Вы тут

Адвечнае спаборніцтва


28 верасня Вялікі тэатр Беларусі запрашае ў Камерную залу імя Александроўскай на прэм’еру аднаактовых опер “Дырэктар тэатра” Вольфганга Амадэя Моцарта і “Спачатку музыка, потым словы” Антоніа Сальеры. Па задумцы пастаноўшчыкаў кампазітары зноў сыдуцца ў адвечным творчым спаборніцтве.

Адвечнае спаборніцтва

Пра ўзаемную непрыязнь знакамітых кампазітараў Моцарта і Сальеры ходзяць легенды. Мы памятаем, што ў пушкінскай “маленькай трагедыі” доля геніяльнага Моцарта — смерць ад рук зайздроснага Сальеры. Але гэта толькі творчая здагадка паэта. У рэальным жыцці ўсё было інакш, значна больш празаічна. На самай справе кожны з кампазітараў быў вядомы і прызнаны сучаснікамі, а Сальеры нават у большай ступені, чым Моцарт, карыстаўся аўтарытэтам у музычным свеце. Зразумела, кампазітары спаборнічалі паміж сабой, але кожны з іх прызнаваў творчасць іншага, спаборніцтва ішло хутчэй за становішча пры двары. Аднак гэта не перашкаджала ім уступаць у жартоўныя музычныя спрэчкі. Так і з’явіліся на свет две бліскучыя камічныя оперы — “Дырэктар тэатра” і “Спачатку музыка, потым словы”. У 1786 годзе імператар Святой Рымскай імперыі Іосіф II вырашыў наладзіць музычнае спаборніцтва: прапанаваў двум лепшым кампазітарам Вены — Моцарту і Сальеры — напісаць оперы на камічны сюжэт, звязаны з закулісным светам тэатра. Тады перамог Антоніа Сальеры: ягоную оперу "Спачатку музыка, потым словы" захопленая публіка сустрэла апладысментамі, аднак у гісторыю музыкі як геніяльны кампазітар увайшоў Вольфганг Амадэй Моцарт…

Беларуская пастановачная група — дырыжор Іван Касцяхін і рэжысёр Наталля Кузьмянкова — вырашылі зноў вярнуцца да таго даўняга гістарычнага факта і разыграць на сцэне музычнае спаборніцтва паміж Сальеры і Моцартам. Аднак гэтым разам яго вынік зусім не абавязкова будзе такім, як раней.

— Мы аб’ядноўваем два спектаклі агульнай ідэяй, — распавёў дырыжор Іван Касцяхін. — Мастацтва — гэта не проста спаборніцтва паміж таленавітымі людзьмі, а садружнасць творчых асоб, паразуменне паміж імі, узаемадапамога і падтрымка. У нас не будзе вызначанага зыходу музычнага спаборніцтва, які быў зафіксаваны ў рэальным жыцці. Мы зробім адкрыты фінал і прадставім магчымасць публіцы самой вылучыць пераможцу. Ёсць і іншыя цікавыя рэжысёрскія хады, але пра іх гледачы даведаюцца толькі на самім спектаклі...

Такім чынам, лепшага вылучыць публіка. Хто стане пераможцам музычнага спаборніцтва — Моцарт або Сальеры — вырашаеце вы. Не прапусціце магчымасць умяшацца ў ход гісторыі і назваць свайго фаварыта!

Вольга НІКАЛАЕЎСКАЯ

Фота прадастаўлена НАВТ оперы і балета Рэспублікі Беларусь

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Асноўная задача — захаваць біялагічную сям'ю

Асноўная задача — захаваць біялагічную сям'ю

«Звязда» звярнулася па каментарыі аб рэалізацыі Дэкрэта Прэзідэнта № 18 да старшынь профільных камісій абедзвюх палат Нацыянальнага сходу Беларусі.

Грамадства

Аповед жанчыны, якая здолела вярнуць дачку з сацыяльнага прытулку

Аповед жанчыны, якая здолела вярнуць дачку з сацыяльнага прытулку

Жанчыну, якая здолела не толькі вярнуць дзіця з прытулку, але і далей выхоўвае яго, знайсці аказалася не проста. 

Грамадства

Чаму зараз варта далей трымацца ад вадаёмаў?

Чаму зараз варта далей трымацца ад вадаёмаў?

Люты больш нагадвае пазачарговы вясновы месяц.

Грамадства

Якую літаратуру здаюць у букіністычныя крамы?

Якую літаратуру здаюць у букіністычныя крамы?

Калі звычайныя кнігарні працуюць па формуле «кніга — чалавек», то букіністычныя трымаюцца на прынцыпе «людзі — кнігі — людзі».