20 студзеня, субота

Вы тут

Гендырэктар Белпошты — пра тарыфы, дастаўку і важнасць прафесіі


Кур'еры, аператары, кіроўцы... Больш за 20 тысяч чалавек працуе сёння на Белпошце. І ў разы больш — карыстаюцца яе паслугамі. У які б час ні зайшоў у аддзяленне сувязі, заўсёды ёсць людзі: адпраўляюць лісты, аплачваюць жыроўкі, атрымліваюць пенсіі і сацыяльныя дапамогі. Якія інавацыі ўкараняе прадпрыемства? Ці могуць жыхары глыбінкі разлічваць на аператыўную дастаўку пісьмаў, прэсы і тавараў? І чаму робаты не здольныя замяніць паштальёнаў? Пра гэта напярэдадні прафесійнага свята «Звязда» пагутарыла з генеральным дырэктарам Белпошты Уладзімірам МАТУСЕВІЧАМ.


— Наколькі паштовыя паслугі сёння даступныя насельніцтву?

— Прадпрыемства ахоплівае ўсю краіну і абслугоўвае людзей у больш чым 20 тысячах населеных пунктаў. У тым ліку і ў маленькіх вёсках, дзе, па зразумелых прычынах, няма ні банка, ні крамы — туды дабіраюцца нашы перасовачныя аддзяленні. Можна сказаць, нясём сацыяльную нагрузку. Усяго ў краіне працуе каля 3,3 тысячы аб'ектаў сувязі. Каб больш якасна і хутка абслугоўваць насельніцтва, мы пераходзім на мотадастаўку: ёй ахоплена больш за 60 працэнтаў населеных пунктаў. Аўтапарк прадпрыемства налічвае паўтары тысячы аўтамабіляў, якія штодзень праязджаюць 150 тысяч кіламетраў.

Ёсць сацыяльны стандарт дастаўкі пошты: у cталіцы і абласных цэнтрах гэта шэсць дзён на тыдзень, у астатніх пунктах — пяць. Такім чынам, нават сельскі жыхар атрымлівае выпісаную газету ў дзень яе выхаду.

— А што наконт даступнасці ў цэнавым плане?

— Калі паглядзець на краіны, напрыклад, Еўразійскага эканамічнага саюза, то цэны супараўнальныя. Разумееце, цяпер рынкавая эканоміка, і калі тарыфы на паслугі будуць дарагія і не задаволяць чалавека, ён проста не звернецца да нас наступным разам. Таму мы фарміруем цэны, зыходзячы з аналізу рынку, сваіх фінансавых магчымасцяў. Мы не адзіны пастаўшчык паштовых паслуг, ёсць прыватныя аператары, таму прадпрыемству трэба заставацца канкурэнтаздольным у гэтых умовах.

— Сёння кліенты вельмі цэняць час. Ці можна ў аддзяленні аплаціць «камуналку», скажам, за дзесяць хвілін?

— Можна нашмат хутчэй. Цяпер імкліва ідзе ўстаноўка электроннай чаргі. Гэта скарачае час чакання: людзей размяркоўваюць па аперацыйных вокнах у залежнасці ад віду паслуг і гэтым самым аптымізуюць працэс. Да таго ж працуе каля тысячы плацежна-даведачных тэрміналаў, з дапамогай якіх можна заплаціць за камунальныя паслугі, аформіць падпіску, прасачыць шлях пасылкі, папоўніць баланс на тэлефоне. У сталіцы таксама ўсталяваны 41 тэрмінал самаабслугоўвання SmartPOST для адпраўкі заказной пісьмовай карэспандэнцыі.

— Ці паспявае пошта ісці ў нагу з часам? Якія інавацыі ўкараняеце?

— Мы стараемся замацавацца на рынку электронных паслуг. Так, сёння на сайце прадпрыемства можна адсочваць як міжнародныя, так і ўнутраныя паштовыя адпраўленні, афармляць падпіску на друкаваныя выданні ў рэжыме анлайн.

Развіваем і новыя для пошты кірункі. У прадпрыемства ёсць свая інтэрнэт-крама. Там прадстаўлена дзевяць тысяч найменняў тавараў ад больш чым 230 айчынных вытворцаў. Так мы папулярызуем беларускую прадукцыю. У тым ліку і за мяжой: тавары з анлайн-крамы могуць заказваць жыхары Расіі. У найбліжэйшы час гэта стане даступна і для іншых краін СНД і далёкага замежжа.

Белпошта супрацоўнічае з многімі інтэрнэт-крамамі. Паколькі ў нас самая шырокая лагістычная сетка ў краіне, прадастаўляем кур'ерскія паслугі: выступаем пасярэднікам паміж прадаўцом і пакупніком.

— Якія навінкі чакаць у найбліжэйшым будучым?

— Мы і далей будзем ісці па шляху аўтаматызацыі. Мадэрнізуем партал Белпошты. Тэставая версія з'явіцца ўжо ў пачатку наступнага года. У першым квартале 2018-га плануем таксама запусціць мабільную праграму, з дапамогай якой кліент зможа атрымаць доступ да паштовых паслуг у любым месцы. Без гэтага сёння немагчыма развівацца буйному прадпрыемству ў нашай сферы.

