«Мы вучымся ў самым лепшым універсітэце краіны, а ўсе астатнія нам зайздросцяць. Гэта ў нашым «пацанскім» універсітэцесамыя прыгожыя дзяўчаты... Толькі нашы студэнты ходзяць на заняткі, назвы якіх больш падобныя на праклёны. Нашы студэнты настолькі суровыя, што, здаўшы экзамен, пытаюцца на выхадзе, што яны здалі... Гэта нашы студэнты на 80 працэнтаў складаюцца з надзеі. Толькі нашы студэнты могуць, як Цэзар, рабіць тры справы адначасова: здаваць «лабу», курсач і экзамен».
4-19
Аляксандра Малаканава і Аляксей Кутафін: мы — не сапернікі.
Менавіта гэты ролік з вялікім адрывам перамог у намінацыі «Студэнт года ONLІNE» ў рэспубліканскім конкурсе «Студэнт года — 2014». Яго аўтар — студэнтка 3 курса факультэта радыётэхнікі і радыёэлектронікі БДУІР Наталля ВІННІКАВА. Фінал, у якім сустрэліся пераможцы рэгіянальных этапаў, адбыўся на базе Беларускай дзяржаўнай сельскагаспадарчай акадэміі ў Горках. У фінале было прадстаўлена восем вышэйшых навучальных устаноў: БДУІР, БНТУ, Камандна-інжынерны інстытут МНС, Магілёўскі інстытут МУС, Гродзенскі дзяржаўны ўніверсітэт імя Янкі Купалы, Баранавіцкі дзяржаўны ўніверсітэт, Віцебскі дзяржаўны тэхналагічны ўніверсітэт і Гомельскі дзяржаўны медыцынскі ўніверсітэт.
Вуснамі дзіцяці...
Ролікі ўсіх фіналістаў былі выкладзены на сайце БРСМ для правядзення анлайн-галасавання загадзя і сталі фактычна візітнай карткай, па якой можна было скласці першае ўражанне пра аўтараў. Але як зачапіць увагу прыдзірлівага журы і балельшчыкаў?
Студэнт 4 курса лячэбнага факультэта Гомельскага дзяржаўнага медыцынскага ўніверсітэта Андрэй САВОСЦІН вырашыў праспяваць гумарыстычную песню аб «простым студэнце»: «Я завуся Андрушам, са мной здаралася многае...» Пра Аляксандра ГАЙВАРОНСКАГА, курсанта 4 курса ваенна-тэхнічнага факультэта БНТУ, у кліпе расказваюць яго сябры, якія параўноўваюць Сашу з ільвом, гепардам, сабакам, мядзведзем, пугачом, лемурам і нават жырафам. А Ганна МЯДЗЕЛЕЦ, студэнтка 3 курса эканамічнага факультэта Віцебскага дзяржаўнага тэхналагічнага ўніверсітэта, вырашыла пацікавіцца тым, як будзе праходзіць конкурс у 2030 годзе ў... будучых студэнтаў, якія пакуль яшчэ ходзяць у дзіцячы садок. «Хто такі студэнт і чым ён займаецца?» — запыталася дзяўчына ў малых.
«Мяркую, што гэта прэзідэнт»; «Прыгожы такі, у іх там памады ўсялякія і цені»; «Ён лечыць сабачак і коцікаў, а яшчэ чарапах»; «Той, хто вучыцца ў класе»; «Робіць усялякія прычоскі, прышпільвае розныя заколачкі», — радасна адказала дзятва.
4-18
Аляксандра Малаканава разам са сваёй маці — актыўнай удзельніцай групы падтрымкі.
«У страі анлайн»
Фінал рэспубліканскага конкурсу «Студэнт года» складаўся сёлета з двух этапаў. У першы дзень студэнты прэзентавалі свае аўтарскія маладзёжныя праекты, якія будуць рэалізаваны цягам года, і ўдзельнічалі ў конкурсе прамоўніцкага майстэрства «Мая спецыяльнасць — мая гарантыя будучыні».
