24 Верасень, панядзелак

Вы тут

Рашэнні, прадыктаваныя часам


Выступленне старшыні Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь У. П. Андрэйчанкі на закрыцці чацвёртай сесіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь шостага склікання.


Паважаныя дэпутаты і запрошаныя!

Чацвёртая сесія Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь шостага склікання завяршае сваю работу.

Асноўным прыярытэтам для дэпутацкага корпуса ў гэты перыяд стала вырашэнне задач, пастаўленых кіраўніком дзяржавы ў яго Пасланні беларускаму народу і парламенту. Час не стаіць на месцы, і важна яго не ўпусціць, каб замацаваць усе тыя пазітыўныя змены, якія намеціліся ў эканоміцы, выканаць пяцігадовую праграму і вывесці краіну на апераджальныя тэмпы росту.

З улікам гэтых патрабаванняў на сесіі быў прыняты шэраг сістэмных заканадаўчых мер па развіцці фінансава-крэдытнай і інвестыцыйнай палітыкі, галін рэальнага сектара і сацыяльнай сферы, умацаванні нацыянальнай бяспекі, законнасці і правапарадку.

Камфортныя і прадказальныя ўмовы вядзення бізнесу павінны стаць нацыянальным брэндам. Гэтым тэзісам кіраваліся дэпутаты пры карэкціроўцы Банкаўскага кодэкса, удасканаленні механізмаў дзяржаўна-прыватнага партнёрства, павышэнні празрыстасці дзяржзакупак і спрашчэнні працэдур па міжнародных дагаворах.

У адпаведнасці з устаноўкамі Прэзідэнта краіны па развіцці прадпрымальніцтва праводзіцца сур'ёзная работа па дэкрыміналізацыі эканамічнага заканадаўства. Стала больш магчымасцяў для вядзення бізнесу ў лясной гаспадарцы і дарожна-транспартнай дзейнасці. Прававое афармленне атрымала такая інавацыйная сфера, як беспілотная авіяцыя.

Зроблены першы крок да ўкаранення ў Беларусі вытворчасці арганічнай прадукцыі. Гэты перспектыўны кірунак сельскагаспадарчай галіны можа дапамагчы аграрыям асвоіць новыя нішы на сусветным рынку, павялічыць колькасць рабочых месцаў у дзяржсектары і падштурхнуць прыватную ініцыятыву.

Адначасова з вырашэннем задач па прававым забеспячэнні развіцця эканомікі на сесіі прыняты шэраг мер па ўмацаванні канстытуцыйных правоў і сацыяльных гарантый. У прыватнасці, пашырана дзяржаўная падтрымка ў набыцці жылля ветэранам, інвалідам баявых дзеянняў і некаторым катэгорыям малазабяспечаных грамадзян. Працягваецца падрыхтоўка яшчэ цэлага комплексу прапаноў па ўдасканаленні жыллёвых адносін. Новая рэдакцыя Жыллёвага кодэкса была вынесена на грамадскае абмеркаванне. І натуральна, што людзі будуць уважліва сачыць за ходам яго дапрацоўкі да другога чытання. Тое ж самае можна сказаць і пра змяненні, якія ўносяцца ў Працоўны кодэкс. Дакумент улічвае сучасныя тэндэнцыі на рынку працы і больш гнутка рэгулюе пытанні забеспячэння занятасці. Таму работу над гэтымі законапраектамі трэба весці максімальна адкрыта.

Важнай умовай устойлівага развіцця любой краіны з'яўляецца захаванне сацыяльнай стабільнасці і грамадзянскай салідарнасці. На гэта, у прыватнасці, і накіраваны карэкціроўка закона аб масавых мерапрыемствах і папраўкі, унесеныя ў заканадаўства аб СМІ. Мэта гэтай работы заключаецца ў тым, каб надаць грамадскім дыскусіям больш канструктыўную, адказную і стваральную накіраванасць.

Гаворачы пра нашы задачы на найбліжэйшую перспектыву, трэба адзначыць, што сур'ёзная нарматворчая праца па стварэнні прынцыпова новага бізнес-клімату, па сутнасці, толькі пачынаецца. Гэта сфера і нашай адказнасці. Многае давядзецца рабіць упершыню. Самае галоўнае, пры падрыхтоўцы гэтых дакументаў неабходна дабіцца, каб яны выразна адпавядалі духу і літары дэкрэтаў кіраўніка дзяржавы.

