26 Верасень, серада

Вы тут

Новыя стандарты продажаў


Вытворцы і распаўсюджвальнікі друкаваных СМІ абмеркавалі актуальныя маркетынгавыя падыходы

Пытанні распаўсюджвання перыядычнага друку ва ўмовах развіцця лічбавых тэхналогій і абвастрэння канкурэнцыі абмеркавалі ў Доме прэсы. На сустрэчы падчас семінара-практыкума, арганізаванага Саюзам выдаўцоў і распаўсюджвальнікаў друку пры падтрымцы Міністэрства інфармацыі сабраліся прадстаўнікі аддзелаў продажаў і маркетынгу найбуйнейшых арганізацый па распаўсюджванні перыёдыкі і прадстаўнікі цэнтральных друкаваных СМІ. Яны абменьваліся вопытам, як зрабіць інфармацыю больш даступнай і выбудаваць эфектыўныя лагістычныя ланцужкі ад рэдакцыі да чытача.


У сваім прывітальным слове міністр інфармацыі Аляксандр Карлюкевіч адзначыў, што, нягледзячы на ўсе складанасці, рынак перыядычнага друку застаецца досыць ёмістым і будзе працягваць развівацца. Пацвярджэнне таму — агульны разавы тыраж беларускай прэсы, які складае больш за 9 млн экзэмпляраў. На думку міністра, сёння важна выбудаваць сучасны і эфектыўны рынак друкаванай прадукцыі ў краіне. Гэтага можна дасягнуць у больш цеснай і сумеснай рабоце распаўсюджвальнікаў і вытворцаў друкаваных СМІ.

Па словах старшыні Саюза выдаўцоў і распаўсюджвальнікаў друку Ліліі Ананіч, цяпер у «Белсаюздруку» з'явіліся новыя канкурэнты ў выглядзе гандлёвых сетак. Яна нагадала, што ў былыя часы ўдзельная вага друкаванай прадукцыі ў тавараабароце «Белсаюздруку» была больш за 50 %. А каб у век інфармацыйных тэхналогій інавацыі служылі ў тым ліку і распаўсюджванню друку, іх неабходна эфектыўна выкарыстоўваць. Напрыклад, для адсочвання таго, што прадаецца сёння ў тым ці іншым рэгіёне.

Намеснік дырэктара «Белсаюздрука» Святлана Ніканава адзначыла, што падзенне рынку перыядычных выданняў — агульнасусветная тэндэнцыя, якая працягваецца паўсюдна.

«Паводле ацэнак экспертаў, падзенне рынку носіць зацяжны характар і ў найбліжэйшыя некалькі гадоў не спыніцца. Асноўнымі прычынамі гэтага з'яўляюцца імклівы рост лічбавага сегмента, развіццё інтэрнэту, удасканаленне гаджэтаў і праграмнага забеспячэння. Адбываецца адток рэкламадаўцаў», — растлумачыла Святлана Ніканава.

Але разам з тым, паводле яе слоў, калі раней папяровая перыёдыка разлічвала выключна на дзяржпадтрымку, сёння ў выданняў ёсць імкненне выйсці за звыклыя рамкі, каб стаць бліжэйшымі да чытача і цікавейшымі для рэкламадаўцаў.

З пункту гледжання прадаўцоў перыёдыкі, палепшыць становішча спраў можа аб'яднанне буйных распаўсюджвальнікаў, што паменшыць лагістычныя выдаткі.

Так, на 1 студзеня 2018 года ў дзяржаўным рэестры выдаўцоў, вытворцаў і распаўсюджвальнікаў друкаваных выданняў краіны ў якасці распаўсюджвальнікаў зарэгістравана 1608 суб'ектаў гаспадарання. З іх 134 (8,3 %) — дзяржаўныя, а 1474 — (91,7 %) суб'екты недзяржаўнай формы ўласнасці. Каля 43,2 % ад агульнай колькасці распаўсюджвае друкаваную прадукцыю ў Мінску, 56,8 % — у абласцях.

Па словах намесніка дырэктара «Белсаюздрука», аб'яднаная гандлёвая сетка да канца года будзе налічваць каля 1200 аб'ектаў у Мінску і абласцях. У сеткі будзе адзіны пазнавальны стандарт.

Ілья КРЫЖЭВІЧ

Дадаць каментар

Выбар рэдакцыі

Палітыка

Уладзімір Андрэйчанка расказаў пра найбольш значныя законапраекты

Уладзімір Андрэйчанка расказаў пра найбольш значныя законапраекты

 «Толькі агульнымі намаганнямі мы зможам супрацьстаяць няпростым выклікам часу».

Грамадства

Як у Беларусі абясшкоджваюць боепрыпасы

Як у Беларусі абясшкоджваюць боепрыпасы

​Колішняя Беларуская ваенная акруга лічылася адной з самых магутных у СССР.

Грамадства

Шчырая размова з вядомым педагогам пра бацькоўскія сумненні і страхі

Шчырая размова з вядомым педагогам пра бацькоўскія сумненні і страхі

«Калі ў вас адкрыўся рот, каб накрычаць на дзіця, спыніцеся хоць на секунду…» 

Грамадства

Чым здзівіў сёлета «Кліч Палесся»

Чым здзівіў сёлета «Кліч Палесся»

Этнафэст стаў вядомым далёка за межамі Беларусі.