Пяцікурсніца факультэта эканомікі і права Баранавіцкага дзяржаўнага ўніверсітэта Аляксандра МАЛАКАНАВА прапанавала ў год прэзідэнцкіх выбараў інтэрактыўную гульню-стратэгію «Зрабі правільны выбар». Гульня ўключае 5 узроўняў і 25 этапаў. Як у сапраўднай гульні-стратэгіі, кожны сам пракладвае свой шлях да галоўнага прыза. Напрыклад, на чацвёртым узроўні ўдзельнік павінен будзе размясціць на сваёй старонцы ў сацыяльнай сетцы агітацыйны постар і максімальна распаўсюдзіць яго на старонках віртуальных сяброў. А на апошнім, пятым узроўні, калі ўдзельнік гульні выканае свой грамадзянскі абавязак і прагаласуе на выбарчым участку, яго задача — размясціць на сацыяльнай старонцы сэлфі з хэштэгам «Я зрабіў свой выбар!» на фоне графіка работы выбарчага ўчастка.
Сутнасць праекта Ганны Мядзелец «У страі анлайн» заключаецца ў выкарыстанні сучасных тэхналогій для таго, каб аб'яднаць мінулае і будучыню.
5257
— Ветэраны і сёння ў страі, аднак з кожным годам іх сувязі з навакольным светам становяцца ўсё менш трывалымі. Мы, студэнты-валанцёры, дапамагаем ім вырашаць не толькі бытавыя пытанні, але і мець зносіны са сваімі блізкімі, сябрамі і аднапалчанамі дзякуючы электроннай пошце, відэамеседжарам і сацыяльным сеткам, — расказала дзяўчына. — Гэты праект вельмі важны і для сувязі паміж пакаленнямі, таму што пры дапамозе відэаканферэнцсувязі ў рэальным часе ветэраны вайны расказваюць моладзі пра падзеі 70-гадовай даўнасці.
Аляксей КУТАФІН, курсант 3 курса ваеннага факультэта Гродзенскага дзяржаўнага ўніверсітэта імя Янкі Купалы, выступіў з ініцыятывай у год юбілею Вялікай Перамогі падрыхтаваць відэафільм-віншаванне. «Няхай моладзь з кожнага рэгіёна прачытае верш патрыятычнай тэматыкі ля помніка героям Вялікай Айчыннай вайны і дашле нам свой відэасюжэт. На падставе ўсіх дасланых відэасюжэтаў будзе створаны фільм «Радкі памяці», — патлумачыў Аляксей.
Дарэчы, моладзь Гродзеншчыны ўжо падрыхтавала свой фільм, які быў прадэманстраваны ў фінале конкурсу «Студэнт года».
— У размове з начальнікам Цэнтра культуры БНТУ Інай Туманавай я даведаўся, што вёска Луніца Чэрвеньскага раёна паўтарыла лёс Хатыні. Летам 1944 года пры адступленні фашысты падпалілі вёску разам з людзьмі. Бабуля і дзядуля Іны Аляксандраўны, якім пашчасціла выратавацца з пекла, прыгадвалі, што зямля гарэла пад нагамі тры дні. Але гэтай вёскі няма ў спісе спаленых вёсак Беларусі. Штогод усплываюць новыя факты, падзеі і імёны, таму нам, маладым і неабыякавым, нельга пакідаць іх без увагі.
Праект Віктара КУРАША, курсанта 4 курса факультэта міліцыі Магілёўскага інстытута МУС, заключаецца ў пошуку герояў барацьбы са злачыннасцю на тэрыторыі Беларусі.
— Пра дзейнасць беларускай міліцыі ў перадваенныя гады мала вядома, усё яшчэ застаецца шмат «белых плям». Работа, праведзеная курсантамі ў архівах, ужо прынесла свой плён: вызначаны імёны трох супрацоўнікаў міліцыі, якія загінулі ў 20-я гады ХХ стагоддзя. Высветлены абставіны, дата і месца гібелі яшчэ 14 супрацоўнікаў міліцыі... Пасля завяршэння праекта плануецца падрыхтоўка да друку выдання пра невядомыя факты з гісторыі беларускай міліцыі, а таксама падрыхтоўка дакументальных фільмаў пра кожнага з герояў, якія загінулі пры выкананні службовага абавязку, — патлумачыў хлопец.
4-34
Момант конкурсу.
Мой герой
Што цікава: чацвёра з васьмі фіналістаў сёлетняга конкурсу «Студэнт года» — гэта, так бы мовіць, людзі ў пагонах: будучыя ваенныя, прадстаўнікі праваахоўных органаў і выратавальнікі.