З гэтых жа пазіцый трэба падыходзіць і да пытанняў фарміравання бюджэтна-падатковай палітыкі. Пэўная праца ў гэтым кірунку ўжо вядзецца, асабліва ў плане ўдасканалення Падатковага кодэкса. Але вельмі важна, каб фінансавыя інструменты, што ствараюцца, прастымулявалі менавіта тыя галіны і вытворчасці, якія здольны забяспечыць выбухны рост эканомікі і на гэтай аснове — павышэнне дабрабыту грамадзян. Любое пытанне сёння павінна разглядацца скрозь прызму эканамічнай мэтазгоднасці.

Галоўнымі прыярытэтамі ў галіне міжнароднага супрацоўніцтва для нас з'яўляюцца прасоўванне вобраза Беларусі на сусветнай арэне як ІТ-краіны, ідэі паглыблення эканамічнай інтэграцыі на кантыненце, падтрымка ініцыятывы аб перазапуску хельсінкскага працэсу на прынцыпах даверу і супрацоўніцтва.

У гэтых адносінах паказальныя вынікі праведзенага нядаўна візіту ў Беларусь высокай парламенцкай дэлегацыі Індыі. Індыя — краіна, адданая ідэям міру, зацікаўленая ва ўмацаванні інтэграцыйных сувязяў. Яна з'яўляецца прызнаным аўтарытэтам у галіне высокіх тэхналогій. Узаемная гатоўнасць працаваць па гэтых і многіх іншых кірунках замацавана ў пагадненні аб супрацоўніцтве, падпісаным у рамках візіту.

Актуальныя пытанні ўзаемадзеяння абмяркоўваліся і падчас нашых сустрэч з парламенцкімі дэлегацыямі Балгарыі, Вялікабрытаніі, Узбекістана, Францыі і Чэхіі, а таксама падчас перагавораў з кіраўнікамі знешнепалітычных ведамстваў Манголіі, Румыніі і Эквадора.

Найважнейшым кірункам для нас застаецца еўразійская інтэграцыя. Вядучую ролю ў яе развіцці адыгрывае стратэгічнае супрацоўніцтва з дзяржавамі СНД, перш за ўсё з Расійскай Федэрацыяй. І тут трэба адзначыць некаторы прагрэс, які намеціўся ў дзейнасці Парламенцкага сходу Саюза Беларусі і Расіі.

Наша ўзаемадзеянне стала больш канструктыўным. Мы засяродзіліся менавіта на тых пытаннях, якія найбольш хвалююць сёння людзей, — роўнасці правоў грамадзян і суб'ектаў гаспадарання. Правядзенне парламенцкіх слуханняў па гэтай праблематыцы дазволіла нам акрэсліць кола ключавых тэм, над якімі павінны метадычна працаваць пастаянныя камісіі. Іх абмеркаванню, у прыватнасці, была прысвечана 54-я сесія Парламенцкага сходу, якая прайшла нядаўна ў Брэсце.

Галоўная задача зараз — уважліва адсочваць і аператыўна рэагаваць на ўсе вострыя праблемы, якія ўзнікаюць у двухбаковым парадку, актыўна ўцягваючы ў сістэмны дыялог профільныя міністэрствы і ведамствы Беларусі і Расіі. У гэтых мэтах мы дамовіліся ўжо ў найбліжэйшай будучыні апрабаваць такі фармат зносін, як урадавы час.

У канчатковым выніку ў аснове ўмацавання любых саюзніцкіх або партнёрскіх адносін ляжыць узаемны эканамічны інтарэс. І тут нельга не адзначыць пазітыўныя зрухі на еўрапейскім вектары парламенцкага супрацоўніцтва.

Зразумела, прасоўванне па гэтым шляху суправаджаецца дыскусіяй аб правах чалавека. Але рэгулярныя кантакты з калегамі з Парламенцкай асамблеі Савета Еўропы дазваляюць нам крок за крокам павышаць узровень узаемаразумення. Важна, што гэты дыялог вядзецца не толькі ў Страсбургу. Наведваючы Мінск і рэгіёны Беларусі, кантактуючы з людзьмі, еўрапейскія палітыкі могуць на свае вочы пераканацца, што эвалюцыйны шлях пераўтварэнняў — гэта прынцыповы выбар беларускага народа.

