Вы тут

Кампазітар Дзмітрый Мятліцкі пра музыку праз 20 гадоў


Аўтар сучаснай класічнай і інструментальнай new-age музыкі, кіраўнік DM Orchestra Дзмітрый Мятліцкі пра перавагі слухачоў у бліжэйшыя дзесяцігоддзі.


— Дзмітрый, як вы лічыце, наколькі моцна зменяцца музычныя перавагі і музычны густ у слухачоў у бліжэйшыя дзесяцігоддзі?

— Калі разглядаць гэтае пытанне ў агульным, не ўлічваючы рэгіянальныя перавагі, якія ў той ці іншай ступені адрозніваюцца ў залежнасці ад краін і кантынентаў, то можна выказаць здагадку, што агульная тэндэнцыя музычных пераваг будзе схіляцца ў бок натуральных гукаў, якія атрымліваюцца на папулярных класічных інструментах у спалучэнні з электроннымі (сінтэзаванымі) гукамі і эфектамі. Мне запярэчаць тыя, хто лічыць, што ў сучасным свеце хутчэй за ўсё будзе папулярная электронная музыка. Аднак яна існуе ўжо досыць даўно і кардынальна не змянілася ні па гучанні, ні па эфектах, і думаю, ўжо не зменіцца да такой ступені, каб нас чымсьці здзівіць. Больш за тое, сёння назіраецца некаторы спад цікавасці да такой музыкі, і гэта заканамерна, таму што слухач ужо "перахварэў" чыстай электронікай, ды і нашым вушам па сваёй прыродзе больш прыемныя і блізкія натуральныя гукі, а электроніка і эфекты служаць толькі ўпрыгожваннем, "фарбай".

— А якія жанры і стылі музыкі будуць запатрабаваныя ў найбліжэйшай будучыні?

— Для таго каб зазірнуць у будучыню, лагічней усяго паглядзець на сучасную моладзь і яе музычныя перавагі. Вядома, многае залежыць ад выхавання, культуры і густу, але калі мы ў нейкай ступені зможам паўплываць на яе густ, то запраграміруем і музычныя перавагі, якія будуць запатрабаваныя ў будучыні. Атрымліваецца, што будучыня музыкі наўпрост залежыць ад нас з вамі.

Калі прааналізаваць цяперашнія перавагі і густы сучаснага слухача, то можна з доляй упэўненасці сказаць, што папулярнасць сучаснага шансона, па меншай меры ў тым выглядзе, у якім ён існуе цяпер, будзе зніжацца, бо яго мэтавая аўдыторыя з-за ўзросту з кожным годам памяншаецца, а маладое пакаленне яе не папаўняе. Іншымі словамі ў гэтым жанры назіраецца "адмоўная дэмаграфія". Што тычыцца электроннай музыкі і яе разнавіднасцяў, дзе пераважае "біт", то яна будзе запатрабаваная і далей, як і танцавальны жанр — ён патрэбны заўсёды. Папулярны ў наш час у маладога пакалення "рэп", думаю, мадэрнізуецца ў больш прафесійны жанр з пункту гледжання музычнага складніка. Мы бачым, што ў гэтым жанры ўпор робіцца не на музыку, а на тэкст. Рок-музыка наўрад ці ў бліжэйшыя 10-20 гадоў карэнным чынам зменіцца, а вось класіка — гэта падмурак, і менавіта за ёй будучыня, а таму яе папулярнасць будзе расці.

— Але калі моладзь слухае «рэп» і танчыць пад электронную музыку, чаму папулярнасць класічнай музыкі будзе расці?

— Справа ў тым, што «рэп», электронная і танцавальная музыка запатрабаваныя ў моладзі як музыка для цела і сацыяльнага самасцвярджэння, але моладзь сталее і перавагі змяняюцца. Узроставы перыяд, у якім такая музыка запатрабаваная — гэта прыкладна ад 10 да 25 гадоў, наўрад ці болей, атрымліваецца, што попыт на гэтую музыку каля 15 гадоў, а "дарослую" музыку слухаюць ад 25 гадоў і далей...

Асноўным фактарам, які ўплывае на павелічэнне папулярнасці класічнай музыкі ў наш час, з'яўляецца факт перасыці музыкай іншых стыляў і жанраў, якая па сутнасці сваёй простая і мала інфарматыўная — у музычным сэнсе, і з цягам часу чалавек гэта разумее.

— Слухач стаў больш адукаваным ці яму проста надакучыла слухаць адно і тое ж?

— Адно не выключае іншае. З кожным годам слухач "сталее" і назіраецца павольнае, але ўпэўненае культурнае "аздараўленне". 20 гадоў таму было нашмат менш артыстаў, адпаведна і канкурэнцыя ніжэйшая, таму вырасла цэлае пакаленне людзей, якое прывыкла да некалькіх дзясяткаў выканаўцаў таго часу. Аднак з развіццём інтэрнэту і тэхналогій у артыстаў з'явілася больш магчымасцяў заявіць пра сябе, а ў людзей больш магчымасцяў іх пачуць. Артыстаў сёння шмат, час іх рэальнай пікавай папулярнасці 2-3 гады, каб знаходзіцца на вяршыні папулярнасці неабходна пастаянна прыдумляць нешта новае, а гэта вельмі праблематычна, бо з'яўляюцца ўсё новыя артысты і ўжо прапаноўваюць гэта самае новае. Вось і атрымліваецца, што слухач перапоўнены мноствам рознай музыкі і яму хочацца ўжо чагосьці іншага, больш цікавага, якаснага, каб можна было знайсці схаваны сэнс паміж радкоў, калі хочаце. Таму ён (слухач) усё часцей пачынае глядзець у бок фундаментальнай класічнай музыкі. Вядома, гэта асабіста маё меркаванне, але паглядзім — час пакажа.

*УНП 692003424

Выбар рэдакцыі

Культура

Як  мастак Май Данцыг ствараў свае карціны

Як мастак Май Данцыг ствараў свае карціны

Наватар, «шасцідзясятнік», ваяўнічы аптыміст — гэта ўсё пра яго.

Грамадства

Як ператварыць звычайны ўрок беларускай літаратуры у творчую майстэрню?

Як ператварыць звычайны ўрок беларускай літаратуры у творчую майстэрню?

Настаўнікі ўпэўнены: ці будуць вучні чытаць, у многім залежыць ад іх саміх. 

Эканоміка

Петришенко: Называть ЕАЭС экономическим союзом сегодня можно только авансом

Петришенко: Называть ЕАЭС экономическим союзом сегодня можно только авансом

Однако наша страна надеется, что это временные трудности.

Грамадства

Апублікаваны поўны тэкст Канцэпцыі інфармацыйнай бяспекі Беларусі

Апублікаваны поўны тэкст Канцэпцыі інфармацыйнай бяспекі Беларусі

Дзяржаўным органам і іншым арганізацыям даручана кіравацца палажэннямі канцэпцыі ў практычнай дзейнасці.