Вы тут

Як перамагчы стрэс


У сучасным свеце жанчына спалучае некалькі роляў — маці, жонкі, работніка. Вельмі часта яна працуе нараўне з мужчынам. Гэта так званая сітуацыя двайной занятасці, калі жанчына будуе кар'еру на рабоце і вядзе хатнюю гаспадарку. І гэта адбіваецца на эмацыянальным і фізічным самаадчуванні. Бо традыцыя, якая заклалася яшчэ ў далёкім патрыярхальным грамадстве, была крыху іншай: домам займалася жанчына, а працай — мужчына.


— Жанчына, якая актыўна адпрацавала ўвесь дзень, часта нагружана і дома — гатуе вячэру, правярае ўрокі ў дзяцей, займаецца дамашняй работай, удзяляе ўвагу мужу. Усё гэта можна назваць двайной занятасцю, — кажа псіхолаг Гарадскога клінічнага псіхіятрычнага дыспансера г. Мінска Валянціна ДУДЗІНСКАЯ. — А тым часам патрабаванні, якія прад'яўляюцца на працы і ў сям'і, часта супярэчаць адно аднаму. Работадаўца з большай імавернасцю аддасць перавагу незамужняй жанчыне (а яшчэ лепш — мужчыну), чым замужняй і з дзецьмі. Муж жа патрабуе, каб жонка больш часу аддавала сям'і, чым працы. Усё гэта можа выклікаць псіхалагічны дыскамфорт і стрэсавы стан у жанчыны.

Стрэс можа негатыўна адбіцца на фізічным і псіхалагічным дабрабыце. Асноўныя яго сімптомы — раздражняльнасць, стамляльнасць, дрэнны сон, зніжэнне канцэнтрацыі ўвагі і іншыя.

Як змагацца са стрэсам?

Найбольш эфектыўным сродкам з'яўляецца паход да псіхолага, каб разабрацца ў сапраўдных прычынах. Бо лепш прыбраць прычыну, чым яе сімптомы. Але са стрэсам часта змагаюцца падручнымі метадамі. Па статыстыцы, найбольш папулярныя меры такія:

  • тэлевізар — 46 %,
  • музыка — 43 %,
  • алкаголь — 19 %,
  • ежа — 16 %,
  • медыкаменты — 15 %,
  • спорт — 12 %,
  • секс — 9 %,
  • ёга, медытацыя — 2 %.

Калі ў вас няма магчымасці звярнуцца па дапамогу да спецыяліста, варта паклапаціцца пра сябе самастойна.

Найбольш эфектыўныя спосабы барацьбы са стрэсам наступныя.

  • Паўнацэнны сон. Трэба спаць па 8 гадзін у суткі, класціся лепш да 23 гадзін.
  • Прытрымлівацца рэжыму дня. Старайцеся прачынацца і засынаць у адзін і той жа час.
  • Правільна харчуйцеся. Ужывайце фрукты і агародніну, адмаўляйцеся ад шкоднай ежы і алкаголю. І памятайце, што такія прадукты, як шакалад, садзейнічаюць пад'ёму настрою.
  • Займайцеся спортам. Вучоныя даказалі, што фізічная актыўнасць станоўча ўплывае на эмацыянальны фон, павышае ўвагу, паляпшае працаздольнасць.
  • Кантактуйце з пазітыўнымі людзьмі, больш праводзьце часу з блізкімі і каханымі.
  • Будзьце захопленым чалавекам — адкрыйце ў сабе схаваныя таленты: запішыцеся на танцы, пачніце вывучаць замежную мову, малюйце.
  • Жывіце ў гармоніі з сабой. Прыслухоўвайцеся да сябе і свайго цела.

Выконваючы гэтыя няхітрыя рэкамендацыі, вы зможаце павысіць стрэсаўстойлівасць. І памятайце: лекі ад стрэсу — усмешка!

Алена КРАВЕЦ

Загаловак у газеце: Напружаны момант

Выбар рэдакцыі

Культура

Больш за 100 літаратараў з усіх рэгіёнаў краіны возьмуць удзел у мерапрыемствах Дня беларускага пісьменства

Больш за 100 літаратараў з усіх рэгіёнаў краіны возьмуць удзел у мерапрыемствах Дня беларускага пісьменства

Свята, якое ўжо традыцыйна ладзіцца ў першую нядзелю верасня, сёлета прымае Слонім.

Грамадства

Як працуюць сядзелкі

Як працуюць сядзелкі

Попыт на сядзелак ці медсясцёр, якія могуць даглядаць цяжка хворых людзей на даму, пастаянна расце.

Культура

Алесь Родзім: Рабілі «афармілаўку» для калгасаў, вярталіся ў свае падвалы і працягвалі маляваць

Алесь Родзім: Рабілі «афармілаўку» для калгасаў, вярталіся ў свае падвалы і працягвалі маляваць

Беларускаму складніку Тахелеса прысвечаны арт-фестываль «Міфалагема тысячагоддзя», што адкрыўся ў прасторы Ок16 15 жніўня.