Вы тут

Людміла Лабкова: “Мы ў выдатнай форме!”


Да XXIII зімовых Алімпійскіх гульняў засталіся лічаныя дні. На святочным адкрыцці Алімпіяды нашы спартоўцы будуць у каларытных касцюмах на нацыянальную тэматыку. "Алеся" гутарыць з дызайнерам Людмілай ЛАБКОВАЙ, распрацоўшчыцай параднай алімпійскай формы, аб вышыванках-абярэгах, міланскіх і беларускіх тыднях моды, а таксама пра гісторыю ўласнага брэнда.


– Людміла, памятаеце, як на летняй Алімпіядзе-2016 у Рыа форма беларусаў выклікалі фурор. Каманда трапіла ў спіс самых модных па версіі амерыканскага выдання USA Today. Зараз паўторым поспех?

– Спадзяюся. Мы з камандай дызайнераў канцэрна “Беллегпрам” працавалі над формай днём і ноччу ў рэжыме нон-стоп. Дарэчы, ад распрацоўкі эскізаў да пашыву прайшоў усяго тыдзень – рэкордны тэрмін! Але ж мы справіліся. Ацэньваў нашу працу ў тым ліку і беларускі Прэзідэнт Аляксандр Рыгоравіч Лукашэнка. Больш за ўсё яму спадабаліся футболкі. І, што асабліва парадавала, заўваг амаль не было.

– На касцюмах змешчаны беларускі арнамент. Даніна модзе?

– Народныя ўзоры – не проста ўпрыгажэнне. Нашыя продкі надзялялі арнамент сакральным сэнсам. Маленькія ромбікі сплеценыя ў адзін малюнак, які нагадвае сняжынку, – гэта сімвалы поспеху і ўрадлівасці. Жадаем, каб будучая Алімпіяда стала “ўраджайнай” для нашых спартсменаў на медалі і рэкорды! Месца размяшчэння арнаменту – на таліі і плячах – таксама выбрана невыпадкова. Нашыя продкі верылі, што варта класці ўзоры на “слабыя месцы”, каб засцерагаць не толькі ад  холаду, ветру, але і ад нячысціка, які, паводле паданняў, мог прычапіцца да чалавека. Каб засцерагчы сябе і блізкіх ад бяды, майстрыхі вышывалі арнамент на рукавах, падоле, каўняры.

Я доўга падбірала патрэбны малюнак. Тут якраз і спатрэбіліся веды, атрыманыя ў гады студэнцтва, – падчас вучобы ў Акадэміі мастацтваў  нас знаёмілі з беларускімі народнымі строямі і таямніцамі арнаментаў.

– Аднак наконт формы алімпійцаў кіпяць спрэчкі: адныя ў захапленні, іншыя абураюцца колерам, фактурай. Вам не крыўдна?

– Схітру, калі скажу, што не звяртаю ўвагі, што словы, бы птушкі, пралятаюць міма. Безумоўна, мне непрыемна, але я разумею: кожнаму не дагодзіш. Сказаць можна што заўгодна, асабліва ў інтэрнэце. Але ж дзе альтэрнатыўныя прапановы? Тут пануе цішыня…

Шэры колер – класіка. Спакойная, вытрыманая гама падкрэслівае менталітэт беларусаў. Прагуляйцеся па нашых вуліцах – вы ўбачыце, што яркіх, крыклівых рэчаў на нашых суайчынніках мінімум. Дык навошта ствараць дыскамфорт для спартсменаў напярэдадні важных стартаў? Акцэнтным з’яўляецца чырвоны колер. Сімвал жыцця, сонца, алімпійскага агню. Ён дамінуе і ў беларускай традыцыйнай сімволіцы. У дабавак, спалучэнне шэрага і чырвонага колераў – трэнд гэтага сезону.

