Пункты Правілаў дарожнага руху, якія могуць ім «сыграць на руку», кіроўцы часцей за ўсё ведаюць назубок. Напрыклад тое, што адміністрацыйнае пакаранне можа наступіць толькі ў выпадку перавышэння ўстаноўленай на пэўным участку хуткасці больш чым на дзесяць кіламетраў у гадзіну. Аднак, гэта не зусім дакладна. Пры падпісанні дагавораў раяць чытаць тое, што напісана дробным шрыфтам, так і тут — па аналогіі можна парэкамендаваць вывучаць Правілы дарожнага руху (ПДР) цалкам, а не толькі тыя пункты, якія здаюцца «выгаднымі»...
Як адзначыў намеснік начальніка арганізацыйна-аналітычнага ўпраўлення міліцыі грамадскай бяспекі МУС Вадзім ПЕТЫШ, перавышэнне хуткасці з'яўляецца найбольш распаўсюджаным парушэннем з боку кіроўцы, што прыводзіць да аўтааварый, прычым, як правіла, якія цягнуць за сабой цяжкія наступствы.
— Калі перавышэнне хуткасці да дзесяці кіламетраў у гадзіну не караецца, то ў людзей складваецца ўражанне, што яны робяць усё абсалютна законна. Так, іх сапраўды не сфатаграфуе камера і не аштрафуе супрацоўнік ДАІ. Аднак, у выпадку здзяйснення ДТЗ, любое перавышэнне хуткасці, няхай гэта будзе нават 5 або 7 кіламетраў, што пацягнула за сабой гібель або цяжкае траўміраванне іншых удзельнікаў дарожнага руху, будзе весці ўжо не да адміністрацыйнай, а да крымінальнай адказнасці, — падкрэсліў Вадзім Петыш.
Акрамя таго ПДР абвяшчае, што пры выбары хуткасці руху кіроўца павінен улічваць не толькі абмежаванні хуткасці, але таксама інтэнсіўнасць руху, агляднасць дарогі, асаблівасці і стан транспартнага сродку і грузу, які ім перавозіцца, дарожныя, метэаралагічныя ўмовы і іншыя фактары, якія зніжаюць празрыстасць атмасферы і ўплываюць на бачнасць дарогі ў напрамку руху. Прасцей кажучы, хуткасць, якую мы бачым на знаках, — гэта тая, з якой кіроўца можа рухацца днём у яснае надвор'е. Ва ўсіх астатніх выпадках трэба арыентавацца па сітуацыі і рухацца, вядома ж, больш асцярожна. Тое ж датычыцца і пад'езду да нерэгуляванага пешаходнага перахода: кіроўца павінен рухацца з хуткасцю, якая пры неабходнасці дазволіць саступіць дарогу пешаходу. Усё гэта — выключна з меркаванняў бяспекі, прывядзём ніжэй некалькі лічбаў, каб даказаць, чаму гэта неабходна.
Пры перавышэнні ўстаноўленай хуткасці ўсяго толькі на 10% верагоднасць смяротнага зыходу ў аўтааварыі з улікам кінетычнай энергіі павялічваецца ў 1,5 раза ў адносінах да асоб, якія знаходзяцца ў машыне. На 15% — у 1,7—1,8 раза. Пры гэтым выйгрыш па часе мінімальны, менш дзесяці хвілін за гадзіну.
Яшчэ трохі статыстыкі: пры сутыкненні з машынай, якая рухалася з хуткасцю 30 км/г выжывае 90% пешаходаў, нездарма ў жылой зоне нельга рухацца з хуткасцю больш за 20 км/г. Калі казаць пра рух па трасе, то пры 130 км/г — такая хуткасць не дазволеная ў Беларусі ні на адной з аўтадарог — вугал агляду кіроўцы складае ўсяго толькі 30 градусаў, у той час як пры звыклых 90 км/г — амаль усе 180. У цэлым, усе абмежаванні хуткасці заснаваныя на экспертных разліках і навукова абгрунтаваныя.
— Два галоўныя фактары, якія ўплываюць на бяспеку на дарозе — гэта інфраструктура і культура кіравання. Што датычыцца першага пункта, то яму надаецца асаблівая ўвага. Напрыклад, на новай Гродзенскай трасе значна павялічыцца колькасць двухузроўневых развязак, а на Другой кальцавой аўтадарозе ўсе пешаходныя пераходы перанесеныя пад зямлю, а ўздоўж трасы ўсталяваныя агароджы ад дзікіх жывёл. Гэта значыць рызыкі зведзены да мінімуму — усё астатняе ў руках вадзіцеляў. Тут ужо варта гаварыць пра культуру кіравання. Не трэба, напрыклад, міргаць фарамі, маўляў, саступіце дарогу, калі чалавек едзе павольна. Неабходна з павагай ставіцца адзін да аднаго, — падвёў вынік Вадзім Петыш.
Дар'я КАСКО
Набор на бюджэтныя месцы павялічыцца.
Колькі ж каштуе гэты важны кампанент здаровага рацыёну зараз?
Не выявіць ні секунды абыякавасці.