Радуе, што ў сваіх адносінах з еўрапейскімі калегамі мы ўсё ж пачынаем паступова намацваць цвёрдую эканамічную глебу. Прапанова Беларусі зрабіць сферу лічбавай эканомікі прыярытэтам «Усходняга партнёрства» выклікала вялікую цікавасць у палітычных, экспертных і дзелавых колах не толькі краін — удзельніц гэтай ініцыятывы ЕС, але і іншых дзяржаў Еўропы.

Мы можам і павінны спрыяць паспяховаму прасоўванню гэтага праекта. І перш за ўсё трэба павысіць выніковасць работы на ўзроўні парламенцкіх груп дружбы. Напрыклад, нашы дэпутаты дастаткова нядрэнна кантактуюць са сваімі румынскімі калегамі. У наступным годзе Румынія зойме пасаду старшыні Савета Еўрапейскага саюза. У гэтай якасці яна мае намер удзяляць вялікую ўвагу ўсходнім партнёрам. Прытым асаблівы акцэнт плануецца зрабіць менавіта на лічбавай эканоміцы. А гэта значыць, што ўжо сёння беларуска-румынская група павінна мець дакладнае ўяўленне аб стратэгіі свайго будучага ўзаемадзеяння.

Яшчэ адна задача — актывізаваць дзейнасць па лініі міжнародных парламенцкіх структур, тым больш што ў міжсесійны перыяд менавіта ў гэту сферу перамесціцца цэнтр цяжару нашай працы. Дарэчы, зусім хутка ў Берліне стартуе 27-я штогадовая сесія Парламенцкай асамблеі АБСЕ, дзе пытанню развіцця лічбавай эканомікі таксама плануецца ўдзяліць самую сур'ёзную ўвагу. Мы ініцыюем разгляд адпаведнай рэзалюцыі.

У верасні беларускія дэпутаты возьмуць удзел у мерапрыемствах Міжпарламенцкай асамблеі АСЕАН. Працягнецца наша работа па лініі парламенцкіх структур СНД і АДКБ. Гэта вельмі важныя пляцоўкі для сустрэч, перагавораў і кантактаў. Іх трэба максімальна эфектыўна задзейнічаць для дасягнення мэт, якія мы перад сабой ставім.

Галоўная з іх — забеспячэнне дабрабыту нашых грамадзян. У сённяшніх умовах гэта ў першую чаргу залежыць ад культывавання ў грамадстве духу прадпрымальніцтва. Гэта і ёсць сёння галоўная наша задача ў выбарчых акругах.

Мы бачым, што дзяржава кардынальна мяняе сваю палітыку ў гэтай сферы. Але якім бы добрым ні было заканадаўства, само па сабе яно не забяспечыць росквіту. Без працы, адказнасці, а галоўнае — усвядомленага жадання саміх людзей змяніць сваё жыццё і жыццё краіны да лепшага нічога не атрымаецца.

За кожным з нас стаяць дзясяткі тысяч выбаршчыкаў, і дэпутаты павінны заставацца ў авангардзе работы па фарміраванні іх актыўнай жыццёвай пазіцыі. Грамадская ініцыятыва — магутны рэсурс развіцця, які далёка не заўсёды эфектыўна выкарыстоўваецца. Гэта, дарэчы, стала адной з ключавых прычын падаўжэння акцыі пад дэвізам Год малой радзімы да 2020 года. Вельмі важна, каб сэнс гэтай акцыі не патануў у патоку мерапрыемстваў, якія праводзяцца для «птушкі». Бо сапраўдная любоў да Радзімы праяўляецца не ў пафасных прамовах, а ў суме канкрэтных, часам вельмі будзённых спраў.

Напрыканцы, паважаныя калегі, дазвольце падзякаваць вам за рэзультатыўную працу і павіншаваць усіх прысутных з надыходзячым святам — Днём Незалежнасці Рэспублікі Беларусь.

Дадаць каментар

Выбар рэдакцыі

Грамадства

75 год таму пачалося вызваленне Беларусі

75 год таму пачалося вызваленне Беларусі

23 верасня 1943 года, савецкімі войскамі быў вызвалены ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў першы населены пункт Беларусі — раённы цэнтр Камарын.

Грамадства

Каму і чым дапаможа ТЦСАН

Каму і чым дапаможа ТЦСАН

Ад дапамогі дома пажылым і да стварэння крызісных пакояў для ахвяр хатняга гвалту.

Грамадства

Маштабныя вучэнні прайшлі ў краіне

Маштабныя вучэнні прайшлі ў краіне

Актыўная фаза камандна-штабнога вучэння Узброеных Сіл прайшла ў Беларусі ў верасні.