Вы тут

Аксана ЧЫЧКО: «Прыхільнікі друкаванай прэсы былі і заўсёды будуць!»


«Белпошта» кожнае паўгоддзе праводзіць падпіску на друкаваныя сродкі масавай інфармацыі. 

Што чытаюць беларусы, як выбіраюць выданні, даведаемся ад начальніка ўпраўлення распаўсюджання друкаваных СМІ прадпрыемства «Белпошта» Аксаны ЧЫЧКО.

01-11

— Аксана Мікалаеўна, з чаго пачынаецца падрыхтоўка да падпісной кампаніі?

— Калі коратка, з фарміравання падпісных каталогаў. Інфармацыя больш чым па 1200 назвах выданняў. Рэдакцыі па нашай просьбе афармляюць адпаведныя пакеты дакументаў, мы разлічваем падпісныя кошты, фарміруем і выпускаем каталогі. У кожную падпісную кампанію іх пяць відаў, агульны наклад — больш за 33 тысячы асобнікаў, якія рассылаюцца ва ўсе аддзяленні паштовай сувязі, у тым ліку і перасоўныя. Каталогамі забяспечваюцца ўсе паштальёны, грамадскія распаўсюджвальнікі, а таксама буйныя карпаратыўныя кліенты.

Ва ўсіх аб'ектах паштовай сувязі афармляюцца «куткі падпісчыка», дзе размяшчаецца падрабязная інфармацыя па падпісцы: тэрміны правядзення, каталогі, рэклама, падшыўкі выдання... Паралельна праводзіцца актыўная праца з падпісчыкамі.

У кожнай падпісной кампаніі бярэ ўдзел увесь шматтысячны калектыў нашага прадпрыемства, які можна параўнаць з вуллем. У якасці прыкладу хочацца прывесці Гродзенскі філіял, у якім на прыёме падпіскі шчыруе не толькі ўвесь калектыў, але і сам дырэктар паказвае прыклад.

Але ж найбольшая праца тут за паштальёнамі, яны нібы злучальныя нітачкі паміж рэдакцыямі СМІ і іх чытачамі.

— Якім чынам беларусы часцей за ўсё афармляюць падпіску?

— Больш за палову ўсіх падпісных тыражоў афармляецца паштальёнамі на даму. Апроч таго, на працягу многіх гадоў мы паспяхова практыкуем правядзенне падпіскі з дапамогай грамадскіх распаўсюджвальнікаў, якія на платнай аснове працуюць у працоўных калектывах.

Што тычыцца спосабаў афармлення падпіскі, то тут ёсць выбар. Людзі занятыя могуць азнаёміцца з падпіснымі каталогамі і аформіць падпіску на нашым сайце, а таксама па прынцыпе самаабслугоўвання з дапамогай плацежна-даведачных тэрміналаў.

— Ці назіраецца тэндэнцыя да зніжэння колькасці падпісных экзэмпляраў на фоне з'яўлення электронных версій выданняў?

— Зніжэнне рынку друкаванай прэсы — тэндэнцыя агульнасусветная, наша краіна не выключэнне. Прычыны змяншэння падпісных тыражоў друкаваных сродкаў СМІ звязаны з многімі фактарамі. Асноўная, на мой погляд, сапраўды заключаецца ў інтэнсіўным развіцці тэхналогій, якія дазваляюць у любы зручны час дома, у офісе, у дарозе атрымаць бясплатны доступ да неабмежаванага інфармацыйнага рэсурсу праз інтэрнэт. Аднак я не падзяляю песімізму некаторых замежных калег аб знікненні газет і часопісаў: прыхільнікі друкаванай прэсы былі і будуць заўсёды.

— Цікава, якім СМІ аддаюць перавагу жыхары Мінска і рэгіёнаў?

— Адразу скажу, што на Мінск прыпадае каля 10% усіх падпісных тыражоў. Калі браць па ўдзельнай вазе, то ў цэлым па краіне больш за 40% у агульным падпісным тыражы займаюць рэспубліканскія газеты, крыху больш за 30% — рэспубліканскія часопісы. На месцах карыстаюцца папулярнасцю раённыя газеты, іх удзельная вага займае 18—20% у агульным падпісным тыражы. У той жа час у сталіцы ўдзельная вага рэспубліканскіх газет і часопісаў вышэй, чым у рэгіёнах: 56% займаюць газеты і 40% часопісы.

Тэматыка выданняў, якія выпісваюць беларусы, вельмі разнастайная. Так званыя юрыдычныя асобы (арганізацыі, прадпрыемствы) у асноўным выпісваюць грамадска-палітычныя і дзелавыя выданні, цікавасць фізічных асоб значна шырэйшая. Гэта выданні грамадска-палітычнага характару, для вольнага часу, кулінарныя, па прысядзібнай гаспадарцы, выданні для жанчын і многія іншыя.

Дзіяна СЕРАДЗЮК. seradzyuk@zvіazda.by

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Прадпрымальнікі запусцілі сацыяльную ініцыятыву, каб сэканоміць сродкі бюджэту, але вымушаны за гэта плаціць

Прадпрымальнікі запусцілі сацыяльную ініцыятыву, каб сэканоміць сродкі бюджэту, але вымушаны за гэта плаціць

На ўпарадкаванне пасля прыклееных паперак выдаткоўваюцца велізарныя сродкі.