Вы тут

Навошта салісты оперы выходзяць на сцэну ў піжаме?


Музычны дом “Класіка” і салісты Вялікага тэатра Беларусі чарговы раз разбурылі стэрэатып пра тое, што опера — гэта сумна, гэта толькі для падрыхтаванай публікі. Сумесна з музычным тэатрам “Галерэя” яны запрасілі публіку на камедыю “Опера ў піжаме”.


Сюжэт камедыі быццам бы немудрагелісты: музычны крытык Сідар Кабыздох упершыню ў жыцці напісаў станоўчую рэцэнзію і вырашыў падарыць часопіс артыстам. І вось, наблізіўшыся да іх па—за сцэнай, ён даведаўся, што “аказваецца, оперныя спевакі не такія ўжо святыя людзі”. Героі трапляюць у камічныя сітуацыі. Як тут не паспачуваць маладой спявачцы Святлане Пігаліцы, якая марыла пра “прынца на белым кані, а ёй дастаўся былы ва ўжыванні спячы конь”?

Па ходзе дзеяння папулярныя арыі з опер “Кармэн”, “Дон Жуан”, “Вяселле Фігара”, “Пікавая дама”, “Яўген Анегін”, “Кандзід”, “Князь Ігар”, “Лакмэ”, “Травіята” і “Трубадур” перамяжоўваюцца з дасціпнымі дыялогамі герояў.

Аўтар сцэнарыя “Оперы ў піжамах” — саліст Вялікага тэатра Беларусі Эдуард Мартынюк. Ён расказаў, што ідэя спектакля ў жанры опера-пастічыа з удзелам оперных артыстаў належыць дырэктару Музычнага дома “Класіка” Аляксандру Чахоўскаму. “Калі складаў лібрэта, я дакладна ведаў, для каго пішу кожную ролю, — расказаў Эдуард Мартынюк. — У спектаклі занятыя таленавітыя людзі, аднадумцы па духу, якія любяць пажартаваць. Нам гэтая праца дастаўляе каласальнае задавальненне”. Спектакль папулярны і ў публікі, таму прыйшлося задумацца аб другім складзе артыстаў. Да таго ж нашы оперныя артысты запатрабаваныя не толькі ў Беларусі, але і за мяжой. Той жа Эдуард Мартынюк з'яўляецца запрошаным салістам Вялікага тэатра Расіі, эстонскага тэатра “Ванемуйнэ”, Нацыянальнага тэатра Чэхіі, Нацыянальнага тэатра Венгрыі, Цюрыхскага опернага тэатра і тэатра ў Эрфурце.

Эдуард Мартынюк зазначыў, што для ўдзелу ў гэтым спектаклі мала быць таленавітым артыстам, патрэбна яшчэ і каласальная працаздольнасць, таму што спяваць даводзіцца шмат і не самыя простыя і лёгкія партыі. У першым складзе спектакля задзейнічаны цудоўны ансамбль маладыx артыстаў на чале з народным артыстам Беларусі Уладзімірам Пятровым — Віктар Мендзелеў, Маргарыта Ляўчук і Кацярына Міxнавец. У спектаклі 21 чэрвеня ў Мінску гледачы таксама пазнаёміліся з яшчэ адной Святланай Пігаліцай, ролю якой выконвала Вікторыя Красінская — стажор опернай трупы Вялікага тэатра. Эдуард Мартынюк як саліст менш за іншых калег заняты ў гэтым спектаклі, але які ён яркі і артыстычны!

Народны артыст Беларусі Уладзімір Пятроў — сапраўдны рыцар сцэны. Багаты оперны рэпертуар, арыі з аперэт, рамансы і песні савецкіх кампазітараў — яму падуладна ўсё. Тым не менш Уладзімір Пятроў на сцэне ў піжаме — гэта было нечакана! А ўражанні – самыя лепшыя!

“Для мяне гэта вельмі цікавы эксперымент. Нельга ўвесь час бегчы па адной каляіне, — сказаў Уладзімір Пятроў. — Гэты спектакль для артыстаў — свайго роду капуснік, мы атрымліваем задавальненне ад таго, што адбываецца на сцэне, дзесьці пасмейваемся над сабой і самае галоўнае — адчуваем, што публіка атрымлівае пазітыўныя эмоцыі. Вельмі прыемна бачыць усмешлівыя твары. Мы быццам бы дурэем на сцэне, але гэта не здымае адказнасці перад публікай — спевы павінны быць выдатнымі. Упэўнены, што спектакль працуе на папулярызацыю оперы. Зараз такі час, што статычныя канцэрты людзям не цікавыя, а гумар — гэта найлепшы сродак растапіць сэрцы нават тых, хто ніколі не быў у оперы”.

