Кошты на праезд у цягніках міжнародных зносін (у першую чаргу ў Расійскую Федэрацыю) значна знізяцца з 10 лютага. Пра гэта паведаміў журналістам першы намеснік начальніка пасажырскай службы ўпраўлення беларускай чыгункі Андрэй КАШКО.
— Разам з расійскімі чыгуначнікамі мы прыйшлі да радыкальных крокаў па зніжэнні кошту праезду. З улікам існуючых тарыфных планаў і зніжак, якія мы напрацавалі летась, зніжэнне кошту складзе да 50% амаль па ўсіх катэгорыях вагонаў, — распавёў Андрэй Кашко.
Спецыяліст патлумачыў, што тарыфы на праезд фарміруюцца ў швейцарскім франку, і ваганні яго і нашай нацыянальнай валюты адносна больш важкіх валют дыктуюць гэтыя змены. Паколькі 17 студзеня адбылося адцягненне швейцарскага франка з кошыка еўрапейскіх валют, значна выраслі цэны. Таму ўзнікла неабходнасць у захадах, накіраваных на прыцягненне пасажыраў на чыгуначны транспарт і павышэнне канкурэнтаздольнасці міжнародных чыгуначных перавозак.
Кошт праезду ў Маскву з улікам толькі гэтага зніжэння патаннее на суму ад 200 тысяч рублёў да мільёна — у залежнасці ад катэгорыі вагона. Апроч таго, гэтыя зніжкі будуць павялічвацца ўдвая з улікам існуючых тарыфных планаў, якія дзейнічаюць у залежнасці ад дня набыцця праязнога дакумента, месца размяшчэння пасажыра ў вагоне, састава і далёкасці паездкі.
Андрэй Кашко патлумачыў, чаму такія змены закранаюць толькі цягнікі расійскага напрамку.
— Гэта самы буйны наш партнёр, які ў сегменце міжнародных чыгуначных перавозак займае каля 70%. Да таго ж самымі запатрабаванымі і пасажыранапружанымі кірункамі з'яўляюцца Масква і Санкт-Пецярбург (80% ад усіх перавозак з Расіяй).
Такім чынам, калі сёння праезд да Масквы ў вагоне СВ каштуе каля трох мільёнаў рублёў, то з улікам зніжэння з 10 лютага тарыф апусціцца да двух мільёнаў. Квіток у плацкартны вагон, які каштуе 800 тысяч рублёў, патаннее да 500 тысяч, цана на купэйны квіток з 1,5 млн рублёў знізіцца да 1 млн. Апроч таго, праз дзень у расійскую сталіцу ходзіць і цягнік «Брэст — Масква», у складзе якога ёсць так званы сядзячы «вагон-самалёт». Там кошт квітка знізіцца з 630 да 400 тысяч рублёў. І гэта без уліку тарыфных планаў, пра якія Андрэй Кашко таксама распавёў:
— Калі пасажыр за месяц і больш купляе праязны білет, яму даецца зніжка ў 15%. Калі людзі едуць у складзе групы 10 чалавек у Маскву, яны таксама атрымліваюць зніжку ў 15%. А калі група едзе, скажам, у Екацярынбург, то зніжка складзе яшчэ 30% да ўжо зніжанай з 10 лютага цаны.
У любым выпадку, мінімальнае зніжэнне цэн на цягнікі, што курсіруюць паміж Беларуссю і Расіяй, складзе 35%, а з улікам далёкасці паездкі і групавых зніжак — больш за 50%. Новаўвядзенне закране толькі цягнікі расійскага і беларускага фарміраванняў і не будзе распаўсюджвацца на саставы, што ідуць праз нашу краіну транзітам.
Астатні сегмент міжнародных чыгуначных перавозак займаюць Украіна, Літва і Польшча. З імі беларускі бок таксама праводзіць перамовы па фарміраванні коштаў на праезд.
— З Літвой мы трымаем сацыяльны тарыф. Кошт праезду ў нашых цягніках адэкватны цяперашняй сітуацыі і рэакцыі на рынак транспартных паслуг наогул у гэтым кірунку. Мы глядзім, як працуюць аўтамабільныя перавозчыкі, авіяцыя і трымаем нейкі парытэт цаны, — адзначыў першы намеснік начальніка службы.
Ён нагадаў, што паэтапна была рэалізавана праграма па паскарэнні перавозак паміж Мінскам і Вільнюсам за кошт таго, што мытны агляд у чатырох цягніках цяпер праводзіцца непасрэдна падчас руху на ўчастку паміж Маладзечнам і Гудагаем. Цяпер дзякуючы гэтаму дарога займае 2,5 гадзіны. Аднак увесці такую сістэму для ўсіх цягнікоў да літоўскай сталіцы пакуль немагчыма.
— Мы не разглядаем змяншэнне частаты цягнікоў на гэтым кірунку, — заявіў Андрэй Кашко, маючы на ўвазе цягнікі, якія ідуць у Вільнюс цягам чатырох гадзін з малой запаўняльнасцю. — Мы разглядаем пытанне аптымізацыі нашых выдаткаў і павышэння выкарыстання гэтых саставаў.
Што да далейшага скарачэння шляху ў вільнюскім кірунку, то калі ў Вільнюс пусцяць электрацягнікі, то час у дарозе складзе дзве гадзіны. Аднак сёлета гэты праект рэалізаваны не будзе.
Беларускія чыгуначнікі дамовіліся з іншымі чыгуначнымі адміністрацыямі (а гэта ў тым ліку Казахстан, Латвія, Украіна, Літва) пра тое, што кошты ў тарыфнай валюце ў 2015 годзе павышацца не будуць і захаваюцца на ўзроўні 2014 года.
Таксама спецыяліст запэўніў, што цягнікі ва Украіну пакуль будуць хадзіць без змен, цэны на квіткі зніжацца таксама не будуць. Паводле перамоў з польскімі чыгуначнікамі, цягнік «Мінск — Варшава», які трапіў пад пагрозу адмены, пакуль усё ж будзе курсіраваць. Будуць прымацца захады па павышэнні яго запаўняльнасці, не выключаны і падобныя на беларуска-расійскія зніжкі і акцыі.
Дзіяна СЕРАДЗЮК.
Амаль тысяча дзвесце чалавек сабраліся, каб вырашаць найважнейшыя пытанні развіцця краіны.
Расказаў першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Дзяніс Каржыцкі.
Як вакцыны выратоўваюць жыцці і чаго можа каштаваць іх ігнараванне?
Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.