Вы тут

Лідарам інтэрнэт-гандлю ў нашай краіне становіцца кітайская пляцоўка


Аб гэтым паведаміў кіраўнік маркетплэйса Dеаl.bу Максім Марыніч на найбуйнейшай штогадовай канферэнцыі па электроннай камерцыі ў Беларусі Е-соmmеrсе Dау.


За год тавараабарот у е-камерцыі павялічыўся на 20 %

Па звестках найбуйнейшай гандлёвай інтэрнэт-пляцоўкі краіны, летась мы выдаткавалі на тавары і паслугі ў сеціве на 20 % больш, чым год таму — 1,352 млрд рублёў (643,8 млн долараў). А вось доля інтэрнэт-гандлю ў рознічным тавараабароце краіны склала 3 %. Для параўнання: у суседніх Расіі і Украіне гэты паказчык ужо роўны 5 % і 7 % адпаведна. Эксперты прагназуюць, што сёлета беларускі рынак е-соmmеrсе працягне расці. Асноўны рост забяспечыць узмацненне канкурэнцыі сярод гульцоў, яна стымулюе іх паляпшаць якасць сэрвісу і прыцягваць больш кліентаў.

Электронныя пакупкі робіць палова беларусаў

Паводле даследавання е-dаtа.bу, за год колькасць беларусаў, якія здзяйсняюць пакупкі ў інтэрнэце, павялічылася на 4 %. У перыяд з сакавіка мінулага года да сакавіка 2019-га 49 %, ці 4,7 млн, жыхароў краіны купілі нешта анлайн. Больш за ўсё такі шопінг папулярны ў Мінску і Мінскай вобласці. У цэнтральным рэгіёне каля 37 % жыхароў рэгулярна купляюць у сеціве. Найменш распаўсюджаныя інтэрнэт-пакупкі ў Гродзенскай вобласці: там такімі е-крамамі карыстаюцца 22 % насельніцтва.

Часцей за ўсё мы з вамі здзяйсняем анлайн-пакупкі ў лакальных інтэрнэт-крамах: на айчынным рынку закупляюцца 90 % з тых, хто наогул купляе нешта анлайн. На другім месцы — інтэрнэт-крамы Кітая, там здзяйсняюць пакупкі 74 % беларускіх інтэрнэт-пакупнікоў. Далей ідуць е-крамы ЗША, Расіі і Польшчы: за апошні год у іх куплялі 5 %, 3 % і 3 % інтэрнэт-пакупнікоў адпаведна. Больш за 17 % анлайн-пакупнікоў адзначылі, што здзейснілі куплю, убачыўшы рэкламу ў сацсетках. Калі разглядаць сацыяльныя сеткі як асобны канал продажаў (па законе ў іх можна толькі рэкламаваць, а не прадаваць тавары), то яны зоймуць трэцяе месца па папулярнасці, саступіўшы толькі беларускім і кітайскім інтэрнэт-пляцоўкам.

Расце попыт на паўсядзённыя тавары

Беларусы сталі часцей купляць у інтэрнэце рэчы, патрэбныя ў паўсядзённым жыцці: тавары для дзяцей, прадукты і тавары для жывёл. Адказваючы на пытанне, што вы купіце хутчэй анлайн, чым афлайн у будучыні, большасць вылучылі дастаўку гатовай ежы, квіткі на мерапрыемствы, тавары для будаўніцтва і рамонту, а таксама арэнду і куплю нерухомасці.

Галоўнымі прычынамі купляць у сеціве кліенты называюць меншыя цэны і большы выбар і асартымент, чым у звычайных крамах. Пры гэтым ступень уплыву такіх фактараў залежыць ад катэгорыі тавараў: пры куплі аўтатавараў анлайн людзі больш цэняць большы выбар і асартымент, а пры куплі дзіцячых тавараў — больш нізкія цэны.

На пэўныя катэгорыі тавараў у інтэрнэце дзейнічаюць стрымлівальныя фактары. Многія лічаць, што пры куплі адзення анлайн складана ўдакладніць важныя характарыстыкі, а пры куплі прадуктаў няма гарантыі захавання тэрмінаў і асаблівых умоў захоўвання.

Кітайскі рынак збіў нашы цэны

На адну куплю ў інтэрнэце мы цяпер трацім у сярэднім 50 рублёў. У розных катэгорыях тавараў гэтая сума адрозніваецца: сярэдні чэк на тэхніку і электроніку роўны 100 рублям, мэблю і тавары для дома — 90 рублёў, адзенне, абутак і аксесуары — 40 рублёў, а тавары для дзяцей — каля 30 рублёў. Дык вось, за апошні год такі сярэдні чэк на адну куплю паменшыўся на восем рублёў. Гэта звязана з тым, што асартымент у анлайне пашыраецца больш таннымі таварамі, асабліва на кітайскіх сайтах.

