25 красавіка, серада

Вы тут

Урокі працы ці прафесійная падрыхтоўка?


Намеснік прэм'ер-міністра Васіль Жарко лічыць, што пытанням працоўнага выхавання ў старшых класах трэба ўдзяляць больш увагі. Такую думку ён выказаў падчас сумеснай нарады з удзелам міністра адукацыі Ігара Карпенкі, намесніка міністра фінансаў Юрыя Селіверстава і прадстаўнікоў органаў кіравання адукацыяй і ўстаноў адукацыі.


— Нам неабходна павышаць якасць працоўнага навучання і выхавання ў школе. Такую задачу паставіў перад сістэмай адукацыі кіраўнік дзяржавы на Рэспубліканскім педагагічным савеце. Я лічу, што на сённяшні дзень працоўнае выхаванне страчана, — падкрэсліў віцэ-прэм'ер. — Тых навучальных гадзін у базавай школе, якія ёсць, відавочна недастаткова. Не кажучы ўжо пра 10—11-ы класы, дзе гадзіны на працоўнае навучанне наогул не прадугледжаны. У Кодэксе аб адукацыі таксама не прапісана працоўнае навучанне ў старшых класах. Гэтае пытанне трэба прадумаць. Што датычыцца зместу вучэбнага прадмета, то ён павінны быць максімальна практыкаарыентаваны і не адставаць ад жыцця.

Доўгі час пытаннямі працоўнага навучання займаліся міжшкольныя вучэбна-вытворчыя камбінаты. Так, у 2000 годзе больш за 80% школьнікаў праходзілі прафесійную падрыхтоўку ў ВВК. Выпускнік атрымліваў кваліфікацыю рабочага, пасведчанне і меў магчымасць далей працаваць па прафесіі. На цяперашні момант у шэрагу рэгіёнаў міжшкольныя ВВК аптымізаваныя або рэарганізаваныя і перададзеныя ва ўстановы прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі, дзе адкрыты аддзяленні дапрафесійнай і пачатковай прафесійнай падрыхтоўкі. А дзесьці яны проста закрыліся.

«Ці ўсё навучэнцы старшых класаў, якія гэтага жадаюць, маюць сёння магчымасці і ўмовы для атрымання пачатковай прафесійнай падрыхтоўкі? Ці дастаткова гадзін для атрымання прафесійных навыкаў на належным узроўні?» — пацікавіўся Васіль Жарко і дадаў, што каля 70 працэнтаў старшакласнікаў сёння працоўным навучаннем не ахоплены.

Міністэрствам адукацыі сумесна з Міністэрствам фінансаў і кіраўнікамі ўстаноў адукацыі будуць прапрацаваны пытанні арганізацыі працоўнага навучання і выхавання ў старшых класах і прыняты адпаведныя рашэнні. Для старшакласнікаў пашыраць магчымасці прафесійнай падрыхтоўкі па шэрагу прафесій. Для гэтага задзейнічаюць неабходныя рэсурсы, у тым ліку і базу прафесійна-тэхнічных устаноў.

У Міністэрстве адукацыі таксама лічаць неабходным узяць на асаблівы кантроль выкарыстанне гадзін грамадска карыснай працы для ажыццяўлення прафарыентацыйнай работы з вучнямі (з улікам рэальных магчымасцяў установы адукацыі, запытаў навучэнцаў, патрэбнасцяў рынку працы і запатрабаванасці прафесій).

Надзея НІКАЛАЕВА

nіkаlаеvа@zvіаzdа.bу

Дадаць каментар

Выбар рэдакцыі

Спорт

Штотыднёвы спартыўны агляд «Звязды»

Штотыднёвы спартыўны агляд «Звязды»

Расказваем пра перамогу нашых тэнісістак над Славакіяй у плэй-оф Кубка Федэрацыі, чарговы поспех беларускага баксёра на міжнародным рынгу.

Эканоміка

Якія змены на другасным рынку жылля

Якія змены на другасным рынку жылля

Пачатак года на рынку жылля выступае перыядам «разварушвання» для пакупнікоў. 

Грамадства

Вучэнні ў Печах у асобах

Вучэнні ў Печах у асобах

У Печах прайшлі провады ваеннабавязаных.