзяцей з парушэннем слыху. Але спецыялісты медыяхолдынга перакананы: такія дзеці без праблем могуць засвоіць прафесіі дызайнера, бухгалтара, эканаміста. Мы спыталі ў саміх навучэнцаў выпускнога 12 класа, кім бы яны хацелі стаць. Паша Пашко даўно вырашыў, што будзе маляром-тынкоўшчыкам, Саша Фадзееў — токарам. Многія хлопчыкі цікавяцца камп'ютарамі, і хто ведае, магчыма, яны выберуць для сябе спецыяльнасць падчас наступнай экскурсіі, якая адбудзецца ў адной з ІТ-кампаній.
Дзіяна СЕРАДЗЮК
Выбар саджанца для садавода — той момант, значнасць якога складана пераацаніць.
Канцэрт для дзяцей і моладзі, пластычны спектакль Ягора Дружыніна і «Рок-панарама».