Вы тут

Дзесяць фільмаў з лонг-ліста «Оскара» на «Лістападзе»


У пачатку кастрычніка быў апублікаваны лонг-ліст “Оскара” – спіс кінакарцін, вылучаных на суісканне прэміі Амерыканскай кінаакадэміі ў намінацыі “Найлепшы фільм на замежнай мове”. Аказалася, дзесяць з іх, у тым ліку беларускі “Хрусталь”, можна будзе хутка ўбачыць на вялікім экране ў Мінску – на міжнародным кінафестывалі “Лістапад”. Каб уласнымі вачыма ўбачыць прэтэндэнтаў на перамогу і сачыць за спаборніцтвам больш дасведчана, варта знайсці наступныя фільмы – а сярод іх і работы сучасных мэтраў, і карціны пачаткоўцаў – у раскладзе “Лістапада”.


«Халодная вайна» Паўла Паўлікоўскі (Польшча)

Гісторыя немагчымага кахання ў немагчымы час. Яны знаёмяцца на руінах пасляваеннай Польшчы. Рознае паходжанне і непадобныя тэмпераменты – здаецца, яны зусім не сумяшчальныя. І ўсё ж ім нікуды адзін ад аднаго не дзецца. На працягу гадоў яны растаюцца і сустракаюцца зноў і зноў – у Берліне, Югаславіі і Парыжы... На шляху іх кахання ўстаюць палітыка, нягоды і іх уласныя недахопы, але нішто не ў сілах разарваць сувязь двух сэрцаў.

«Мне пляваць, калі мы ўвойдзем у гісторыю як варвары» Раду Жудэ (Румынія, Чэхія, Францыя, Балгарыя, Германія)

Юная мастачка Мар’яна Марын аднаўляе гістарычныя падзеі 1941 года, падчас якіх румынскі ўрад пры дапамозе арміі арганізавала этнічную чыстку на Усходнім фронце. Фільм – свайго роду новая рэдакцыя працы Ханны Арэнт пра банальнасць зла. Пры дапамозе гадараўскую бескампраміснай формы аповяду, фільм дэманструе, што да варварства прыводзіць не толькі здзяйсненне жорсткіх дзеянняў – каб зрабіць чалавека варварам, часам досыць усяго толькі сумлення, якое маўчыць.

«Магазінныя злодзеі» Хіракадзу Карэ-эда (Японія)

Стужка-уладальніца «Залатой пальмавай галіны». Вялікая сям’я беднага японскага працоўнага жыве на пенсію бабулі і па-майстэрску крадзе розныя дробязі ў вялікіх супермаркетах. У адзін з халодных зімовых дзён Асаму і яго сын знаходзяць на вуліцы маленькую галодную дзяўчынку Юры. У гэтай на першы погляд звычайнай сям’і не хапае грошай, але затое шмат любові і клопату адзін пра аднаго. Яны вырашаюць пакінуць малышку сабе, бо яе родным да яе няма справы. Неўзабаве ў навінах паведамляюць пра зніклую дзяўчынку, але новыя бацькі не спяшаюцца вяртаць Юры. Тады ў іх жыцці пачынаюцца сур’ёзныя праблемы, якія прыводзяць да раскрыцця важных таямніц.

«Догмэн» Матэа Гаронэ (Італія, Францыя)

Марчэла – маленькі чалавек з вялікім сэрцам і сумнымі вачыма. Ён трымае цырульню для сабак «Догмэн» і ўмее ўціхамірыць ласкавым словам і піт-буля, і мясцовага грамілу Сімонэ, які тэрарызуе ўсю акругу. Марчэла марыць адвезці любімую дачку ў далёкае падарожжа, але па дабрыні душэўнай суправаджае Сімонэ ў яго крымінальных вылазках, і аднойчы гэта прыводзіць да катастрофы. Пасля здрады сябра Марчэла ўпершыню ў жыцці вырашаецца аб’явіць сапраўдную вайну.