Трэба сказаць, што ў год святкавання 70-годдзя Вялікай Перамогі ваенная тэма гучала рэфрэнам усяго мерапрыемства. Так, падчас конкурсу «Мой герой Перамогі» задачай удзельнікаў было расказаць у любым жанры пра чалавека, які з'яўляецца для іх прыкладам мужнасці і адвагі. Аляксандра Малака-нава паказала інсцэніроўку апошняга дня жыцця адважнай лётчыцы Кацярыны Зелянко. Гэта адзіная ў свеце жанчына, якая прымяніла паветраны таран, і за праяўленыя ў баі мужнасць і гераізм была пасмяротна ўганаравана званнем Героя Савецкага Саюза.
Аляксей Кутафін у невялічкім спектаклі расказаў на сцэне жыццёвую гісторыю ганаровага грамадзяніна горада Гродна Івана Данілавіча Лебедзева — шлях ад маладога агранома да героя Вялікай Айчыннай вайны, удзельніка баёў на Дняпры, Героя Савецкага Саюза.
Для Ганны Мядзелец такім героем стала народная артыстка СССР Клаўдзія Шульжэнка, якая ў 1941 годзе добраахвотна ўступіла ў дзеючую армію і ўсе чатыры гады выступала перад байцамі на аэрадромах, чыгуначных платформах, у заводскіх цэхах, у палатках ці проста на лёдзе. Дала больш як 500 канцэртаў у блакадным Ленінградзе.
А Віктар Кураш распавёў пра ўдзельніка партызанскага руху Уладзіміра Данілавіча Кадзіна. Калі распачалася вайна, хлопцу было ўсяго 17 гадоў. Ён пайшоў у партызаны. Трапіў у канцэнтрацыйны лагер, адкуль з групай таварышаў яму ўдалося ўцячы. У 1943 годзе паступіў загад — не прапусціць немцаў у партызанскую зону. І тры дзясяткі партызанаў стрымлівалі націск васьмі сотняў немцаў і паліцаяў да прыходу асноўных сіл. За гэты бой юнак атрымаў сваю першую баявую ўзнагароду, самую для яго дарагую, хоць пазней былі і іншыя ўзнагароды...
Выдатніца і актывістка
Апошні творчы конкурс «Маладая Беларусь», у якім канкурсанты спявалі і танцавалі, паставіў кропку ў конкурсных выпрабаваннях. Паўгадзінная паўза — і, нарэшце, былі аб'яўлены прызёры і новы ўладальнік тытула «Студэнт года». Трэцяе месца падзялілі паміж сабой Віктар Кураш (Магілёўскі інстытут МУС) і Аляксей Кутафін (Гродзенскі дзяржаўны ўніверсітэт імя Янкі Купалы). Другое месца дасталася студэнту Гомельскага дзяржаўнага медыцынскага ўніверсітэта Андрэю Савосціну. А абсалютным пераможцам стала студэнтка Баранавіцкага дзяржаўнага ўніверсітэта Аляксандра Малаканава.
Аляксандра скончыла сярэднюю школу №9 у Лідзе. З'яўляецца дыпламанткай міжнародных навукова-практычных канферэнцый, прызёрам юрыдычных і паліталагічных алімпіяд, удзельніцай творчага харэаграфічнага калектыву «Імпрэза», актывісткай першаснай арганізацыі БРСМ Баранавіцкага ўніверсітэта. Сярэдні бал за ўвесь час навучання — 9,0.
Аляксандра будучы юрыст. З'яўляючыся выдатніцай, дзяўчына паспяхова сумяшчае сваю вучобу з працай (прызналася, што ўжо працуе на палову стаўкі ў банку). Смяецца: «Вось такі перад вамі незвычайны крэатыўны юрыст». Услед за ёй у Баранавічы перабралася і яе сям'я. Дарэчы, маці была адным з самых актыўных удзельнікаў групы падтрымкі Аляксандры ў фінале.
На пытанне журналіста «Звязды» «Якое тваё самае вялікае жаданне пасля перамогі?» быў адказ: «Адпачыць... Творчыя нумары да фіналу рыхтаваліся цягам двух месяцаў. Асабліва напружаныя былі апошнія тры дні. Нікога з удзельнікаў фіналу я не лічу сваімі сапернікамі. Усе хлопцы і дзяўчаты выступалі вельмі годна. І мне было вельмі прыемна выступаць з імі на адной сцэне».
Надзея НІКАЛАЕВА,
Мінск—Горкі—Мінск.
Фота аўтара і з сайта БРСМ.
У парадку дня — зацвярджэнне Канцэпцыі нацбяспекі і Ваеннай дактрыны.
Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.
Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.