Каля 1,5 млн уладальнікаў веласіпедаў налічваецца сёння ў Беларусі. А ў сталіцы ўладальнікам веласіпеда з'яўляецца кожны пяты жыхар.
— Узровень цікавасці да язды на веласіпедзе наўпрост залежыць ад наяўнасці ў населеным пункце развітой інфраструктуры, — лічыць намеснік дырэктара па развіцці сеткі «Велазона» Ігар Давыдзенка. — Чым больш у горадзе веладарожак і маршрутаў, тым большая і колькасць веласіпедыстаў. Пад'ём веласіпеднай культуры ўжо закрануў Мінск, а неўзабаве распаўсюдзіцца і на іншыя гарады краіны.
Веласіпедысты складаюць 16 працэнтаў насельніцтва Беларусі. Для параўнання: у Германіі гэты паказчык дасягае 76%, у Даніі — 80%, Швецыі — 64%, Нарвегіі — 61%, Кітаі — 37%. А ў самай «веласіпеднай» краіне свету — Галандыі — на 1 тысячу жыхароў прыпадае 990 веласіпедаў. Беларусы набываюць штогод каля 100 тысяч новых веласіпедаў. Прыкладна 40% з іх знаходзяць сваіх уладальнікаў у Мінску.
Найбольш актыўна асвойваюць веласіпеды мужчыны — яны складаюць каля паловы ўсіх велааматараў у Беларусі. Жанчыны набываюць менш за трэцюю частку веласіпедаў. А вось на дзіцячыя ровары прыпадае кожная пятая пакупка. Найбольш папулярныя ў беларусаў горныя веласіпеды, доля якіх у сучасным велапарку дасягае 70%. На другім месцы — гібрыдныя і дарожныя мадэлі (20%). А на ўсе іншыя мадэлі прыпадае толькі 10% усяго рынку.
Па ацэнках эксперта, колькасць велатурыстаў дасягае ў Беларусі 10 тысяч чалавек.
— Пакуль гэты напрамак толькі фарміруецца: за апошнія гады ў краіне хоць і з'явіліся знакавыя веламаршруты, але цікавасць да іх непараўнальна ніжэйшая, чым да аўтобусных тураў. Звычайна для велавандровак беларусы выкарыстоўваюць горныя або дарожныя байкі. А спецыяльныя турыстычныя веласіпеды на беларускіх дарогах сустракаюцца надзвычай рэдка, — канстатуе Ігар Давыдзенка. — Разам з тым сярод веласіпедыстаў у Беларусі шмат заможных людзей. У адрозненне ад Індыі, дзе веласіпед часцей за ўсё выкарыстоўваюць небагатыя людзі, у Беларусі можна сустрэць на веладарожцы і бізнесменаў, і артыстаў, і менеджараў сярэдняга і вышэйшага звяна.
Цікава, што большую палову ўладальнікаў новых веласіпедаў складаюць аўтамабілісты. Як правіла, ровар яны набываюць не як альтэрнатыву машыне, а як дапаўненне да яе. І робяць гэта не для таго, каб сэканоміць на паліве, а каб заняцца спортам або актыўна адпачываць з сям'ёй.
Беларусь імкліва скарачае разрыў з вядучымі еўрапейскімі краінамі ў галіне веласіпеднай моды і культуры. Усё больш людзей выкарыстоўваюць веласіпед у штодзённым жыцці. Стаўленне да яго змяняецца: цяпер гэта не проста спосаб баўлення вольнага часу, а абавязковы атрыбут здаровага ладу жыцця.
Між іншым, нядаўна ў Мінску і Гродна стартаваў конкурс на самую дружалюбную да веласіпедаў арганізацыю «Дзелавы веласіпед — 2014».
— Стварэнне камфортных умоў для веласіпедыстаў — задача не толькі гарадскіх адміністрацый, але і адказнасць кожнай канкрэтнай арганізацыі перад сваімі супрацоўнікамі, горадам і навакольным асяроддзем, — упэўнены супрацоўнік энергетычнай праграмы Цэнтра экалагічных рашэнняў Павел Гарбуноў.
Дружалюбная да веласіпедыстаў арганізацыя — такая арганізацыя, якая стварае зручныя ўмовы для сваіх супрацоўнікаў і наведвальнікаў-веласіпедыстаў. Узяць удзел у конкурсе могуць арганізацыі любой формы ўласнасці і ўстановы адукацыі.
Пераможцы будуць вызначацца ў наступных намінацыях: «Самая дружалюбная да веласіпедыстаў арганізацыя 2014 года», «Самая дружалюбная да веласіпедыстаў вышэйшая і сярэдняя спецыяльная навучальная ўстанова», «Самая дружалюбная да веласіпедыстаў установа агульнай сярэдняй адукацыі» і «Самая дружалюбная да веласіпедыстаў установа сферы абслугоўвання». Арганізацыі-пераможцы будуць адзначаны дыпломамі, прызамі і атрымаюць банеры пераможцаў для размяшчэння на сваіх рэсурсах.
Заяўкі на ўдзел у конкурсе прымаюцца да 24 ліпеня 2014 года на сайце конкурсу
www.velo.ecoіdea.by.
Надзея НІКАЛАЕВА.
Амаль тысяча дзвесце чалавек сабраліся, каб вырашаць найважнейшыя пытанні развіцця краіны.
Расказаў першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Дзяніс Каржыцкі.
Як вакцыны выратоўваюць жыцці і чаго можа каштаваць іх ігнараванне?
Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.