Вы тут

Як даглядаць скуру твару, якая стамілася ад зімы


Зіма і вясна аказваюцца суровым выпрабаваннем для скуры твару — абязводжаная, змучаная халадамі, яна выклікае хіба што спачуванне. Патрэсканыя вусны, новыя маршчынкі, цьмяны твар — усё гэта не можа не засмучаць. Вінаватыя мінусавыя тэмпературы з рэзкімі перападамі, кароткі светлавы дзень і нізкае пахмурнае неба ў нашых шыротах. Да таго ж у гэты час кожны арганізм адчувае сезонны недахоп вітамінаў, які найперш адбіваецца на знешнасці — скура твару і рук выглядае шурпатай, стомленай, на ёй усё дакладней праступаюць прыкметы старэння.


— У арсенале многіх жанчын маюцца жывільныя, рэгенерацыйныя, аднаўленчыя тонікі і крэмы, маскі і маскіравальныя пудры. Але сродкі дэкаратыўнай касметыкі не схаваюць нястачу вітамінаў. Таму ў рацыёне харчавання яны павінны прысутнічаць у дастатковай колькасці, — нагадвае Жанна Аляксандрава, валеолаг Мінскага абласнога цэнтра гігіены, эпідэміялогіі і грамадскага здароўя.

Калі скура стала шурпатай, значыць вам не хапае нікацінавай кіслаты (вітаміну РР). Дадайце ў свой рацыён хлеб з мукі грубага памолу, стравы з круп і фасолі. Акрамя таго, нікацінавая кіслата ўтрымліваецца ў дражджах, яе можна прымаць у таблетках. Таксама гэты вітамін ёсць у соі, гароху, нятлустай рыбе, мясе.

Вітамін А (рэтынол) і правітамін А (карацін) неабходны для росту і развіцця ўсяго арганізма, а асабліва для скуры і слізістых. Пра іх нястачу сведчыць сухая скура, якая лушчыцца. Часам на ёй з'яўляюцца цёмныя плямы, гнайнічковая сып, вугры. Ешце ялавічную, цялячую, курыную печань, сметанковае масла, моркву, памідоры, курагу. Шмат вітаміну А ў сырым яечным жаўтку.

Правітамін А пад уплывам ферментаў ператвараецца ў арганізме ў вітамін А. Карацін знаходзіцца ў зялёнай частцы ўсіх раслін, у гародніне, ягадах і пладах ярка жоўтага ці чырвонага колеру: гарбузах, радысцы, памідорах, моркве, абрыкосах, абляпісе, шыпшыне, грыбах лісічках. Карацін засвойваецца горш, чым вітамін А. Яго варта прымаць са смятанай ці алеем, інакш ён не засвоіцца.

Вітамін Е неабходны для пругкасці скуры, ён спыняе старэнне, з'яўленне маршчын, нездарма яго называюць «вітамінам маладосці». Гэта біялагічна актыўнае рэчыва. У вялікай колькасці ён утрымліваецца ў нерафінаваным алеі, бабовых раслінах, моркве, зялёнай гародніне. Нават тым, хто прытрымліваецца дыеты, трэба ўжываць хоць бы чайную лыжку любога алею.

Вітамін Д утрымліваецца ў печані трасковых рыб, сметанковым масле, яечным жаўтку. Ён садзейнічае нармальнаму развіццю касцей і зубоў. Пры яго недахопе парушаецца засваяльнасць кальцыю. У арганізме ён утвараецца пад уплывам ультрафіялетавых промняў на скуру. Рыбін тлушч — канцэнтрат вітамінаў А і Д.

Акрамя вітамінаў нашаму арганізму не пашкодзяць і мікраэлементы. Напрыклад, недахоп цынку вядзе да хуткага старэння скуры. Без яго клеткі эпітэлію радзей абнаўляюцца. Цынку шмат у грэцкіх арэхах, курыным і індычым мясе, аўсянцы, бабовых.

Вясна — цяжкі перыяд для сухой скуры. Недахоп вітамінаў і тлустых кіслот знясільвае яе рэсурсы. І калі звяртацца да касметыкі, то варта прымяняць тыя сродкі, якія ўтрымліваюць танізуючыя кампаненты.

Сакавік — самы час для прыёму танізуючых і ўвільгатняльных ваннаў. У цёплую ваду варта дадаць некалькі кропель соку грэйпфрута ці апельсіна. Для сапраўдных касметычных гурманак — рэцэпт ванны Клеапатры: 1-1,5 літра тлустага малака на ванну, да якога можна дадаць 2—3 сталовыя лыжкі мёду. Пасля такой ванны трэба спаласнуць скуру халаднаватай вадой, і яна стане аксаміцістай і гладкай.

Тлустай скуры вясной пагражае небяспека запаленняў з-за лішкаў тлушчу. З павышэннем тэмпературы павялічваецца актыўнасць тлушчавых залоз, узмацняецца тлусты бляск, з'яўляюцца прышчыкі. Вясной трэба ўдзяліць увагу ачышчальным сродкам, а таксама тым, якія рэгулююць работу тлушчавых залоз.

Не забывайце, што сакрэт доўгай маладосці і прыгажосці твару — старанны догляд, умеранае ды разнастайнае харчаванне і здаровы лад жыцця.

Алена КРАВЕЦ

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Як сучасныя палешукі рыхтуюцца да свята Уваскрэсення Хрыстовага

Як сучасныя палешукі рыхтуюцца да свята Уваскрэсення Хрыстовага

Аўтар «Звязды» расказвае на прыкладзе сваёй сям'і.

Культура

ЗЕНА: Ад сцэны не стамляюся!

ЗЕНА: Ад сцэны не стамляюся!

Графік у артысткі вельмі насычаны.

Грамадства

Звыклыя выключнасці. Ці можна зразумець «лічбавае племя»?

Звыклыя выключнасці. Ці можна зразумець «лічбавае племя»?

Даследаванне «Пакаленне «Z» у пытаннях і адказах» было прадстаўлена падчас навуковага стэндапа, арганізаванага для навучэнцаў профільных педагагічных класаў у БДПУ.

Грамадства

Ежа ці сімвал? Самы час зацікавіцца роспісам яек

Ежа ці сімвал? Самы час зацікавіцца роспісам яек

Карэспандэнт «Звязды» схадзіла на майстар-клас па стварэнні «пісанак».