Вы тут

Дзяржаўна-прыватнае партнёрства дапаможа развіць інфраструктуру


Бюджэт заўсёды мае абмежавальныя рамкі, якія не заўсёды задавальняюць патрабаванні пэўных слаёў насельніцтва. Даўно вядома: хочацца заўсёды больш, чым маеш. Але гэта не значыць, што трэба перастаць разлічваць на большае. Дзяржаўна-прыватнае партнёрства дазваляе пашырыць магчымасці фінансавання сацыяльна значных праектаў. Адпаведны закон у нашай краіне пачаў працаваць летам мінулага года, а некалькі месяцаў таму стартаваў першы праект у гэтай сферы. Што можа даць дзяржаве, людзям дзяржаўна-прыватнае партнёрства? Якія перспектывы для яго развіцця ў нашай краіне? Гэтыя пытанні абмеркавалі ў Палаце прадстаўнікоў.


Коратка пра прадмет размовы. Дзяржаўна-прыватнае партнёрства (скарочана — ДПП) — сукупнасць форм ад сярэдне- і доўгатэрміновага ўзаемадзеяння дзяржавы і бізнесу, накіраваная на вырашэнне грамадска значных задач на ўзаемавыгадных умовах.

Уладзімір АНДРЭЙЧАНКА, старшыня Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу, звярнуў увагу: палітычнае рашэнне, заканадаўчая база, арганізацыйныя меры для запуску мадэлі дзяржаўна-прыватнага партнёрства ў Беларусі на сёння прыняты. У канцы 2016 года пачата рэалізацыя першага пілотнага праекта — мадэрнізацыя ўчастка аўтамабільнай дарогі М10.

— Паспяховае здзяйсненне гэтага праекта дазволіць не толькі палепшыць транспартную інфраструктуру краіны, пашырыць яе транзітны патэнцыял, але і стане добрым прыкладам, візітнай карткай Беларусі для патэнцыяльных інвестараў, а таксама міжнародных фінансавых арганізацый, — сказаў спікер. — Важна, каб такое ўзаемадзеянне дзяржавы і бізнесу выйшла на сістэмную аснову, дазваляючы зводзіць грамадскія прыярытэты, а таксама прадпрымальнасць, тэхналогіі, кіраўніцкія навыкі і фінансы, якімі валодае прыватны сектар. Актыўнае развіццё гэтага інструмента будзе служыць прыцягненню інвестыцый, павышэнню сацыяльнай адказнасці бізнесу і зніжэнню нагрузкі на бюджэт краіны.

Дзмітрый КРУТОЙ, першы намеснік міністра эканомікі, паведаміў, што нарматыўная база дазваляе працаваць з канкрэтнымі праектамі па ДПП.

— Першы пілотны праект — гэта наша паўднёвая гомельская дарога ад мяжы з Расійскай Федэрацыяй да Кобрына. Ён рэалізуецца з дапамогай кансультантаў Еўрапейскага банка рэканструкцыі і развіцця. Па сутнасці, мы апрабуем міжнародныя методыкі. Ужо ўзніклі пэўныя нюансы: замежнікі кажуць пра складанасць нашай заканадаўчай базы, асабліва для практычнага прымянення канкрэтнымі спецыялістамі. Таму ў іншых краінах рэкамендуецца выкарыстоўваць іншыя методыкі фінансавай ацэнкі праекта, падрыхтоўкі конкурсных прапаноў. З улікам вопыту работы па дарозе М10, я спадзяюся, мы спросцім і сваё заканадаўства.

Першы намеснік міністра эканомікі звярнуў увагу, што ў праграме бягучай пяцігодкі ёсць заданне кожнаму губернатару, рэгіёну да 2020 года заключыць не менш за адно пагадненне па праекце дзяржаўна-прыватнага партнёрства.

Аляксандр ШВЕЦ, старшыня Беларускай навукова-прамысловай асацыяцыі, звярнуў увагу на тое, што сёння дзяржава адчувае пэўныя эканамічныя цяжкасці, і працягнуў думку Дмітрыя Крутога:

— У Беларусі свой інвестыцыйны імідж. Праз спецыяльнае заканадаўства, зразумелае, выразна акрэсленае для патэнцыяльных інвестараў, мы можам паскорыць прыцягненне інвестараў у нашу краіну.

Уладзімір АЎГУСЦІНСКІ, кіраўнік Прадстаўніцтва нямецкай эканомікі ў Рэспубліцы Беларусь, падзяліўся вопытам Германіі ў рэалізацыі праектаў дзяржаўна-прыватнага партнёрства.

— Тэма важная і для Беларусі, а ў кантэксце глабальных выклікаў, рэгіянальнай сітуацыі, яна важная для любой краіны, якая імкнецца інтэгрыравацца ў адзіную эканамічную прастору, у глабальную эканоміку, — прызнаў ён. — У Германіі гэты інструмент выкарыстоўваецца таксама адносна нядаўна — на працягу апошніх гадоў. Прычым першыя зачаткі дзяржаўна-прыватнага партнёрства былі яшчэ ў сярэдзіне ХІХ стагоддзя — гэта былі некамерцыйныя будаўнічыя кааператывы. Сёння і на федэральным узроўні, і на зямельным, нават на ўзроўні камун у Германіі існуюць прыклады эфектыўнага ўзаемадзеяння дзяржавы і бізнесу. Калі будуць створаны добрыя адпаведныя ўмовы, што дазваляюць узаемадзейнічаць уладзе і бізнесу ў інтарэсах грамадства, могуць рэалізоўвацца сур'ёзнейшыя праекты ў галіне інфраструктуры, транспарту, сацыяльнай сферы. Гэта ўнікальная магчымасць, якая ў Германіі ўжо эфектыўна выкарыстоўваецца. Асабліва гэта актуальна ва ўмовах недастатковасці бюджэтных сродкаў.

Надзея ЮШКЕВІЧ

yushkevich@zviazda.by

Загаловак у газеце: Новыя крыніцы фінансавання

Выбар рэдакцыі

Культура

У нядзелю яўрэі святкуюць Новы год дрэў

У нядзелю яўрэі святкуюць Новы год дрэў

На гэта свята асаблівым чынам спажываюць розную садавіну, запіваючы келіхамі добра разбаўленага віна.

Грамадства

Як задаволіць кадравы голад у сферы ІТ?

Як задаволіць кадравы голад у сферы ІТ?

Работадаўцы кажуць, што быць добрым праграмістам і ўмець пісаць код для эфектыўнай работы ўжо недастаткова.

Культура

Балельшчыкі II Еўрапейскіх гульняў ужо рэзервуюць вясковыя гатэлі

Балельшчыкі II Еўрапейскіх гульняў ужо рэзервуюць вясковыя гатэлі

«Адышоў час, калі гасцям патрэбныя былі толькі «чарка і скварка», ім ужо цікавыя музеі, культурная праграма».