Пошта ў сучасным свеце не толькі аператыўна адказвае на самыя розныя традыцыйныя запыты сваіх кліентаў, але і папярэджвае іх жаданні прапановай новых паслуг. Пра гэта і не толькі — размова з дырэктарам Гомельскага філіяла РУП «Белпошта» Галінай Цярэшчанка.
— Нешта пастаянна змяняць і такім чынам удасканальвацца — проста неабходнасць сённяшняга часу, — лічыць кіраўнік. — Трэба пастаянна прапаноўваць новыя паслугі, укараняць іх, рабіць так, каб яны знаходзілі сваё дастойнае месца на рынку. Сёння мы замяшчаем звычайную перасылку пісьма на перасылку ў фармаце «першы клас». Згодна з міжнародным стандартам, перасылка ідзе па прынцыпе «дзень+адзін» у любы населены пункт рэспублікі, у той час як звычайным пісьмом гэта робіцца ў залежнасці ад пункта прызначэння па формуле «дзень+тры». Каштуе паслуга крыху даражэй, але ж пры гэтым значна памяншаюцца тэрміны яе выканання.
— Наколькі ведаю, сёння ўсе аддзяленні сувязі перабудавалі сістэму сваёй работы яшчэ і таму, што кліенты атрымліваюць шмат пасылак ад інтэрнэт-крам.
— Так, апошнія гады структура нашых паслуг у аддзяленнях сувязі мяняецца. Павялічваецца колькасць пасылак і дробных пакетаў. Адпаведна, мы прынялі рашэнне адкрываць пункты па іх выдачы. Выдзелены працоўныя месцы. У Гомелі працуюць пакуль 2 такія пункты. У пачатку снежня мы адкрываем яшчэ 2. А выдзеленых рабочых месцаў па прыёме і выдачы ў нас увогуле па вобласці 23, у тым ліку 10 у Гомелі.
— На пошту нярэдка прыходзяць людзі, якія кладуць, напрыклад, невялічкія грошы на тэлефон. Гэта часам моцна нервуе, бо значна зацягваецца час на абслугоўванне іншых кліентаў.
— Работа з дробнымі плацяжамі для нас таксама з'яўляецца праблемай. Проста павелічэннем колькасці працоўных месцаў ці павелічэннем працоўнага часу нашых аператараў яе не вырашыць. Прыйшоў час, калі мы павінны вучыць многіх нашых кліентаў карыстацца іншымі, альтэрнатыўнымі магчымасцямі для аплаты. Да слова, плацяжы за мабільныя тэлефоны ў структуры ўсіх нашых плацяжоў займаюць дастаткова вялікі працэнт. У той жа час працэдуру аплаты нескладана ажыццявіць праз іншыя плацежныя сістэмы. У тым ліку і непасрэдна на пошце праз інфакіёскі. Цяпер іх 135, і яны ўсталяваны ва ўсіх буйных аддзяленнях сувязі. Тую ж аперацыю нескладана зрабіць і праз карту экспрэс-аплаты — гэта вельмі хутка.
— Кліентаў трэба вучыць. Але ж, відаць, і супрацоўнікаў пошты — таксама...
— Вядома ж. Штомесяц мы збіраем для гэтага начальнікаў аддзяленняў сувязі. Вучым нават таму, якія словы павінен казаць аператар пры рабоце з кліентамі, гаворым пра тое, як спецыяліст павінен выглядаць на працоўным месцы.
— Галіна Анатольеўна, а вы самі чаму вучыцеся ад свайго персаналу?
— Некаторыя ўзнікшыя праблемы можа падказаць толькі аператар ці начальнік аддзялення. Таму часта атрымліваецца, што важныя ідэі ідуць ад іх. Потым мы рэалізуем пажаданні і атрымліваем хуткі эфект.
Часта пры асабістым кантакце супрацоўнікі пошты як у гарадскіх, так і ў сельскіх аддзяленнях сувязі нешта важнае прапаноўваюць. Бывае, разам садзімся і пачынаем вывучаць праграмны прадукт: што проста, што складана, што трэба ўдасканаліць.
