Вы тут

Акно ў Еўразію


Ад Лісабона да Уладзівастока — без перашкод?

У Мінску зноў абмяркоўваюць праблемы, звязаныя з дзейнасцю Мытнага саюза. Ужо чацвёртая канферэнцыя сабрала зацікаўленых для «сур'ёзнай размовы», кантэкст якой вызначае фарміраванне Адзінай эканамічнай прасторы. Тым больш пагутарыць ёсць пра што — так і не завершана ўніфікацыя заканадаўства, не спрошчаны да належнага ўзроўню мытныя працэдуры... Аднак ёсць і пазітыўныя моманты: Еўразійская эканамічная камісія хоча прапанаваць Еўрапейскаму саюзу стварыць адзіную транзітную прастору ад Лісабона да Уладзівастока. А ў знешнеэканамічнай дзейнасці Мытнага саюза можа быць укаранёная сістэма «адзінага акна» на працягу бліжэйшых двух гадоў.

Тэорыя

«Выключную каштоўнасць мае для нас больш чым пяцідзесяцігадовы вопыт Еўрапейскага саюза», — лічыць Аляксандр ШПІЛЕЎСКІ, старшыня Дзяржаўнага мытнага камітэта Беларусі. Сапраўды: каб пазбегнуць многіх памылак, варта звярнуцца да вопыту калег, бо наша інтэграцыя ідзе значна больш хуткімі тэмпамі, чым гэта адбывалася ў Еўропе.

Андрэй ТУР, намеснік кіраўніка Адміністрацыі Прэзідэнта

, кажа, што «ў найбліжэйшыя тры гады агульны рынак тавараў будзе дапоўнены агульным рынкам паслуг, капіталу і працы. Паслугі павінны будуць прадастаўляцца на ўмовах нацыянальнага рэжыму. Запрацуе адзіны фінансавы рынак. Будзе пашырацца інтэграцыя (як вядома, выказваюць жаданне далучыцца Кыргызстан і Арменія. — Аўт.)». Аб'яднанне рынкаў, на думку Андрэя Тура, дасць адчувальныя вынікі: «Згодна з разлікам, у 2030 годзе гадавы прырост ВУП за кошт стварэння Адзінай эканамічнай прасторы для Беларусі можа павялічыцца на 14 мільярдаў долараў, Казахстана — на 12 мільярдаў, Расіі — 75 мільярдаў».

Між іншым, Сюзана АЙГНЭР, намеснік дырэктара па кантролі за захаваннем і садзейнічанні Сусветнай мытнай арганізацыі, згодна з тым, што ў адпаведнасці з законамі эканамічнай тэорыі, эканамічная інтэграцыя прыводзіць да паляпшэння гандлёвых сувязяў паміж членамі арганізацыі. «Акрамя таго, статыстычна пацверджана, што пасля аб'яднання адзначаецца рост эканомік усіх краін-удзельніц». Таму спадарыня Айгнэр лічыць стварэнне Мытнага саюза «вялікім дасягненнем з пэўным выклікам».

Практыка

«Застаюцца яшчэ пытанні па гарманізацыі нацыянальных заканадаўстваў. Патрэбна большая ўніфікацыя», — адзначае Дзіна МАМАШАВА, намеснік старшыні камітэта мытнага кантролю Міністэрства фінансаў Казахстана. З яе вуснаў таксама прагучаў заклік да стварэння інтэграваных мытных тарыфаў (Казахстан ужо гэта зрабіў) і ўкаранення электроннага дэкларавання.

Прыкладна тое самае кажа Сяргей КАМЛІЧЭНКА, намеснік кіраўніка Федэральнай мытнай службы Расіі. Асобна ён звяртае яшчэ ўвагу на абавязковы ўдзел бізнес-супольнасці ва ўдасканаленні мытнага заканадаўства. «Мы таксама выступаем за спрашчэнне мытных працэдур. Іх трэба зрабіць больш эфектыўнымі і адначасова павялічваць якасць мытнага кантролю з дапамогай новых тэхналогій», — заявіў Сяргей Камлічэнка.

