24 красавіка, аўторак

Вы тут

Ці можа моладзь адрозніць арыгінал ад кантрафакту?


Стаўленне моладзі да кантрафактнай прадукцыі і нелегальнага гандлю ўпершыню аказалася ў цэнтры ўвагі штогадовага сацыялагічнага даследавання «Маладзёжны брэнд», якое праводзіцца асацыяцыяй абароны інтэлектуальнай уласнасці «БелБрэнд» сумесна з Маладзёжнай лабараторыяй сацыялагічных даследаванняў Цэнтральнага камітэта БРСМ.


Выбар гэтай тэмы быў выкліканы некалькімі прычынамі. Па-першае, адным з кірункаў дзейнасці асацыяцыі «БелБрэнд» з'яўляецца стварэнне прафесійнай дыскусійнай пляцоўкі па актуальных праблемах абароны інтэлектуальнай уласнасці і адстойванне інтарэсаў бізнесу, у тым ліку і на міждзяржаўным узроўні. Маладзёжнае прадпрымальніцтва — вельмі важны сегмент бізнесу, аднак узровень ведаў і каштоўнасныя ўстаноўкі маладых людзей у сферы абароны інтэлектуальнай уласнасці да гэтага часу не былі прадметам сацыялагічных даследаванняў.

Яшчэ адна прычына — шматвектарнасць эканамічных і гандлёвых адносін, што павышае рызыку пранікнення ў нашу краіну кантрабанднай і кантрафактнай прадукцыі, а таксама яе транзіту ў еўрапейскія краіны. Акрамя таго, існуе прамая ўзаемасувязь паміж нелегальным гандлем, распаўсюджваннем кантрафактнай прадукцыі і такімі з'явамі, як тэрарызм, карупцыя і рост эканамічных злачынстваў.

Як паказалі вынікі апошняга даследавання, якое завяршылася напрыканцы 2016 года, у цэлым моладзь мае ўяўленне пра тое, што такое кантрафактная прадукцыя, і можа разважаць на гэтую тэму. Аднак траціна апытаных альбо не ведае зусім, альбо маладым людзям праблематычна растлумачыць, што маецца на ўвазе пад тэрмінам «кантрафактная прадукцыя». Большасць рэспандэнтаў (56%) спецыяльна не цікавяцца кантрафактнай прадукцыяй і месцамі яе набыцця. Толькі 13% рэспандэнтаў займаюцца пошукам падобнай інфармацыі. 96% рэспандэнтаў, якія наўмысна шукаюць інфармацыю аб кантрафактнай прадукцыі і месцах яе набыцця, выкарыстоўваюць для гэтага інтэрнэт.

З прапанаваных для ацэнкі груп тавараў рэспандэнты найбольш актыўна падтрымліваюць арыгінальных вытворцаў прадуктаў, лекаў і біялагічна актыўных дабавак. А найбольш індыферэнтнай моладзь аказалася ў адносінах да кантрафактнага адзення і абутку — на карысць арыгінальнага тавару выказаліся толькі на 16% рэспандэнтаў больш.

Не будуць набываць кантрафактную прадукцыю 28% апытаных, «хутчэй за ўсё не будуць» — яшчэ 27%. Такім чынам, большасць рэспандэнтаў (55%) у той ці іншай меры схільныя адмовіцца ад усвядомленага набыцця кантрафактнай прадукцыі.

Цвёрдае «так» набыццю кантрафактнай прадукцыі сказалі 11% апытаных. 22% прызналіся, што «хутчэй за ўсё, яны будуць яе набываць». Не вызначыліся з адказам яшчэ 12%.

Як высветлілася, для моладзі асноўны матыў усвядомленага набыцця кантрафактнай прадукцыі — больш нізкі яе кошт у параўнанні з арыгіналам (85%). Таксама сярод вядучых матываў фігуруе «прымальны ўзровень якасці» (45%) і даступнасць кантрафактнай прадукцыі для набыцця ў месцы, дзе пражывае рэспандэнт (37%).

Сярод прычын усвядомленай адмовы ад кантрафакту найбольш важным для рэспандэнтаў матывам выступае яго нізкая якасць у параўнанні з арыгінальнай прадукцыяй (64%). Таксама на адмову ад набыцця падробак аказвае ўплыў негатыўны вопыт набыцця і выкарыстання кантрафактнай прадукцыі ў мінулым (29%) і прынцыповая ўстаноўка рэспандэнтаў на адмову ад набыцця і эксплуатацыі падробак (25%). Дарэчы, толькі каля 6% апытаных заявілі пра падтрымку такім чынам аўтара і яго правоў.

Даволі супярэчліва выказваліся рэспандэнты і наконт абароны інтэлектуальнай уласнасці. З аднаго боку, 63% удзельнікаў апытання лічаць, што неабходна прымаць меры па абароне інтэлектуальнай уласнасці. Крыху менш за палову рэспандэнтаў таксама адзначылі, што правядзенне спецыялізаваных семінараў і заняткаў па абароне інтэлектуальнай уласнасці неабходнае ў сучасных рэаліях (48%), аднак толькі 23% з апытаных маладых людзей сёння гатовыя наведваць семінары падобнага роду.

Надзея НІКАЛАЕВА

nіkalaeva@zvіazda.by

Загаловак у газеце: Арыгінал супраць падробкі

Дадаць каментар

Выбар рэдакцыі

Спорт

Штотыднёвы спартыўны агляд «Звязды»

Штотыднёвы спартыўны агляд «Звязды»

Расказваем пра перамогу нашых тэнісістак над Славакіяй у плэй-оф Кубка Федэрацыі, чарговы поспех беларускага баксёра на міжнародным рынгу.

Эканоміка

Якія змены на другасным рынку жылля

Якія змены на другасным рынку жылля

Пачатак года на рынку жылля выступае перыядам «разварушвання» для пакупнікоў. 

Грамадства

Вучэнні ў Печах у асобах

Вучэнні ў Печах у асобах

У Печах прайшлі провады ваеннабавязаных.