Беларуская анімацыя ўжо даўно зарэкамендавала сябе сваёй якасцю і ў чарговы раз пацвярджае яе цыклам фільмаў «Казкі старога піяніна», прысвечаных вядомым кампазітарам. Антоніа Вівальдзі, Сяргей Пракоф'еў, Клод Дэбюсі, Пётр Чайкоўскі і іншыя ўвасобіліся ў вобразах прафесійных аніматараў, і кожны фільм цыкла мае непаўторную манеру выканання.
Кінастудыя «Беларусьфільм» прадставіла некаторыя фільмы з цыкла, над якім яна працуе разам з расійская студыяй «М.І.Р.». Першай серыяй быў створаны ў 2007 годзе «Людвіг Ван Бетховен». Сёння гатовы ўжо 11 трынаццаціхвілінных фільмаў, над якімі з боку Беларусі працавалі рэжысёры Уладзімір і Алена Пяткевіч, Юлія Цітова, Ірына Кадзюкова. Сцэнарыст, прадзюсар і натхняльнік у праекта адзін — Ірына Марголіна.
Анімацыйныя фільмы зробленыя прыгожа (заслуга аніматараў), метафарычна (сцэнарыст і рэжысёр) і прафесійна (заслуга ўсёй каманды). Глядзець кожны з эпізодаў — значыць атрымліваць задавальненне ад прыгожай карцінкі, добрай музыкі (класіка ж) і рэжысёрскіх знаходак.
Кожны з фільмаў мае свае асаблівасці, серыя не ствараецца па ўзоры. «Сяргей Пракоф'еў. Чацвёрты апельсін» зроблены ў складанай тэхніцы: маляваная анімацыя, папяровая перакладка і кінакалаж разам. Апельсін у якасці яркага акцэнту, цень Луначарскага ў выглядзе чорта, дом у Сонцаўцы заліты святлом (дзе нарадзіўся кампазітар) — неверагодныя рэчы і таленавітая праца.
Цікава глядзець на Баха (фільм выкананы ў тэхніцы маляванай татальнай анімацыі) і яго захапленне арганам, які тут жа паўстае ў вобразе дрэў, што дастаюць да неба (метафара: арган выкарыстоўваецца для царкоўнага спеву, Бог на небе, арганная музыка ідзе да Бога), або радаслоўнае дрэва сямейства Бахаў, у якім рэдкі мужчына не меў дачынення да музыкі.
Шапэн, які распавядае ў доме Жорж Санд, як ад'язджаў з роднай Польшчы паглядзець свет, але не вярнуўся дадому ўжо ніколі. Дарэчы, у эпізодзе аб Фрэдэрыку Шапэну выкарыстаны малюнкі самога кампазітара, Жорж Санд, яго юнацкай любові Канстанцыі і іншых.
Кожны фільм — гэта нешта выбітнае ўжо на ўзроўні сцэнарыя.
Сёння над серыяй пра Штрауса працуе рэжысёр Алена Пяткевіч. Вось што яна расказала: «Ірына Марголіна, як прадзюсар, кожны раз здзіўляе. Яна пачала такі сур'ёзны праект у той час, калі яшчэ серыяльная анімацыя не была распаўсюджана. І раптам з'явіўся фільм пра Бетховена. Немагчыма было ўявіць, што ў кароткі метраж можна ўкласці такі велізарны лёс і велізарны матэрыял. Але жаданне было проста неверагодным, таму фільм атрымаўся. І далей мы сталі ствараць іншыя серыі. Ірына Марголіна яшчэ больш рызыкнула, калі з'явілася ідэя зрабіць фільм пра Баха. Тады мая малодшая дачка сказала: «Ні за што ў жыцці! Бах — гэта Бог», але рызыка таго каштавала».
Ірэна КАЦЯЛОВІЧ
Набор на бюджэтныя месцы павялічыцца.
Колькі ж каштуе гэты важны кампанент здаровага рацыёну зараз?
Не выявіць ні секунды абыякавасці.