Варыянт вырашэння многіх праблем агучыў Уладзімір ГОШЫН, міністр па мытным супрацоўніцтве Еўразійскай эканамічнай камісіі. Ён сказаў, што сістэма «адзінага акна» ў знешнеэканамічнай дзейнасці Мытнага саюза можа быць укаранёна на працягу бліжэйшых двух гадоў. «Тэрміны будуць залежаць ад хуткасці вырашэння розных пытанняў», — удакладніў міністр. Пры гэтым ён адзначыў, што Казахстан, магчыма, справіцца з гэтым раней. У рэалізацыі праекта па стварэнні сістэмы «адзінага акна» прымае ўдзел не толькі мытня, але і іншыя кантрольныя органы, якія выдаюць розныя ліцэнзіі, дазволы, у тым ліку транспартнікі.

«Па звестках Еўрапейскай эканамічнай камісіі ААН, скарачэнне тэрміну правядзення экспартна-імпартных аперацый на 1 дзень прыводзіць да росту міжнароднага гандлю на 4%», — прыводзіць статыстыку Уладзімір Гошын і называе дубляванне дакументаў і працэдур, што сёння назіраецца, «тормазам» развіцця. Вырашыць гэта ўсё можна з дапамогай «адзінага акна», па якім разумеецца аднаразовая падача звестак у стандартызаваным выглядзе праз адзіны канал для таго, каб імі маглі карыстацца ўсе зацікаўленыя дзяржаўныя органы. Паводле слоў Уладзіміра Гошына, гэта дазволіць істотна скараціць часавыя выдаткі гаспадарчых суб'ектаў, сэканоміць дзяржаўныя рэсурсы і аўтаматызаваць працу, калі рашэнне ў некаторых выпадках, напрыклад, па экспарце простых тавараў, будзе прымаць не інспектар, а камп'ютарная праграма. Таксама ўкараненне сістэмы «адзінага акна» здольна дазволіць краінам МС палепшыць свае пазіцыі ў міжнародным рэйтынгу «Вядзенне бізнесу».

Мары

«Еўразійская эканамічная камісія пачала працаваць над трыма вельмі амбіцыйнымі праектамі. Адна з ідэй, якая пакуль яшчэ выношваецца: мы хочам прапанаваць Еўрапейскаму саюзу стварыць адзіную транзітную прастору ад Лісабона да Уладзівастока. Цяпер для гэтага выспелі ўжо ўсе аб'ектыўныя перадумовы. І спадзяюся, што праз пару гадоў нам не трэба будзе пераафармляць ніякія дакументы пры пастаўцы тавару як з Еўропы ў наш бок, так і ад нас у Еўропу, гэта значыць, ён будзе ісці па адзіным транзітным дакуменце», — паведаміў журналістам Уладзімір Гошын. У першую чаргу маецца на ўвазе аўтамабільны транспарт, а таксама чыгуначны.
Аднак, як вядома, грыб не ежа, а капялюш не адзежа. Паглядзім, што будзе далей і як праекты знойдуць сваю рэалізацыю.

Уладзіслаў КУЛЕЦКІ, фота аўтара

Выбар рэдакцыі

Эканоміка

Магілёўскі прадпрымальнік — пра вытворчасць на перыферыі і адказнасць перад сабой і людзьмі

Магілёўскі прадпрымальнік — пра вытворчасць на перыферыі і адказнасць перад сабой і людзьмі

Сідаравічы — невялікі аграгарадок паміж Магілёвам і Быхавам. Менавіта тут знаходзіцца вядомая ў Магілёўскім раёне фермерская гаспадарка Сяргея Куцанава.

Грамадства

Ігар Карпенка: Адукацыя — гарант сацыяльнай стабільнасці ў грамадстве

Ігар Карпенка: Адукацыя — гарант сацыяльнай стабільнасці ў грамадстве

Аб прыярытэтах у адукацыі, вопыце работы ва ўмовах пандэміі каранавіруса і ідэалагічным складніку ў выхаванні мы задалі пытанні міністру адукацыі нашай краіны Ігару Карпенку.

Жыллё

Пажылыя людзі не могуць пераехаць з аварыйнага жылля у нармальнае. Чаму?

Пажылыя людзі не могуць пераехаць з аварыйнага жылля у нармальнае. Чаму?

Дом №76 па вул. Валгаградскай у Мінску быў прызнаны аварыйным яшчэ ў нулявых.

Грамадства

Cтаршыня Мінскага гарадскога Савета дэпутатаў Андрэй Бугроў пра тое, як будзе развівацца сталіца

Cтаршыня Мінскага гарадскога Савета дэпутатаў Андрэй Бугроў пра тое, як будзе развівацца сталіца

На VІ Усебеларускім народным сходзе тэме развіцця Мінска на наступныя пяць гадоў было аддадзена шмат увагі.