Вы тут

У Мінску прайшлі кастынгі тэлепраекта «Талент краіны — 3»


Больш за 300 таленавітых дзяцей і падлеткаў з усёй Беларусі падалі заяўкі на ўдзел у трэцім сезоне конкурсу талентаў. Многія спрабуюць свае сілы не ўпершыню, дэманструючы строгай адборачнай камісіі, як за год-другі вырас узровень майстэрства. Чым уражвалі дзеці і якімі крытэрыямі кіраваліся дарослыя, разведвала «Звязда» непасрэдна падчас кастынгу.


У фае Акадэміі музыкі, дзе па традыцыі зладжаны папярэдні адбор, спакойная рабочая атмасфера: удзельнікі рэгіструюцца, рэпеціруюць, чакаюць сваёй чаргі. І, натуральна, нервуюцца. Усё ж канкурэнцыя вялікая: у праект трапяць толькі 48 канкурсантаў у дзвюх узроставых групах: ад 5 да 10 і ад 11 да 15 гадоў.

«Цяперашні кастынг праводзіцца раней за папярэднія, таму ва ўдзельнікаў будзе больш часу, каб падрыхтаваць арыгінальныя нумары, а ў нас — каб знайсці цікавыя рэжысёрскія хады. Таму адназначна трэці сезон конкурсу будзе відовішчны і яркі, — адзначае кіраўнік дырэкцыі спецпраектаў АНТ Іван Падрэз. — Прыемна, што многія бачылі мінулыя сезоны і добра папрацавалі над рэпертуарам, зрабілі пэўную работу над памылкамі. Што яшчэ варта адзначыць, у параўнанні з першым-другім сезонамі стала нашмат больш артыстаў арыгінальнага жанру (цырк, тэатр, мастацкая дэкламацыя); хоць па-ранейшаму самая вялікая колькасць канкурсантаў спрабуе сябе ў вакале».

Дарэчы, у трэцім сезоне тэлепраекта працягнецца цудоўная традыцыя, распачатая яшчэ на конкурсе «Я спяваю»: на кожным адборачным канцэрце ў якасці спецыяльных гасцей будуць выступаць таленавітыя дзеці з няпростым лёсам, для многіх з якіх выступленне на вялікай сцэне — мара і шанс змяніць жыццё да лепшага.

...За дзвярыма нібыта шчоўкае і свішча салавей — так па-майстэрску імітуе яго спевы адна з патэнцыйных канкурсантак. Іншыя чытаюць вершы: хтосьці — аўтарскія, хтосьці — беларускую класіку, а хтосьці — нечакана — Высоцкага; дэманструюць надзвычайную, гутаперчавую пластыку ў цыркавых нумарах, уражваюць майстэрствам фокусніка; разыгрываюць пантамімы і цэлыя міні-спектаклі. Шмат у каго, заўважаем, гучыць тэма Вялікай Айчыннай вайны і Перамогі — у вершах, апавяданнях, тэатралізаваных нумарах. Але былі і нечаканыя знаходкі.

— Чаму вы выбралі менавіта гэты твор? — пытаецца старшыня журы рэктар Акадэміі музыкі Кацярына Дулава ў троіцы школьнікаў з Лагойскай дзіцячай школы мастацтваў. Тыя «ажыўляюць» апавяданне Чэхава «Злы хлопчык».

— Таму што ён вясёлы, цікавы і пасуе нашай кампашцы, — бойка адказвае за ўсіх Каця Салодкая. «Кампашка» пастаралася развесяліць прысутных як след, але канчатковы вердыкт, як і ўсе іншыя, удзельнікі пачуюць пасля дэталёвага разгляду запісаў выступленняў і шматразовага абмеркавання журы.

