Вы тут

У БДУ распрацавана геаінфармацыйная сістэма аўтаматызаванага аналізу глебаў


Яе аўтарам з'яўляецца выкладчык кафедры глебазнаўства і зямельных інфармацыйных сістэм геаграфічнага факультэта Аляксей Сазонаў.


Распрацоўка прызначана для выкарыстання ў сельскай гаспадарцы, правядзення навуковых даследаванняў і ацэнкі кошту земляў.

Геаінфармацыйная сістэма (ГІС) складаецца з базы дадзеных лічбавых карт глебавага покрыва Беларусі і ўключае шэраг інструментаў для іх аўтаматызаванага аналізу. У прыватнасці, выконваецца дакладны разлік плошчы, перыметра межаў зямельнага ўчастка, комплексна аналізуецца структура глебавага покрыва. Ацэньваецца якасць сельскагаспадарчых земляў, што можна выкарыстоўваць пры прагназаванні ступені іх ўраджайнасці.

Пакуль цалкам апрацаваны і прааналізаваныя тэматычныя карты 22 адміністрацыйных раёнаў Мінскай вобласці ў маштабе 1:10 000. У хуткім часе завершыцца аналіз тэрыторыі яшчэ двух абласцей. У даследаванні выкарыстоўваюцца дадзеныя зямельна-інфармацыйнай сістэмы Беларусі, што дазваляе ГІС улічваць рэгіянальныя асаблівасці аграландшафтаў.

Практычная значнасць распрацоўкі пацверджана двума актамі аб укараненні ў вучэбны працэс БДУ і ў вытворчы працэс Інстытута глебазнаўства і аграхіміі.

Надзея НІКАЛАЕВА

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Чым жыве найлепшая маладая сям'я штурмавой авіяцыйнай базы ў Лідзе

Чым жыве найлепшая маладая сям'я штурмавой авіяцыйнай базы ў Лідзе

Абодва яны спяваюць, пішуць вершы пра сваю сям'ю і іграюць на музычных інструментах.

Грамадства

Франтавы повар аб тым, чым кармілі чырвонаармейцаў

Франтавы повар аб тым, чым кармілі чырвонаармейцаў

Разам з карэспандэнтам «Звязды» ветэран Вялікай Айчыннай вайны франтавы повар Ганна Воранава ўспомніла пра самыя шчаслівыя і самыя горкія моманты жыцця.

Эканоміка

Як зберагчы ўласныя фінансы ў падарожжы

Як зберагчы ўласныя фінансы ў падарожжы

Неад'емным аксесуарам вандроўкі сёння з'яўляецца плацежная картка.

Грамадства

Ці лёгка быць маладым дырэктарам школы?

Ці лёгка быць маладым дырэктарам школы?

Поспех установы адукацыі — заслуга педкалектыву, а няўдача — памылка яе кіраўніка.