У нашай форме ўсё прадумана да дробязяў: гузікі і падкладка – насычанага пунсовага колеру, па баках тонкімі змейкамі ўюцца цёмна-шэрыя лампасы. Узоры на жакеце пераклікаюцца з прынтам на эластычнай майцы (якая не скоўвае рухаў). Дапаўняюць камплект адзення аксэсуары: туфлі, заплечнік, рэмень. Усё вытрымана ў адной каляровай гаме. Жакет увогуле ўніверсальная рэч, аднолькава цікава з ім будуць глядзецца футболка, вадалазка і кашуля.

– Што падштурхнула вас да ўдзелу ў праекце?

– Цікавая прапанова, новы вопыт. Пад сваім крылом за некалькі дзён я аб’яднала дызайнераў “Беллегпрама”. Гэта не было для мяне ў навіну:  неаднойчы курыравала праект “Мельница моды”, дзе збірала  дызайнераў у адну каманду. Акрамя таго, лінейка адзення майго ўласнага брэнду адшываецца на прадпрыемствах “Беллегпрама”, таму я ведаю яго вытворчыя магчымасці, асартымент, тэхналогіі.

– Майстраваць, бачыць вобраз, распрацоўваць дэталі – да гэтага павінна ляжаць душа. Як вы прыйшлі ў прафесію?

– Усё пачалося з дзяцінства: я расла пад стракатанне швейнай машынкі. Шматочкі тканіны былі для мяне лепшымі цацкамі, з іх я прыдумляла і шыла незвычайныя сукенкі сваім лялькам. Іх гардэробу можна пазайздросціць! (Смяецца).

Мая мачыха працавала ў швейным атэлье. Вядома, швейная машынка была і дома. Як зачараваная, сачыла я за кожным этапам нараджэння новай рэчы: ад кройкі да шыцця. Працэс мне вельмі падабаўся. Таму ніякіх сумневаў наконт маёй прафесіі не было. Станаўленню мяне як майстра дапамагалі настаўнікі ў мастацкай школе, педагогі вучылішча і Акадэміі мастацтваў.

– LUDMILA LABKOVA – брэнд добра вядомы і ў нас, і ў замежжы. А якія яны, вашыя кліенткі? Як вы іх уяўляеце?

– Гэта ўпэўненыя ў сабе, адукаваныя, паспяховыя жанчыны. Яны не любяць агульнапрынятых стандартаў, будзённасці, не баяцца смелых эксперыментаў.

Заўважыла, што адзенне можа доўга чакаць сваю сапраўдную гаспадыню. У мяне ёсць дамы, з якімі я працую і сябрую шмат гадоў. Яны не толькі носяць самыя смелыя і раскошныя ўборы, але і натхняюць мяне на стварэнне крэатыўных вобразаў.

Ведаць густ і прыярытэты, адчуць настрой кліента, зразумець яго цяперашняе жаданне – гэта вельмі важна! Заказчыкы заўсёды дзеляцца са мной, як яны адчуваюць сябе ў той ці іншай абноўцы. Гэта дазваляе мне ўдасканальвацца і ствараць рэчы адметныя, з індывідуальнымі рысамі.

Да мяне прыходзяць не толькі паасобку, але і сем’ямі. Мамы з дачушкамі могуць заказаць сабе такі папулярны сёння “family look”, або сямейны вобраз, адзіны для ўсёй сям’і стыль. Маёй дачцэ Сафіі шэсць з паловай гадоў, яна мая галоўная мадэль. Мне вельмі падабаецца сёння прыдумляць і распрацоўваць сямейныя і дзіцячыя капсулы – яны нібы распраўляюць  мне крылы фантазіі. Сёння ў мяне ёсць занятак, што прыносіць не толькі задавальненне, але і прыбытак. Побач – любімая сям’я. З упэўненасцю скажу: я шчаслівая.

– Людміла, вы – ганаровая госця Міланскіх тыдняў моды. Многія дызайнеры пра гэта мараць…

– Аднойчы зразумела: мне цесна на нашых прасторах. Чаму б са сваімі калекцыямі не выпрабаваць лёсу на міжнародных подыумах? Усё атрымалася!