У многіх дзяцей, хто прыйшоў на кастынг, вялізны «паслужны спіс» удзелу ў разнастайных конкурсах. «Нічога сабе, чатыры старонкі з пералікам дыпломаў!» — здзіўляюцца ў журы. Гэта можа стаць дадатковым плюсам — але важна таксама, як удзельнікі трымаюцца на сцэне, уступаюць у дыялог з адборачнай камісіяй і ўмоўнай публікай, баяцца або раскрываюцца. Некаторыя прыйшлі наогул без досведу заняткаў у якім-небудзь творчым гуртку ці студыі, але з прыроднай харызмай, смеласцю і жаданнем паказаць сябе. Хтосьці, відавочна, не ўгадвае з рэпертуарам або пераацэньвае свае сілы, і, тым не менш, усе дзеці абавязкова чуюць словы падзякі і пахвалы (крытыкуюць тут акуратна і толькі ў вузкім прафесійным коле).

...Пакуль суддзі ідуць на невялікі перапынак, у калідорах працягваюцца рэпетыцыі. Скрозь агульны шум чуецца звонкі галасок: «Карл у Клары ўкраў кала... ой, каралы!». Лізавета Патапчук і Мілана Хатулёва, бадай, — самыя маленькія ўдзельніцы кастынгу: першай ужо ёсць пяць гадоў, а другой споўніцца толькі ўлетку. Аднак трымаюцца малыя з годнасцю, як сапраўдныя артысткі, і замілоўваюць дзіцячай непасрэднасцю.

«Я глядзела мінулыя конкурсы «Талент краіны» і час ад часу задумвалася, ці не магла б туды трапіць наша Мілана. Але раней яна была занадта маленькая для конкурсу, ды і я сумнявалася: можа, гэта гаворыць мая бабуліна ўпэўненасць у таленце любімай унучкі, — прызнаецца бабуля дзяўчынкі. — А сёлета зноў убачыла рэкламу кастынгаў, і зусім спантанна ўсё склалася: знайшлі добры верш, вывучылі яго — але спачатку паказаліся акцёрам у нашым тэатры «Лялька», каб праверыць, як яна будзе рэагаваць на чужых людзей. Мілана смела прачытала верш, падтрымала дыялог з дарослымі, і ўсе сказалі, што атрымліваецца цудоўна, трэба спрабаваць свае сілы. Вось мы хуценька сабраліся і прыехалі з Віцебска ў Мінск — як лічыце, не дарэмна?».

Каму з прэтэндэнтаў пашанцуе трапіць у «Талент краіны», мы даведаемся ўжо восенню, у новым тэлесезоне. А пакуль актрыса Рускага тэатра Іна Савянкова, якая ўваходзіла ў журы намінацыі «Арыгінальны жанр», нагадвае пра важную рэч:

— Ні ў якім выпадку не засмучайцеся, калі вы не прайшлі, і не думайце, быццам з вамі штосьці не так! Кастынг — гэта толькі спроба сіл, а не абсалютны вердыкт, ёсць талент або яго няма. Наогул, вельмі цяжка сказаць, хто з цяперашніх удзельнікаў зможа стаць акцёрам, а хто — не. Пакуль што бачна, як многа ў дзецях ад педагогаў: інтанацыі, рухі, «правільныя» акцэнты... Калі вашым дзецям цікава займацца творчасцю — абавязкова рабіце гэта, працуйце над раскрыццём здольнасцяў і грукайце ў розныя дзверы.

Вікторыя ЦЕЛЯШУК

Загаловак у газеце: Ад Чэхава да акрабатыкі

Выбар рэдакцыі

Культура

У нядзелю яўрэі святкуюць Новы год дрэў

У нядзелю яўрэі святкуюць Новы год дрэў

На гэта свята асаблівым чынам спажываюць розную садавіну, запіваючы келіхамі добра разбаўленага віна.

Грамадства

Як задаволіць кадравы голад у сферы ІТ?

Як задаволіць кадравы голад у сферы ІТ?

Работадаўцы кажуць, што быць добрым праграмістам і ўмець пісаць код для эфектыўнай работы ўжо недастаткова.

Культура

Балельшчыкі II Еўрапейскіх гульняў ужо рэзервуюць вясковыя гатэлі

Балельшчыкі II Еўрапейскіх гульняў ужо рэзервуюць вясковыя гатэлі

«Адышоў час, калі гасцям патрэбныя былі толькі «чарка і скварка», ім ужо цікавыя музеі, культурная праграма».