Вы тут

Кампазітар Дзмітрый Мятліцкі пра музыку праз 20 гадоў


Аўтар сучаснай класічнай і інструментальнай new-age музыкі, кіраўнік DM Orchestra Дзмітрый Мятліцкі пра перавагі слухачоў у бліжэйшыя дзесяцігоддзі.


— Дзмітрый, як вы лічыце, наколькі моцна зменяцца музычныя перавагі і музычны густ у слухачоў у бліжэйшыя дзесяцігоддзі?

— Калі разглядаць гэтае пытанне ў агульным, не ўлічваючы рэгіянальныя перавагі, якія ў той ці іншай ступені адрозніваюцца ў залежнасці ад краін і кантынентаў, то можна выказаць здагадку, што агульная тэндэнцыя музычных пераваг будзе схіляцца ў бок натуральных гукаў, якія атрымліваюцца на папулярных класічных інструментах у спалучэнні з электроннымі (сінтэзаванымі) гукамі і эфектамі. Мне запярэчаць тыя, хто лічыць, што ў сучасным свеце хутчэй за ўсё будзе папулярная электронная музыка. Аднак яна існуе ўжо досыць даўно і кардынальна не змянілася ні па гучанні, ні па эфектах, і думаю, ўжо не зменіцца да такой ступені, каб нас чымсьці здзівіць. Больш за тое, сёння назіраецца некаторы спад цікавасці да такой музыкі, і гэта заканамерна, таму што слухач ужо "перахварэў" чыстай электронікай, ды і нашым вушам па сваёй прыродзе больш прыемныя і блізкія натуральныя гукі, а электроніка і эфекты служаць толькі ўпрыгожваннем, "фарбай".

— А якія жанры і стылі музыкі будуць запатрабаваныя ў найбліжэйшай будучыні?

— Для таго каб зазірнуць у будучыню, лагічней усяго паглядзець на сучасную моладзь і яе музычныя перавагі. Вядома, многае залежыць ад выхавання, культуры і густу, але калі мы ў нейкай ступені зможам паўплываць на яе густ, то запраграміруем і музычныя перавагі, якія будуць запатрабаваныя ў будучыні. Атрымліваецца, што будучыня музыкі наўпрост залежыць ад нас з вамі.

Калі прааналізаваць цяперашнія перавагі і густы сучаснага слухача, то можна з доляй упэўненасці сказаць, што папулярнасць сучаснага шансона, па меншай меры ў тым выглядзе, у якім ён існуе цяпер, будзе зніжацца, бо яго мэтавая аўдыторыя з-за ўзросту з кожным годам памяншаецца, а маладое пакаленне яе не папаўняе. Іншымі словамі ў гэтым жанры назіраецца "адмоўная дэмаграфія". Што тычыцца электроннай музыкі і яе разнавіднасцяў, дзе пераважае "біт", то яна будзе запатрабаваная і далей, як і танцавальны жанр — ён патрэбны заўсёды. Папулярны ў наш час у маладога пакалення "рэп", думаю, мадэрнізуецца ў больш прафесійны жанр з пункту гледжання музычнага складніка. Мы бачым, што ў гэтым жанры ўпор робіцца не на музыку, а на тэкст. Рок-музыка наўрад ці ў бліжэйшыя 10-20 гадоў карэнным чынам зменіцца, а вось класіка — гэта падмурак, і менавіта за ёй будучыня, а таму яе папулярнасць будзе расці.

— Але калі моладзь слухае «рэп» і танчыць пад электронную музыку, чаму папулярнасць класічнай музыкі будзе расці?

— Справа ў тым, што «рэп», электронная і танцавальная музыка запатрабаваныя ў моладзі як музыка для цела і сацыяльнага самасцвярджэння, але моладзь сталее і перавагі змяняюцца. Узроставы перыяд, у якім такая музыка запатрабаваная — гэта прыкладна ад 10 да 25 гадоў, наўрад ці болей, атрымліваецца, што попыт на гэтую музыку каля 15 гадоў, а "дарослую" музыку слухаюць ад 25 гадоў і далей...

Асноўным фактарам, які ўплывае на павелічэнне папулярнасці класічнай музыкі ў наш час, з'яўляецца факт перасыці музыкай іншых стыляў і жанраў, якая па сутнасці сваёй простая і мала інфарматыўная — у музычным сэнсе, і з цягам часу чалавек гэта разумее.

— Слухач стаў больш адукаваным ці яму проста надакучыла слухаць адно і тое ж?

— Адно не выключае іншае. З кожным годам слухач "сталее" і назіраецца павольнае, але ўпэўненае культурнае "аздараўленне". 20 гадоў таму было нашмат менш артыстаў, адпаведна і канкурэнцыя ніжэйшая, таму вырасла цэлае пакаленне людзей, якое прывыкла да некалькіх дзясяткаў выканаўцаў таго часу. Аднак з развіццём інтэрнэту і тэхналогій у артыстаў з'явілася больш магчымасцяў заявіць пра сябе, а ў людзей больш магчымасцяў іх пачуць. Артыстаў сёння шмат, час іх рэальнай пікавай папулярнасці 2-3 гады, каб знаходзіцца на вяршыні папулярнасці неабходна пастаянна прыдумляць нешта новае, а гэта вельмі праблематычна, бо з'яўляюцца ўсё новыя артысты і ўжо прапаноўваюць гэта самае новае. Вось і атрымліваецца, што слухач перапоўнены мноствам рознай музыкі і яму хочацца ўжо чагосьці іншага, больш цікавага, якаснага, каб можна было знайсці схаваны сэнс паміж радкоў, калі хочаце. Таму ён (слухач) усё часцей пачынае глядзець у бок фундаментальнай класічнай музыкі. Вядома, гэта асабіста маё меркаванне, але паглядзім — час пакажа.

*УНП 692003424

Дадаць каментар

Выбар рэдакцыі

Культура

Віктар Альшэўскі: І з фанеры можна стварыць нешта выключнае

Віктар Альшэўскі: І з фанеры можна стварыць нешта выключнае

У «высокім» арт-асяродку таксама ёсць месца жарсцям і інтрыгам. 

Грамадства

Дзень маці адсвяткавалі ў Нацыянальным цэнтры ўсынаўлення

Дзень маці адсвяткавалі ў Нацыянальным цэнтры ўсынаўлення

Папяровыя кветкі, маляўнічыя паштоўкі, песні, танцы і мора праніклівых, ласкавых слоў.

Грамадства

«Найлепшае выхаванне — уласны прыклад»

«Найлепшае выхаванне — уласны прыклад»

Вясковая матушка — пра гаджэты, адзнакі, якія закранаюць самалюбства бацькоў, і сакрэт трывалых адносін.