Вы тут

Шмат дарог не бывае


Частку МКАД-2 здадуць у эксплуатацыю не пазней чым у лістападзе.

Сетка аўтадарог агульнага карыстання Беларусі складае больш за 86 тыс. км, у тым ліку каля 15 тыс. км рэспубліканскіх, па якіх ідзе асноўны груза- і пасажырапаток, і каля 71 тыс. км мясцовых дарог. Яшчэ не на ўсіх напрамках ўзведзена неабходная колькасць дарожнага палатна, ды і старому патрабуецца абнаўленне. Рэканструкцыя трасы М6 Мінск-Гродна пачнецца ў найбліжэйшы час, таксама плануецца рэканструкцыя аўтадарогі М10. Што тычыцца сталіцы, то актуальнымі пытаннямі дарожнай карты тут з'яўляюцца будаўніцтва МКАД-2 і стварэнне новых транспартных развязак.

12-31

12-31

 

Аб'ём фінансавання павялічаць

Першы этап будаўніцтва МКАД-2 будзе завершаны не пазней чым у лістападзе гэтага года. Як растлумачыў намеснік начальніка галоўнага ўпраўлення аўтамабільных дарог Міністэрства транспарту і камунікацый Аляксандр Галаўнёў, гэта ўчастак ад аўтамабільнай дарогі М3 Мінск-Віцебск да аўтамабільнай дарогі М6 Мінск-Гродна.

«Мы мяркуем завяршыць работы ў лістападзе, прынамсі ўвод у эксплуатацыю павінен адбыцца не пазней за гэты перыяд. Зараз на аб'екце ідзе інтэнсіўная кладка цаментабетонных пакрыццяў, добраўпарадкаванне няскончаных участкаў», — распавёў Аляксандр Галаўнёў.

Усяго ж будаўніцтва МКАД-2 плануецца ажыццявіць у два этапы. Як чакаецца, участак другой МКАД ад аўтадарогі М6/Е28 Мінск — Гродна — мяжа Польшчы (Брузгі) да аўтадарогі М1/Е30 Брэст (Казловічы) — Мінск — мяжа Расійскай Федэрацыі (Рэдзькі) павінен быць уведзены, згодна з зацверджаным каляндарным планам, да 1 студзеня 2017 года.

Не менш цікавым фактам для сталічных аўтаўладальнікаў з'яўляецца і тое, што да 2020 года ў Мінску плануецца пабудаваць 10 новых транспартных развязак з падземнымі пешаходнымі пераходамі. Як распавёў начальнік упраўлення гарадской гаспадаркі і энергетыкі Мінгарвыканкама Дзмітрый Янчык, на дадзены момант праходзіць узгадненне праекта праграмы развіцця вулічна-дарожнай сеткі Мінска на 2015-2020 гады. У адпаведнасці з ім, акрамя 10 развязак, прадугледжаны рэканструкцыя 25 аб'ектаў працягласцю 23 км і будаўніцтва 24 новых аб'ектаў працягласцю 18,4 км. Найбольш значныя з іх — рэканструкцыя вул. Парніковай ад вул. Макаёнка да вул. Філімонава, падаўжэнне вул. Жукоўскага ад вул. Аэрадромнай да вул. Кіжаватава з транспартнай развязкай «Мінск-Мір», будаўніцтва першага гарадскога транспартнага кальца на ўчастку ад вул. Харкаўскай да вул. К. Лібкнехта. Дзмітрый Янчык таксама адзначыў, што транспартныя развязкі плануюць будаваць ў найбліжэйшы час. На развіццё вулічна-дарожнай сеткі ў 2015-2020 гадах плануецца выкарыстаць 8 трлн 615 млрд рублёў. Фінансаванне будзе павялічвацца з кожным годам.

Трасы ў крэдыт

Рэканструкцыя трасы М6 Мінск-Гродна таксама пачнецца ў найбліжэйшы час. Для рэалізацыі праекта па рэканструкцыі М6 Сусветны банк выдзяляе крэдыт у памеры 250 млн долараў.

«Зараз ідзе працэдура выбару падрадчыка — міжнародныя таргі. У хуткім часе рэалізацыя праекта пяройдзе ў практычную плоскасць», — адзначыў Аляксандр Галаўнёў.

Сёння таксама прапрацоўваецца пытанне рэканструкцыі аўтадарогі М10. Як растлумачыў Аляксандр Галаўнёў, Мінтранс разлічвае рэалізаваць гэты праект на ўмовах дзяржаўна-прыватнага партнёрства. Удзельнічаць у праекце плануе Еўрапейскі банк рэканструкцыі і развіцця. Для прыцягнення патэнцыйных інвестараў на наступным тыдні Мінтранс прадставіць праект па рэканструкцыі М10 на форуме ў Лондане. Працягваецца рэканструкцыю дарогі М5 Мінск-Гомель. Зараз актыўна працуюць на ўчастку Бабруйск-Жлобін. Усе работы фінансуюцца за кошт ільготнага крэдыту Эксімбанка КНР. Раней рэканструкцыя М5 па параметрах І катэгорыі правялі на ўчастках Пухавічы-Бабруйск, Жлобін-Гомель. На гэтыя мэты былі накіраваны крэдытныя сродкі Беларусбанка і Эксімбанка КНР.

«Рэканструкцыя будзе завершана ў 2016 годзе, уся дарога М5 будзе адпавядаць параметрам першай катэгорыі», — заявіў Аляксандр Галаўнёў.

У 2015 годзе працягнуць работы па распачатым раней участку аўтадарогі Р23 Мінск-Мікашэвічы. На іх фінансаванне выдзяляецца крэдыт Банка развіцця Рэспублікі Беларусь. Усяго сёлета плануецца правесці бягучы рамонт на 780 км дарог і 1682 пагонных метрах мастоў, капітальны рамонт — на 39 км дарог і 1374 пагонных метрах мастоў. Пасля рэканструкцыі і новага будаўніцтва ў эксплуатацыю намечана ўвесці 81 км дарог.

Ілья КРЫЖЭВІЧ

Выбар рэдакцыі

Навука

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Расказаў першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Дзяніс Каржыцкі.

Здароўе

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

Як вакцыны выратоўваюць жыцці і чаго можа каштаваць іх ігнараванне?

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.