Вы тут

Самыя цікавыя матэрыялы «Звязды» за тыдзень


Н. Зігуля. «Горад на скрыжаванні дарог і эпох»

(«Звязда» ад 26 лістапада)

— Вельмі добра, што газета адсочвае выкананне дзяржпраграмы ў райцэнтрах вобласці. А ўлічваючы, што такі агляд робіцца пры дапамозе Магілёўскага аблвыканкама, хочацца параіць, каб выканкамы іншых абласцей бралі такі вопыт на ўзбраенне. Бо часта атрымліваецца, што закон існуе, а на справе нічога не робіцца. Тут бачна, што работа, можа, і не такімі вялікімі тэмпамі, але ж вядзецца. Вельмі карысным для мяне стала і знаёмства з нейкімі адметнымі асаблівасцямі гарадоў раённага падпарадкавання. Па невялічкіх замалёўках можна ў цэлым уявіць жыццё канкрэтнага населенага пункта. Лічу праект газеты вельмі пазнавальным, і не толькі для інвестараў. Так трымаць! А яшчэ абавязкова з'езджу ў Крычаў на Пацёмкінскія забавы. Цікава паглядзець на тое месца, дзе гуляла сама імператрыца.

Іван Закаблукаў, Віцебская вобласць.


С. Барысенка. «Што адбірае ў нашых мужчын 10 гадоў жыцця?»

(«Звязда» ад 30 лістапада)

— Знаёмы ўрач-уролаг расказаў неяк пра аднаго пацыента... Было таму глыбока за семдзесят пяць. Прыйшоў на прыём ды моліць: «дайце што-небудзь... можа, сэрца і не вытрымае, але ж хачу яшчэ хоць раз у раі з жанчынай пабываць, пакуль не памёр...» А тут высвятляецца, што ў нас ужо ў пяцьдзясят палова мужчын для гэтага не зусім прыдатныя. І ні ўролаг, ні віягра ім не патрэбныя. Можна было б іх пашкадаваць, але ж з якога перапалоху? Самі сябе даводзяць, штодня робяць усё магчымае, каб не затрымацца на гэтым свеце. Ды і наогул! Азірніцеся навокал: колькі недагледжаных, непрыбраных, пацёртых, безгустоўных... Мужчыны сучасныя нават ад карыесу сябе абараніць не могуць, што ўжо казаць пра іншыя выпрабаванні... Што ж рабіць нам, жанчынам, якія жадаюць жыць доўга ды... якасна? Мы ж у пяцьдзясят яшчэ... ого-го! Цукерачкі! А тут...

Святлана, г. Мінск.


С. ЯСКЕВІЧ. «У сабакі вочы пазычыўшы»

(«Звязда» ад 1 снежня)

— Прачытала і горка пасмяялася: гэта ж трэба, якія ў людзей праблемы бываюць — сабаку ўкралі за дзве тысячы долараў. Тут думаеш, як да зарплаты дацягнуць, а потым, атрымаўшы яе, заплаціць за камунальныя паслугі, аддаць частку дзецям-студэнтам і сядзець далей, нават не дазваляючы сабе марыць пра новае паліто ці боты.

А калі сур'ёзна, я на месцы супрацоўнікаў міліцыі прапажу не шукала б. Калі ў грамадзянкі ёсць грошы на такія жывыя цацкі, то няхай бы яна наймала прыватнага дэтэктыва шукаць тое, што згубіла па дурноце. А міліцэйскія сілы лепш бы задзейнічаць на іншае. Ну, напрыклад, з наступленнем зімы горш становіцца нашым адзінокім старым у вёсках. Дзеці радзей прыязджаюць, а злыдні, гатовыя пажывіцца дармовым, не дрэмлюць. Ды і ў горадзе хапае такіх людзей, якім патрэбная абарона ад злых сваякоў, ад прайдзісветаў, што выдаюць сябе за сацыяльных і медыцынскіх работнікаў. І калі яны ўбачаць, што тут часта бываюць людзі ў форме, то лішні раз падумаюць, ці варта рызыкаваць.

Марыя С, г. Кобрын.


Н. НІКАЛАЕВА. «Пакаленне «гугл»

(«Звязда» ад 27 лістапада)

— Вы пішаце: «Сучасная адукацыя будуецца не вакол фігуры настаyніка, а вакол фігуры вучня. Педагог перастаў быць адзінай крыніцай інфармацыі ў класе, а вучні больш не з'яўляюцца пасіўнымі слухачамі. У гэтай сітуацыі патрабуецца ўменне не толькі яе здабыць, але і асэнсаваць, і крытычна ацаніць. Атрымліваючы новую порцыю інфармацыі, вучні павінны навучыцца разглядаць яе з розных пазіцый, рабіць высновы адносна яе дакладнасці і каштоўнасці».

Я не магу пагадзіцца з гэтым сюжэтам. Пачнем з канца. Справа ў тым, што вучань здольны яе (інфармацыю) не толькі здабыць, але і асэнсаваць, і крытычна ацаніць , калі валодае крытэрыямі адпаведнай ацэнкі. А гэтыя крытэрыі ён можа набыць толькі ў працэсе засваення пэўных тэарэтычных ведаў. Але наша Міністэрства адукацыі ўзяло курс на вымыванне тэорыі з навучальнага працэсу, гэта па-першае. Па-другое, нельга бачыць у педагогу толькі сродак прадстаўлення і перадачы інфармацыі. Яго роля — у пераўтварэнні інфармацыі ў веды вучняў (у зразумелую ім інфармацыю), бо самастойна вучням справіцца з гэтай задачай вой як цяжка! Па-трэцяе, інфармацыю трэба разглядаць не з «розных пазіцый», а ў святле засведчаных (як гэта робіцца ў добрых падручніках), праўдзівых пазіцый. А ўвогуле, я з задавальненнем чытаю вашы матэрыялы. Але асцярожней на паваротах!

Прафесар Уладзімір Бяркоў, Рэспубліканскі інстытут вышэйшай школы

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Сёння распачынае работу УНС у новым статусе

Сёння распачынае работу УНС у новым статусе

Амаль тысяча дзвесце чалавек збяруцца, каб вырашаць найважнейшыя пытанні развіцця краіны. 

Навука

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Расказаў першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Дзяніс Каржыцкі.

Здароўе

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

Як вакцыны выратоўваюць жыцці і чаго можа каштаваць іх ігнараванне?

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.