«Анёл» Луіса Артэга (Аргенціна, Іспанія)

Фільм-удзельнік конкурснай праграмы «Асабісты погляд» Канскага кінафестывалю. Буэнас-Айрэс, 1971. Бяляваму Карлітасу 17, у яго замашкі кіназоркі і знешнасць анёла. З дзяцінства ён прывык прысвойваць сабе чужыя рэчы і ўжо падлеткам вырашаў, што яго закліканне − быць злыднем. У новай школе Карлітас сустракае Рамона і неадкладна спрабуе заваяваць яго ўвагу. Разам яны пачынаюць падарожжа, поўнае адкрыццяў, злачынстваў і кахання. Забойствы становяцца руціннай справай на шляху гвалту і ўсёдазволенасці. Калі Карлітас нарэшце трапляе пад арышт, праз яго анёльскую знешнасць прэса заве яго «Анёлам смерці»…

«Пералётныя птушкі» Крысціны Гальега, Сіра Герра (Калумбія, Мексіка, Данія, Францыя)

1970-я гады, Калумбія. У Амерыцы квітнее культура хіпі, абавязковым атрыбутам якой становіцца марыхуана. З-за гэтага простыя калумбійскія фермеры ператвараюцца ў прапаленых бізнэсмэнаў. Выявіўшы, што з дапамогай незаконнага бізнэсу можна разбагацець і дамагчыся немалой ўлады, сям’я з племя Ваю у пустыні Гуахіра паглыбляецца ў свет гандлю наркотыкамі. Але разам з грашыма ў герояў з’яўляюцца і прычыны баяцца за сваё жыццё і традыцыі – прагнасць і славалюбства вядуць да нянавісці і братазабойства.

«Дзікая груша» Нуры Більге Джэйлана (Турцыя, Францыя, Германія, Балгарыя)

Сінан − малады пісьменнік, які падае надзеі. Ён вяртаецца дадому ў турэцкую вёску, спадзеючыся сабраць сродкі для сваёй першай публікацыі, але непасільныя даўгі бацькоў могуць разбурыць яго кар’еру і разбіць мары.

«Вальс Вальдхайма» Рут Бекерман (Аўстрыя)

«Вальс Вальдхайма» – фільм пра праўду і хлусню, пра «альтэрнатыўныя факты», пра індывідуальную і масавую свядомасці. «Не Вальдхайму!» – скандзіруе натоўп у цэнтры Вены ў 1986 годзе. Рут Бекерман сярод актывістаў, якія намагаліся прадухіліць выбранне Курта Вальдхайма, яна задакументавала палітычныя падзеі. Былы Генеральны сакратар ААН патрапіў у складаную сітуацыю, калі ўтаіў два гады са сваёй ваеннай біяграфіі. У фільме паказана імклівая змена рэалій: абвінавачванні Сусветнага яўрэйскага кангрэса, іх адмаўленне аўстрыйскімі палітычнымі элітамі і,нарэшце, выбух антысемітызму і патрыятызму, якія прывялі да абрання Вальдхайма прэзідэнтам.

«Супа модо» Лікарыона Вайнайны (Кенія, Германія)

Дзевяцігадовая Джо смяротна хворая. Дзяўчынка вяртаецца ў родную кенійскай вёсцы дажываць апошнія дні. Але малая не губляе цікавасці да жыцця. Ёй падабаецца гуляць у супергерояў і хочацца ператварыцца ў чалавека, які валодае выдатнымі якасцямі. Гэтую мару Джо вырашаюць ўвасобіць у рэальнасць жыхары пасёлка Мавені, уключаючы яе старэйшую сястру Мвікс і маму Катрын.

“Хрусталь” Дар’і Жук (Беларусь, Расія, Германія, ЗША)

Беларусь, 90-я гады. Вольналюбівая дзяўчына-дыджэй Вэля марыць паехаць у Чыкага, на радзіму хаус-музыкі, але праз памылку ў падробленай анкеце на амерыканскую візу аказваецца ў завадскім гарадку Хрустальны. Пакуль прытуліўшая яе сям’я занята падрыхтоўкай да вяселля, яна збіраецца што б там ні было дабіцца здзяйснення сваёй «амерыканскай мары».

Выбар рэдакцыі

Спорт

Беларус Данііл Крывіцкі ў 15 гадоў гуляе ў футбол у іспанскім клубе

Беларус Данііл Крывіцкі ў 15 гадоў гуляе ў футбол у іспанскім клубе

 З перспектыўным футбалістам мы звязаліся, каб даведацца пра яго далейшыя планы, трэніроўкі ў «Інтэры» і жыццё ў Іспаніі.

Грамадства

Чаму лесапілка стала прадметам спрэчак сярод вяскоўцаў

Чаму лесапілка стала прадметам спрэчак сярод вяскоўцаў

Каб высветліць маштаб праблемы, журналіст «Звязды» накіравалася ў вёску Струпень.

Грамадства

Як выхаваць даследчыка за школьнай партай?

Як выхаваць даследчыка за школьнай партай?

Чаму ўсе краіны, якія развіваюць інавацыйную эканоміку, робяць сёння стаўку на STЕM?