раскажа нам фільм пра вясновае свята, які выходзіць у пракат увосень
Кінастудыя «Беларусьфільм» прадставіла рамантычную камедыю сумеснай вытворчасці з расійскай кампаніяй «Маскіт» «З 8 Сакавіка, мужчыны!» рэжысёра Арцёма Аксёненкі. Карціна ўжо была паказана ў кінатэатрах Расіі, па некаторых нестыкоўках дэ-юрэ і дэ-факта ў беларускі пракат фільм плануюць выдаць толькі восенню. З надзеяй на тое, што вясновае свята актуальнае заўсёды.
Фільм, трэба сказаць, для «Беларусьфільма» незвычайны: відавочна камерцыйны, выключна забаўляльны, яскравы, «гламурны» — можа, таму і непераканаўчы, нязначны ў мастацкім плане.
Беларуская кінастудыя для стварэння стужкі прадаставіла рабочыя пляцоўкі (напрыклад, шведскі замак здымаўся на тэрыторыі Мірскага), здымачную групу для работы на тэрыторыі нашай краіны. Акрамя таго, у акцёрскім складзе таксама прысутнічаюць беларусы. Адну з галоўных роляў разам з Марыяй Бярсеневай, вядомай па серыяле «Маргоша», выканаў беларус Канстанцін Лавыш, які зараз жыве і працуе ў Амерыцы.
Галоўная гераіня Ганна Беркутава — віцэ-прэзідэнт расійскай фармакалагічнай інвестыцыйнай кампаніі ў навуковым цэнтры Сколкава, дзе вядуцца распрацоўкі незвычайнага прэпарата «Інфантылін», здольнага пазбавіць ад дэпрэсіі ўсё чалавецтва. Учора яна — паспяховая прыгожая жанчына, нявеста члена каралеўскай сям'і Швецыі. А сёння, у дзень жанчын і дзень нараджэння Ганны, жаніх крадзе формулу лекаў, разрывае змовіны і пакідае яе і дырэктара кампаніі пад следствам.
На Ганну падае падазрэнне ў тым, што яна змовілася са сваім жаніхом і прадала прэпарат шведскай кампаніі, яна ж вырашае, што формулу прадаў галоўны навуковец — Канстанцін Арлоў.
Надыхаўшыся выпарэннямі хімічных вадкасцяў, у свой дзень нараджэння Ганна атрымлівае магчымасць чытаць думкі мужчын. Ад гэтага моманту пачынаецца авантура па навуковай працы над прэпаратам (бо швед скраў сырую негатовую формулу, ха-ха) і рамантычная лінія паміж галоўнай гераіняй і Канстанцінам, думкі якога, мы ўжо ведаем, Ганна чытае...
Сцэнар напісаны, сюжэта-стваральная канва вызначана, акцэнты расстаўлены. Скажам, глядач свядома ідзе на лёгкую камедыю, прабавіць вечар. Ён ведае пра некаторыя неверагодныя рэчы ў сцэнары і чакае іх увасаблення. Ёсць, аднак, нешта раздражняльна-непераканаўчае ў абыгрыванні эпізодаў. Найгранасць, безгрунтоўнасць, манернасць. Адчуваецца падман, які не дазваляе акунуцца ў казку, падрыхтаваную аўтарамі карціны.
На гэтых ненатуральных эпізодах глядач адразу ўспомніць, што ён у кінатэатры глядзіць фільм, і пяройдзе, не дай Бог, ад прыкрых дыялогаў да думак аб меню на вячэру або планах на выхадныя.
Дзеля справядлівасці трэба сказаць, што для развіцця сюжэту мае вялікі патэнцыял наяўнасць у галоўнай гераіні фантастычнай здольнасці. На шчасце, сцэнарыст не злоўжывае гэтым і разгрупоўвае сваю ўвагу на шматлікія змястоўныя моманты. У полі зроку аказваюцца іншыя персанажы, іншыя сюжэтныя лініі, іншыя дробязі. Чытанне думак служыць толькі завязкай фільма і раўнапраўнай ніткай у канве.
Фільм «З 8 Сакавіка, мужчыны!» — з тых, у якіх нельга асобна адзначыць работу сцэнарыста, рэжысёра ці акцёрскую ігру. Ніводны са складнікаў работы не выбіваецца з агульнай масы. Усё роўна, узгоднена, і... банальна. Хіба што варта згадаць працу з музычным суправаджэннем, якое можа кардынальна змяніць успрыманне фільма. З дапамогай саўндтрэкаў фільм перадае дынаміку, узбуджэнне і хваляванне.
Агульная фабула фільма часам парушаецца недарэчнымі момантамі. Цалкам бессэнсоўным здаўся кароткі эпізод з напаўаголенай Марыяй Бярсеневай у сваёй гардэробнай. Ці то аўтары хацелі дагадзіць мужчынскай частцы гледачоў, гэта значыць мелі самы практычны разлік, ці то жаночай прыгажосцю палюбавацца — усё роўна ён лішні.
Несур'ёзныя сур'ёзнасці, даведзеныя да ўзроўню фарсу, кпіны — абавязковыя элементы камедыі для пустога баўлення часу.
Фільм да таго ж пашлаваты. Большасць прачытаных Ганнай думак зводзілася да адной неад'емнай тэмы — сексуальных адносін. Мужчына ў машыне, што праязджае, вырашае падарыць сваёй жонцы на 8 Сакавіка — што ж? — сябе, гэта значыць, ноч з сабой. Адзін з правяраючых на дарозе ў думках ацэньвае памер грудзей Ганны, іншы параўноўвае яе формы з формамі сваёй жонкі. У другіх і зусім прама гучаць юрлівыя жаданні. Ну што ж рабіць, напэўна, калі мужчыны і праўда пра гэта думаюць? Толькі сцэнарыст — жанчына. Чые думкі яна чытала, каб змясціць у фільме столькі непрыхаванай пошласці? Зрэшты, ці можа наогул тэма сексу гучаць у падобнай карціне тонка і з густам?
У выніку, вядома ж, упартасць у працы і каханне перамогуць, жыццё ва ўсіх персанажаў наладзіцца, «Інфантылін» знойдзе сабе прымяненне, з'явяцца дзеці, смех і святы. Пра гэта можна не казаць — гледачы ведаюць канец з першых хвілін фільма.
Гэты яркі, дарагі фільм для «Беларусьфільма» — новы вопыт. Іншая якасць здымкі, акцэнты і жанр, якія рэдка выкарыстоўваюцца на кінастудыі, папулярныя ў шырокай аўдыторыі медыйныя акцёры, нацэленасць на забаву публікі і прыбытак. А атрыманне прыбытку актуальна заўсёды. Відаць, і тут прыйшоў час дарагіх «танных» камедый.
Ірэна Кацяловіч.
Выбар саджанца для садавода — той момант, значнасць якога складана пераацаніць.
Канцэрт для дзяцей і моладзі, пластычны спектакль Ягора Дружыніна і «Рок-панарама».