Колькасць заказаў праз мабільныя прылады абганяе колькасць заказаў праз камп'ютары. Гэта павеў моды апошніх гадоў. Сёння, афармляючы заказы ў інтэрнэт-крамах, жыхары нашай краіны ў 40 % выпадкаў карыстаюцца мабільнымі праграмамі (плюс 16 % да паказчыка мінулага года). Аднак 35 % заказаў афармляюць праз сайты на ПК (мінус 19 % да паказчыка мінулага года) і 24 % — праз сайты на мабільных прыладах (плюс 2 %).

Эксперты адзначаюць, што рост папулярнасці мабільных праграм звязаны з развіццём у нас буйных маркетплэйсаў і інтэрнэт-крамаў, такіх як АlіЕхрrеss, Jооm і Wіldbеrrіеs.

Аплата па факце

Жыхары краіны сталі на 8 % часцей аплачваць пакупкі ў электронных крамах па факце атрымання: наяўнымі, карткамі, у крэдыт і ў растэрміноўку. Сёння так разлічваюцца ў 62 % выпадкаў. Другім па папулярнасці спосабам аплаты з'яўляецца бяспечная здзелка, даступная на замежных маркетплэйсах. З яе дапамогай аплачваюць 20 % пакупак.

Даведка «Звязды»:

е-dаtа.bу — даследчы праект, які збірае аналітычныя звесткі аб беларускім рынку электроннай камерцыі з розных крыніц. Каманда праекта правяла два даследаванні таго, як беларусы здзяйсняюць пакупкі ў інтэрнэце. Для даследаванняў былі апытаныя 1000 беларусаў, якія маюць досвед пакупак у інтэрнэце. Выбарка рэспандэнтаў рэпрэзентатыўная для насельніцтва краіны паводле полу, узросту і рэгіёна пражывання.

Dеаl.bу — беларускі маркетплэйс, дзе прадстаўлены мільёны тавараў і паслуг ад кампаній і прыватных асоб. Dеаl.bу дапамагае людзям па ўсёй краіне.

Пры бяспечнай здзелцы пакупнік плаціць грошы не наўпрост інтэрнэт-краме, а пляцоўцы (напрыклад, АlіЕхрrеss), якая пераводзіць іх прадаўцу пасля таго, як пакупнік пацвердзіць, што з купляй усё ў парадку. Беларускія маркетплэйсы змогуць увесці такую магчымасць пасля дазволу плацяжоў на карысць трэціх асоб. Адпаведны законапраект — закон «Аб плацежных сістэмах і плацежных паслугах у Рэспубліцы Беларусь» — цяпер праходзіць разгляд у Камітэце дзяржкантролю і Вярхоўным судзе.

А з дастаўкай лепш самі

Паводле інфармацыі аналітыкаў, каля 34 % пакупак кліенты забіраюць самі ў паштовых аддзяленнях. Далей па папулярнасці — бясплатная дастаўка кур'ерам (29 %) і самавываз (16 %). Радзей за ўсё карыстаюцца платнай дастаўкай: кур'ерам (11 %) і ў аддзяленне пошты (10 %).

***

Паводле ацэнак экспертаў, нягледзячы на мытныя ліміты, тавараабарот АlіЕхрrеss у Беларусі дасягае 200—250 млн долараў. Пры гэтым агульны аб'ём рынку інтэрнэт-гандлю летась склаў каля 645 млн долараў.

На другім месцы ў розных катэгорыях знаходзяцца мясцовыя гульцы — інтэрнэт-гіпермаркет 21vеk, гандлёвая пляцоўка Wіldbеrrіеs. Адзіная катэгорыя, дзе лідзіруюць беларускія гульцы, — тавары штодзённага спажывання: «Е-дастаўка» і « Гіпермол».

Сяргей КУРКАЧ

Загаловак у газеце: Міні-цэны пачынаюць і выйграюць

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Як у Беларусі трансплантуюць органы

Як у Беларусі трансплантуюць органы

І чаму да нас на аперацыі едуць замежнікі.

Грамадства

Карэспандэнты «Звязды» наведалі «Воўчыя норы»

Карэспандэнты «Звязды» наведалі «Воўчыя норы»

Там адбываюць пакаранне мужчыны, упершыню асуджаныя за незаконны абарот наркотыкаў.

Спорт

Аляксандра Герасіменя: У кожнага свой рэцэпт поспеху

Аляксандра Герасіменя: У кожнага свой рэцэпт поспеху

Аляксандра Герасіменя — сапраўдны баец, а яшчэ — клапатлівая маці і жонка. І проста працавіты чалавек, які не ведае перашкод.