Вы тут

Заказы «з канапы» і падтрымка малога бізнесу


У Мінску абмяркоўвалі трансфармацыю сусветнай пошты.

У нашай сталіцы праходзіць Рэгіянальная канферэнцыя па Стамбульскай сусветнай паштовай стратэгіі, арганізаваная Сусветным паштовым саюзам (СПС). На ёй абмяркоўваецца рэгіянальная стратэгія далейшага развіцця паштовых службаў краін Еўропы і СНД. У канферэнцыі бяруць удзел каля 70 чалавек з 20 краін свету. Выбар Беларусі ў якасці пляцоўкі для правядзення такога мерапрыемства сведчыць пра высокі ўзровень працы нашай паштовай службы.

Гэта адзначыла і намеснік міністра сувязі і інфарматызацыі Беларусі Інэса КАНЦАВАЯ, падкрэсліўшы, што прымаць такую канферэнцыю — вялікі гонар для Беларусі.

«Паштовая сувязь у нашай краіне — важны сегмент эканомікі, які падтрымлівае дзяржава. І нам важна, што Сусветны паштовы саюз гэта адзначыў», — сказала яна.

З намміністра згодны і генеральны дырэктар Міжнароднага бюро СПС Бішар ХУСЕЙН.

[caption id="attachment_88074" align="alignnone" width="600"] Бішар Хусейн, генеральны дырэктар МБ СПС,  быў прыемна ўражаны работай беларускай пошты. Бішар Хусейн, генеральны дырэктар МБ СПС,
быў прыемна ўражаны работай беларускай пошты.[/caption]

«Я ўражаны развіццём паштовай сувязі ў Беларусі. У 2012 годзе Белпошта і СПС пачалі сумесна рэалізоўваць праект «Комплексны план рэформы і развіцця пошты», і я хачу адзначыць выдатныя вынікі Белпошты ў гэтым. Учора мне давялося таксама ўбачыць мінскі Галоўпаштамт, мяне ўразіла прыгажосць гэтага будынка».

Гендырэктар СПС высока ацаніў узровень развіцця электронных паслуг у Беларусі і паштовую інтэрнэт-краму.

«Я быў у многіх паштовых арганізацыях розных краін, бачыў шмат спосабаў паштовага кіравання і павінен прызнаць, што Беларусь займае ў гэтым пытанні адну з ключавых пазіцый. Менавіта таму мы абралі гэтую краіну для правядзення канферэнцыі, на якой будзем абмяркоўваць будучыя крокі развіцця СПС», — дадаў ён.

Як адзначалі ўдзельнікі канферэнцыі, паштовы сектар — магутны фактар развіцця рэгіёна, аднак цяпер ён апынуўся, вобразна кажучы, на ростанях. Таму напярэдадні чарговага Сусветнага паштовага кангрэса, які пройдзе налета ў Стамбуле, абмяркоўваецца стратэгія развіцця пошты на 2017—2020 гады з улікам спецыфічных патрэб рэгіёна СНД і Усходняй Еўропы.

«Абмяркоўваецца развіццё пошты ва ўсім свеце, і трэба выпрацаваць адзіныя прыярытэты. Па вялікім рахунку, кліентаў не цікавіць, як пасылка, якую адправілі з Мінска, дойдзе куды-небудзь у глыбінку ЗША. Але ж, каб гэта было выканана ў тэрмін, каб адпраўленне ўручылі менавіта той асобе, якой яно прызначаецца, павінны дзейнічаць агульныя міжнародныя правілы», — патлумачыла генеральны дырэктар Белпошты Ірына САКСОНАВА.

Яна падкрэсліла, што Белпошта будзе працаваць над паляпшэннем якасці як унутраных, так і міжнародных паслуг. Павышэнне эфектыўнасці паштовых сетак у першую чаргу будзе звязана з выкарыстаннем інфармацыйных тэхналогій.

17-52

«На змену адным паслугам прыходзяць іншыя. І калі людзі вынайшлі магчымасць заказаць па інтэрнэце і аплаціць пэўны тавар, то, як яго віртуальна перадаць, яшчэ не прыдумалі», — адзначыла гендырэктар.

Ірына Саксонава звярнула ўвагу, што сярод краін СНД Беларусь у лідарах па развіцці электроннай камерцыі (іншымі словамі, інтэрнэт-крам). Цяпер сумесна з Сусветным паштовым саюзам і Рэгіянальнай садружнасцю сувязі (РСС) рэалізуецца пілотны праект па так званым спрошчаным экспарце, што дазволіць на тэрыторыі нашай краіны падтрымаць малы і сярэдні бізнес, які з прычыны невялікіх аб'ёмаў вытворчасці не можа самастойна выйсці на замежныя рынкі. Такім чынам беларускую прадукцыю па паштовых каналах можна будзе экспартаваць у 192 краіны свету. Пры дапамозе паштовых сетак таксама можна будзе рэкламаваць гэтыя тавары.

«Калі да нас прыходзяць тавары, напрыклад, з Кітая, то чаму мы не можам адпраўляць свае тавары туды?» — справядліва зазначыла гендырэктар Белпошты.

Паводле слоў Ірыны Саксонавай, цягам апошніх гадоў назіраецца рост колькасці ўваходных пасылак. Паштавікі звязваюць гэта з тым, што памяняўся кліент і яго патрэбы: цяпер нават тавары, якія без праблем можна набыць у найбліжэйшай краме, прасцей замовіць і атрымаць, не падымаючыся з канапы.

Дзіяна СЕРАДЗЮК

seradzyuk@zviazda.by

Даведка:

Сусветны паштовы саюз (СПС) — міжнародная арганізацыя, якая аб'ядноўвае паштовых прызначаных аператараў са 192 краін. Дагавор, які рэгламентаваў міжнародную паштовую службу, быў падпісаны 9 кастрычніка 1874 года. Беларусь з'яўляецца паўнапраўным членам СПС з 1947 года.

Стамбульская паштовая стратэгія на 2017—2020 гады. Будзе прынята на чарговым 26-м Сусветным паштовым кангрэсе, які пройдзе ў 2016 годзе ў Стамбуле. Яна накіравана на далейшае развіццё паштовага сектара: павышэнне якасці і надзейнасці паштовай службы, паляпшэнне ўзаемадзеяння інфраструктур паштовых сетак, забеспячэнне сучасных і ўстойлівых прадуктаў, садзейнічанне эфектыўнаму функцыянаванню паштовага рынку.

Рэгіянальная садружнасць у галіне сувязі (РСС) была створана 17 снежня 1991 года ў Маскве кіраўнікамі адміністрацый сувязі незалежных дзяржаў. Цяпер у РСС уваходзіць 12 паўнапраўных членаў.

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Прадпрымальнікі запусцілі сацыяльную ініцыятыву, каб сэканоміць сродкі бюджэту, але вымушаны за гэта плаціць

Прадпрымальнікі запусцілі сацыяльную ініцыятыву, каб сэканоміць сродкі бюджэту, але вымушаны за гэта плаціць

На ўпарадкаванне пасля прыклееных паперак выдаткоўваюцца велізарныя сродкі.