Вы тут

Нельга перагружаць ні дзяцей, ні падручнікі


«Пры распрацоўцы навучальных праграм нельга дапускаць пралікаў і памылак», — заявіў намеснік прэм'ер-міністра Васіль ЖАРКО на калегіі Міністэрства адукацыі, прысвечанай вынікам працы міністэрства за 2016 год і асноўным задачам на гэты год.


— Кіраўніком дзяржавы і ўрадам пастаўлена канкрэтная задача па сур'ёзным удасканаленні навучальнага працэсу ў агульнаадукацыйнай школе. І ў першую чаргу гэта датычыцца распрацоўкі новых вучэбных праграм. На думку педагогаў, сёння яны недасканалыя, перагружаныя, — растлумачыў Васіль Жарко. — Між іншым, вучэбныя праграмы павінны быць якаснымі, паслядоўнымі і ўзаемазвязанымі. Мною даручана міністру адукацыі стварыць працоўную групу па гэтым пытанні, прыцягнуць да работы над вучэбнымі праграмамі не толькі навукоўцаў, але і педагогаў-практыкаў.

Васіль Жарко праінфармаваў, што ў адпаведнасці з абнаўленнем навучальных праграм распрацоўваюцца і вучэбныя дапаможнікі. Да 2020 года, згодна з даручэннем Прэзідэнта, трэба цалкам абнавіць увесь спектр падручнікаў, зрабіць іх больш даступнымі, інфарматыўнымі і неперагружанымі. Для іх падрыхтоўкі на конкурснай аснове трэба прыцягваць самых лепшых спецыялістаў, выкарыстоўваць досвед іншых краін. «Падручнікі павінны быць якаснымі і служыць доўга, а не перапрацоўвацца кожны год, — дадаў віцэ-прэм'ер. — Гаворачы пра школу, не магу не закрануць тэму здароўя дзяцей. Грош цана ўсім нашым адукацыйным праграмам, калі кожны год стан здароўя дзяцей пагаршаецца. Таму распрацоўка новага пакалення і праграм, і падручнікаў павінна выключыць перагрузку дзяцей».

Намеснік прэм'ер-міністра ўпэўнены, што неабходны аб'ём ведаў для паступлення ў ВНУ вучань павінен атрымліваць у школе, а не ў рэпетытара. Між іншым, рэпетытарства распаўсюджана ўжо не толькі пры паступленні ў ВНУ, але і ў працэсе вучобы. Часта бацькі скардзяцца, што настаўнік не поўнасцю раскрывае свой прадмет, а для больш паглыбленага вывучэння адпраўляе вучня да свайго калегі-рэпетытара. «Такія з'явы павінны жорстка спыняцца, — папярэдзіў Васіль Жарко. — Вучэбную праграму неабходна пабудаваць так, каб усё можна было асвоіць на працягу навучальнага года. Міністэрству адукацыі неабходна павярнуцца тварам да гэтай праблемы».

Агучыў Васіль Жарко і сваё бачанне цэнтралізаванага тэсціравання:

— Тэсціраванне з'яўляецца дастаткова справядлівым спосабам адбору, паколькі ўсе абітурыенты знаходзяцца ў роўных умовах. Але тэст не ўніверсальны, ён не дае магчымасць ацаніць логіку рашэння задачы, эрудыцыю, кругагляд абітурыента, яго грамадзянскую пазіцыю. Таму ўрадам даручана стварыць міжведамасную працоўную групу па гэтым пытанні і выпрацаваць аптымальныя прапановы. Магчыма, па некаторых прадметах мы вернемся да вусных экзаменаў...

Закрануў Васіль Жарко і выкананне настаўнікамі неўласцівых ім функцый: «Выклікае здзіўленне, калі школу абавязваюць прымаць меры да бацькоў-неплацельшчыкаў камунальных паслуг. Маўляў, гэта трывожны сігнал, што ў сям'і ёсць праблема, таму педагог павінен абследаваць яе і прыняць меры. А калі хто-небудзь з бацькоў здзяйсняе нейкае правапарушэнне, то школа таксама павінна правесці абследаванне сям'і і фактычна заняцца перавыхаваннем бацькоў. А чаму застаюцца ўбаку праваахоўныя органы, камісіі па справах непаўналетніх?»

Намеснік прэм'ер-міністра ўпэўнены, што школа і педагогі не павінны падмяняць іншыя структуры, яны павінны ўзаемадзейнічаць у гэтай працы разам з імі ў рамках сваіх функцыянальных абавязкаў.

Таксама намеснік прэм'ер-міністра даручыў даць прававую ацэнку паслугам па напісанні курсавых і дыпломных работ для студэнтаў, прапановы якіх прадстаўлены на сайтах. Студэнты актыўна карыстаюцца такімі паслугамі. Аднак часта гэта нікога не бянтэжыць. У ВНУ не цікавяцца, кім выканана работа, галоўнае, што яна ёсць. «Аб якой якасці адукацыі мы можам гаварыць? Лічу, што неабходна праверыць гэтыя інтэрнэт-сайты і заканадаўча даць ім ацэнку, маюць яны права на жыццё ці не», — падкрэсліў віцэ-прэм'ер.

Васіль Жарко адзначыў, што павышэнне якасці прафесійнай падрыхтоўкі — задача нумар адзін. «Выпускнік установы прафесійна-тэхнічнай адукацыі або ВНУ, прыйшоўшы на прадпрыемства ці ў арганізацыю, не павінен давучвацца або перавучвацца, трэба быць гатовым адразу выконваць свае службовыя абавязкі ў адпаведнасці з атрыманай кваліфікацыяй. Інакш навошта мы трацім бюджэтныя сродкі і выпускаем непадрыхтаванага спецыяліста? Трэба значна ўзмацніць патрабаванні да падрыхтоўкі спецыялістаў — яна павінна быць практыкаарыентаванай», — упэўнены намеснік прэм'ер-міністра.

Надзея НІКАЛАЕВА

nіkalaeva@zvіazda.by

Дадаць каментар

Выбар рэдакцыі

Грамадства

На працягу стагоддзя «Звязда» застаецца зоркай беларускай перыёдыкі

На працягу стагоддзя «Звязда» застаецца зоркай беларускай перыёдыкі

Пра гэта ўчора казалі высокія госці на ўрачыстым мерапрыемстве, прымеркаваным да юбілею газеты.

Спорт

Анастасія Марыніна: Баскетбол 3х3 — гэта заўсёды відовішча

Анастасія Марыніна: Баскетбол 3х3 — гэта заўсёды відовішча

Гэта адзін з нямногіх гульнявых відаў спорту, што былі ўключаны ў праграму ІІ Еўрапейскіх гульняў. 

Грамадства

«Захад-2017». Постфактум

«Захад-2017». Постфактум

Задачы сумеснага стратэгічнага вучэння выкананы на высокім узроўні.

Грамадства

На Гродзеншчыне ўшанавалі хлеб, лён, бульбу, памідор і дуб

На Гродзеншчыне ўшанавалі хлеб, лён, бульбу, памідор і дуб

Самабытныя, смачныя і пазнавальна-творчыя святы адбыліся сёлета ў розных раёнах Гродзеншчыны.