— А як прыжываюцца, як працуюць перасоўныя аддзяленні сувязі?
— На Гомельшчыне іх 53, і праца іх у многім залежыць ад асобы супрацоўніка. У снежні ў Рэчыцы і Мазыры мы праводзім два семінары для начальнікаў перасоўных аддзяленняў сувязі. Для таго, каб павысіць якасць паслуг, будзем яшчэ больш увагі надаваць абмену вопытам, павышэнню прафесіяналізму.
— А як з пашырэннем сеткі паштовых аб'ектаў у гарадах?
— Мы пастаянна працуем у гэтым кірунку. Сёлета ў 19 мікрараёне Гомеля пабудавалі новае буйное аддзяленне сувязі, адкрыццё якога плануем на 6 снежня. У гэтым аддзяленні кліентаў будуць абслугоўваць на трох рабочых месцах і ў пункце выдачы паштовых адпраўленняў. Загадзя запрашаем!
— У наша жыццё актыўна ўваходзіць тэма электроннага ўрада. У якой якасці тут прадстаўлена пошта?
— Мы рэалізуем гэтую паслугу праз агульнадзяржаўную аўтаматызаваную інфармацыйную сістэму. Для гэтай мэты ў нас пакуль што ў трох аддзяленнях сувязі Гомеля ўсталяваны камп'ютары, якія выдаюць даведкі. А з 1 студзеня 2015 года такія паслугі можна будзе заказаць і ў кожным раённым вузле паштовай сувязі. Цяпер кліент можа атрымаць інфармацыю па трох кірунках. Напрыклад, запытаць інфармацыю па сваіх запазычанасцях у бюджэт: крэдытах, камунальных плацяжах... Па-другое, чалавек можа даведацца пра нейкі аб'ект маёмасці, калі, напрыклад, ён хоча яго набыць: маючы адрас, можна даведацца, хто гаспадар дома, якая плошча яго, які год будаўніцтва... Гэтая ды іншая інфармацыя можа дапамагчы чалавеку разабрацца ў розных жыццёвых сітуацыях. І трэцяя паслуга — даведкі юрыдычнай асобе пра яе запазычанасць у бюджэт. Дзякуючы такой інфармацыі людзі змогуць вырашыць многія далікатныя праблемы. На жаль, пакуль што можам прапанаваць у гэтым кірунку толькі 3 паслугі, але па меры гатоўнасці ўладальнікаў інфармацыі будзем пашыраць іх спектр...
— Гомельшчына, як і іншыя вобласці краіны, актыўна ўключылася ў посткросінг — міжнародны анлайн-праект, мэтай якога з'яўляецца абмен паштовымі карткамі і маркамі паміж людзьмі з розных куткоў планеты.
— Посткросінг быў прыдуманы для тых, хто стаміўся ад стасункаў толькі ў інтэрнэце і аддае перавагу паштоўкам. Між іншым, наша рэспубліка актыўна ўключылася ў развіццё гэтага праекта і цяпер уваходзіць у топ-10 па аб'ёмах перасылак. Інтарэс да посткросінгу вялікі. Праз паштоўкі людзі могуць расказваць пра сваю краіну, дзяліцца пачуццямі і жартамі, расказваць пра свае захапленні. На паштоўках — не толькі віды нашай прыгожай прыроды, але і фотаздымкі з рэцэптамі беларускай кухні, абрады Беларусі, віды марак краіны, карціны Нацыянальнага мастацкага музея... Тыя, хто зацікавіўся гэтай справай, гавораць, што адарвацца ўжо нельга. У нас на Гомельшчыне ёсць некалькі сотняў пастаянных аматараў посткросінгу, якія вядуць актыўную перапіску з усім светам.
Ірына АСТАШКЕВІЧ.
Фота аўтара
Выбар саджанца для садавода — той момант, значнасць якога складана пераацаніць.
Канцэрт для дзяцей і моладзі, пластычны спектакль Ягора Дружыніна і «Рок-панарама».