— Белпошта часта ўдзельнічае ў міжнародных выстаўках і прымае замежныя дэлегацыі. Як нашага аператара ацэньваюць на сусветным узроўні?

— Мы займаем верхнія радкі розных рэйтынгаў у галіне сувязі. Беларуская пошта прызнана адной з найлепшых у свеце па ўзроўні развіцця электронных паслуг. Яна першая ў рэгіёне СНД атрымала сертыфікат S42 Сусветнага паштовага саюза, які пацвярджае міжнародны стандарт адрасавання.

Высокія ўзнагароды атрымліваюць айчынныя маркі. З нядаўняга: на Венскай міжнароднай філатэлістычнай выстаўцы WІPA паштовы блок «Пчалярства ў Беларусі» ўвайшоў у дзясятку найлепшых па выніках мінулага года. А на сусветнай выстаўцы ў Бандунгу (Інданезія), што праходзіла ў жніўні, кніга нашых марак атрымала сярэбраны медаль.

Мы супрацоўнічаем з калегамі з Расіі, Казахстана, Кітая, Азербайджана, Эстоніі і іншых краін. Міжнародныя пляцоўкі патрэбны для таго, каб абменьвацца вопытам і знаходзіць агульныя рашэнні, бо і праблемнае поле, і задачы, якія стаяць перад поштамі розных дзяржаў, у прынцыпе аднолькавыя — гэта эканамічнае развіццё, аказанне якасных і своечасовых паслуг і, вядома, выкананне сацыяльных задач.

— Сколкава аднесла паштальёна да ліку выміраючых прафесій. Па іх прагнозах, з-за працэсаў аўтаматызацыі, яна знікне ўжо ў 2020 годзе. Што скажаце на гэта?

— Не згодны. Так, паслугі можна аказваць дыстанцыйна. Але людзі, якія жывуць у аддаленых вёсках, на хутарах, чакаюць прыходу паштальёна. Не толькі, каб атрымаць пенсію і прэсу, але і каб пагутарыць. Для многіх гэта сувязь са знешнім светам. Прафесія паштальёна, верагодна, крыху зменіцца, але, безумоўна, застанецца. І будзе карыстацца попытам далёка за мяжой 2020 года, пра якую казалі спецыялісты Сколкава.

— Сучасны работнік пошты — гэта...

— Чалавек прафесійны, які добра валодае камп'ютарнымі тэхналогіямі. Да спецыялістаў прадпрыемства прад'яўляюцца высокія стандарты патрабаванняў. Важна, каб і надалей пошта заставалася запатрабаванай, блізкай, надзейнай.

Дарэчы

Сусветны дзень пошты адзначаецца 9 кастрычніка. Першапачаткова ён быў устаноўлены ў Токіа ў 1969 годзе як нагода для святкавання гадавіны стварэння ў 1874-м Сусветнага паштовага саюза. Сёння яго галоўная мэта — павысіць дасведчанасць аб ролі пошты ў паўсядзённым жыцці людзей, а таксама аб яе ўкладзе ў глабальнае сацыяльна-эканамічнае развіццё.

З нагоды свята ў асобных аддзяленнях сувязі 9 кастрычніка (панядзелак) прапануюць паўдзельнічаць у тэматычнай віктарыне. Супрацоўнікі падрыхтавалі кліентам пазнавальныя пытанні аб гісторыі прадпрыемства і паштовых паслугах. Удзельнікі, якія выдатна справяцца з заданнем, атрымаюць памятныя сувеніры. Таксама ў гэты дзень падарункі ўручаць кожнаму маленькаму наведвальніку паштамта. У Мінску, Брэсцкай і Магілёўскай абласцях віктарына пройдзе з 11.00 да 12.00, на Віцебшчыне — з 12.00 да 13.00, на Гомельшчыне — з 15.00 да 16.00, у аддзяленнях Гродзенскага філіяла — з 10.00 да 15.00, Мінскай вобласці — з 14.00 да 16.00. Больш падрабязную інфармацыю можна паглядзець на сайце прадпрыемства.

Наталля ЛУБНЕЎСКАЯ

lubneuskaya@zvіazda.by

Загаловак у газеце: «У вёсках чакаюць прыходу паштальёнаў»

Дадаць каментар

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Звычайная настаўніца фізікі трапіла на адронны калайдар

Звычайная настаўніца фізікі трапіла на адронны калайдар

Што насамрэч адбываецца на мяжы Швейцарыі і Францыі, дзе на глыбіні каля ста метраў размяшчаецца Вялікі адронны калайдар?

Грамадства

Як мы наведалі курсы перападрыхтоўкі для беспрацоўных

Як мы наведалі курсы перападрыхтоўкі для беспрацоўных

Не так даўно навукоўцы выявілі, што стрэс ад страты або змены месца працы ўваходзіць у топ-3 самых моцных негатыўных перажыванняў сучасных людзей. 

Грамадства

Як беларускія дзяўчаты частавалі ліванцаў стравамі з бульбы

Як беларускія дзяўчаты частавалі ліванцаў стравамі з бульбы

Ваенныя медыкі Вера Паўлянковіч і Вольга Яхнавец  былі ў Ліване з міратворчай місіяй.