Мэтр не сумняваецца, што, убачыўшы яркую і эмацыйныу акцерскую ігру, падмацаваную добрым вакалам Кацярыны Міхнавец, Вікторыі Красінскай і Маргарыты Ляўчук хоць бы некалькі чалавек захочуць убачыць салістак на опернай сцэне.

“І напішыце хоць раз што—небудзь добрае пра дырыжора”, — пранікнёна звярнуўся дырыжор Ной Загонны да Сідара. А дырыжыраваў сімфанічным аркестрам Нацыянальнай дзяржаўнай тэлерадыёкампаніі Беларусі Вячаслаў Чарнуха—Воліч. “Люблю гэты спектакль, — сказаў маэстра. – Падчас школьных гадоў удзельнічаў у капусніках і цяпер не адмаўляюся пажартаваць і падурэць на сустрэчах выпускнікоў. “Опера ў піжаме” — дасціпны, лёгкі, хупавы спектакль, без пошласці, нягледзячы на ​​намёкі на некаторыя акалічнасці. У спектаклі выконваюцца папулярныя арыі, якія на слыху нават у тых, хто ніколі не быў у оперным тэатры. Думаю, што пасля гэтай пастаноўкі хтосьці ды захоча прыйсці ў тэатр на вялікі сур'ёзны спектакль”.

Безумоўна, аркестр на сцэне — гэта жывая душа спектакля. “У Мінску мы закрываем сезон і адпраўляемся на гастролі: 27 чэрвеня будзем у Брэсце, 4 ліпеня — у Гродне. У гэтых гарадах мы будзем працаваць з мясцовымі аркестрамі, мы не прызнаем ніякіх палегчаных гастрольных варыянтаў. У любым горадзе спектакль павінен ісці на высокім узроўні, зрэшты, па—іншаму ў нашых артыстаў і не можа быць, — падзяліўсянай бліжэйшымі планамі дырэктар Музычнага дома “Класіка” Аляксандр Чахоўскі. — Мы з задавальненнем прыедзем на гастролі ў любы пункт Беларусі, і не трэба баяцца слова “Класіка”, таму што паверце: класічную музыку любяць усе, але не ўсё яшчэ пра гэта ведаюць”.

Нагадаем, што Музычны дом “Класіка” з'явіўся ў 2012 годзе. Першы ў Беларусі оперны флэшмоб, “ажыўленне” музейнай экспазіцыі ў Нясвіжскім палацы, праект “Класіка каля Ратушы”, гастролі па нашай краіне маладых і даўно знакамітых за яе межамі Кірыла Кедука, Івана Карызны і Арцёма Шышкова — гэта малы пералік таго, што зрабіла кампанія Аляксандра Чахоўскага.

Аксана ЯНОЎСКАЯ

Фота Алексея Казнадзея

Выбар рэдакцыі

Спорт

Аляксандра Герасіменя: У кожнага свой рэцэпт поспеху

Аляксандра Герасіменя: У кожнага свой рэцэпт поспеху

Аляксандра Герасіменя — сапраўдны баец, а яшчэ — клапатлівая маці і жонка. І проста працавіты чалавек, які не ведае перашкод.

Грамадства

Якія сацыяльныя ініцыятывы беларусаў атрымалі прызнанне на Sосіаl Wееkеnd

Якія сацыяльныя ініцыятывы беларусаў атрымалі прызнанне на Sосіаl Wееkеnd

Прыз сімпатый гледачоў заваявала ініцыятыва «Школа бацькоўства».

Грамадства

Гісторыя дзяўчыны, якая перамагла анарэксію

Гісторыя дзяўчыны, якая перамагла анарэксію

Здараецца, што ў пагоні за прыгожай фігурай некаторыя дзяўчаты зусім перастаюць есці.

Грамадства

Успаміны былой вязніцы пра Саласпілскі лагер смерці

Успаміны былой вязніцы пра Саласпілскі лагер смерці

Яна добра памятае той летні дзень. За акном сталі чутныя роў матацыклаў і нямецкая гаворка.