У гэтым сезоне мы прадстаўлялі ў сталіцы сусветнай моды калекцыю па матывах італьянскіх шэдэўраў архітэктуры. Натхніліся міланскім саборам Санта-Марыя-дэла-Грацыя. На мурах дамініканскага манастыра  знаходзіцца адна з самых славутых у свеце фрэсак – “Тайная вячэра” Леанарда да Вінчы. Гэтыя таямнічасць і сакральнасць, строгія геаметрычныя лініі, чыстыя колеры фарбаў знайшлі адлюстраванне ў нашых прынтах. Асаблівым попытам карысталіся велюравыя сукенкі з аплікацыямі (велюр – хіт сезона).

У лютым прэзентуем у Дюсельдорфе новую калекцыю “Восень-зіма-2019”. Беларусь знаходзіцца ў сэрцы Еўропы, таму многія рэчы, якія мы ствараем, нясуць у сабе, акрамя нацыянальнага каларыту, яшчэ і сучасныя трэндавыя павевы. У нашай краіне сёння шмат маладых крэатыўных дызайнераў. Добрай пляцоўкай для папулярызацыі нашых брэндаў выступае Беларускі тыдзень моды. Для пачынаючых – выдатны старт, а для тых, хто ўжо дабіўся поспеху ў моднай індустрыі, гэта стымул ствараць новае, рухацца далей.

– Што носіць дызайнер Людміла Лабкова?

– Мне падабаюцца яркія рэчы. Хочацца, каб мяне прыкмячалі здалёк. Мой фаварыт – белы. Багаты, арыстакратычны колер. Многія яго баяцца: маўляў, пэцкаецца хутка. Але не я.

Нярэдка набываю адзенне ў сваіх калег. У дызайнерскіх рэчах заўсёды  адчуваецца цеплыня і душэўнасць. Асабліва падабаюцца ўборы віцебскага дызайнера Таццяны Яфрэмавай.

Хадзіць па магазінах, як і многія жанчыны, люблю. Але шопінг усё ж выбіраю замежны. Як толькі пераступаеш парог крамы, да цябе з усмешкай падыходзяць прадаўцы, ты адчуваеш іх добрае веданне спажывецкай псіхалогіі. Як дызайнер, разумею: стварыць рэч – толькі вяршыня айсберга. Трэба ўмець яе прэзентаваць, каб умела прадаць. Для свайго персаналу я заўсёды арганізую адмысловыя трэнінгі, семінары. Творца ў сваю рэч закладае шмат сэнсу. Данесці яго да кліента – вельмі важная  задача.

Хрысціна ХІЛЬКО

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Асноўная задача — захаваць біялагічную сям'ю

Асноўная задача — захаваць біялагічную сям'ю

«Звязда» звярнулася па каментарыі аб рэалізацыі Дэкрэта Прэзідэнта № 18 да старшынь профільных камісій абедзвюх палат Нацыянальнага сходу Беларусі.

Грамадства

Аповед жанчыны, якая здолела вярнуць дачку з сацыяльнага прытулку

Аповед жанчыны, якая здолела вярнуць дачку з сацыяльнага прытулку

Жанчыну, якая здолела не толькі вярнуць дзіця з прытулку, але і далей выхоўвае яго, знайсці аказалася не проста. 

Грамадства

Чаму зараз варта далей трымацца ад вадаёмаў?

Чаму зараз варта далей трымацца ад вадаёмаў?

Люты больш нагадвае пазачарговы вясновы месяц.

Грамадства

Якую літаратуру здаюць у букіністычныя крамы?

Якую літаратуру здаюць у букіністычныя крамы?

Калі звычайныя кнігарні працуюць па формуле «кніга — чалавек», то букіністычныя трымаюцца на прынцыпе «людзі — кнігі — людзі».