Знішчальнікі прызямляюцца на аўтамагістраль — гэта хутчэй падобна на галівудскі баевік. Але гэта не так. Падобнае майстэрства падуладнае не толькі героям фільмаў, а і беларускім лётчыкам. На трасе Мінск — Магілёў 10 верасня прайшлі вучэнні па выкарыстанні аўтамабільных участкаў дарогі ў якасці запаснога аэрадрома. Дарэчы, падобныя манеўры беларускія вайскоўцы адпрацоўваюць не першы раз. Яшчэ з 2007 года ў ВПС і войсках ППА Беларусі стала распрацоўвацца пытанне выкарыстання аўтамабільных дарог для пасадкі самалётаў.
З самай раніцы быў перакрыты ўчастак трасы Мінск — Магілёў. Салдаты па некалькі разоў роўным строем праходзяць па «пасадачнай паласе» — прыбіраюць любую дробязь, якая можа пашкодзіць самалёт пры пасадцы. Даўжыня паласы каля трох кіламетраў, шырыня — дваццаць метраў. Падчас вучэнняў пасадку і ўзлёт з АУД (аэрадромны ўчастак дарогі) адпрацоўвалі два «Су-25» і два «МіГ-29». Авіяцыйнае прыкрыццё раёна палётаў вялі верталёты «Мі-24 181», якія таксама прызямляліся на трасу.
Чым жа адрозніваецца звычайная аўтамагістраль ад той, на якую можна саджаць самалёты? На гэтае пытанне адказаў Сяргей Кавалевіч, намеснік начальніка — начальнік інжынерна-аэрадромнай службы ВПС і войскаў ППА, упраўлення тылу ВПС і войскаў СПА: «Аэрадромны ўчастак дарогі адрозніваецца ад простага тым, што ён прамалінейны, працягласць павінна быць не менш за 2100 метраў, а шырыня не менш за 16, таўшчыня пакрыцця і пакрыцця пад асновай большая, чым на звычайным участку».
Колькі такіх трас на тэрыторыі Беларусі, ніхто так і не прызнаўся — ваенная тайна.
Сяргей Нікановіч, фота аўтара
Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.
Амаль тысяча дзвесце чалавек сабраліся, каб вырашаць найважнейшыя пытанні развіцця краіны.
Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.