ААТ «Завод тарфянога машынабудавання «Бальшавік» амаль 90 гадоў знаходзіцца ў аднайменным рабочым пасёлку недалёка ад Гомеля. Прадпрыемства выпускае самае разнастайнае абсталяванне для тарфяной прамысловасці і торфабрыкетных заводаў. Акрамя таго, вырабляе крапеж для вузкакалейнай чыгункі, запасныя часткі да абсталявання для здабычы торфу.
Дзякуючы кваліфікаваным спецыялістам, шматгадоваму досведу працы, сучаснаму тэхналагічнаму абсталяванню, новым распрацоўкам, укаранёным у вытворчасць, завод выконвае заказы вялікіх аб'ёмаў рознай складанасці. Напрыклад, тут ганарацца апошнім вагонаперакульнікам, які напрыканцы мінулага года адправілі да заказчыкаў у Мінскую вобласць — упершыню ў сабраным выглядзе. Унікальны агрэгат, дарэчы, важыць 30 тон. З прадпрыемства нядаўна выйшла і абсалютна новая для краіны машына, прызначаная для пажаратушэння, — на гусенічнай хадзе. У адрозненне ад той, што на колах, новая можа дабрацца ў самыя цяжкадаступныя месцы.
Ганаровы работнік газавай і паліўнай прамысловасці Міхаіл ШПАКОЎСКІ тут стаў дырэктарам адносна нядаўна. За мінулы год выручка ад рэалізацыі прадукцыі на прадпрыемстве склала 3550 тысяч рублёў — гэта 120,3 % да адпаведнага перыяду 2017 года. Рэнтабельнасць продажаў цяпер 3,4 %, а экспарт у Расію і краіны Прыбалтыкі — 17,4 тысячы долараў:
— Мы сёння працуем рэнтабельна і прыбыльна, — адзначае Міхаіл Мікалаевіч. — Каля 4,5 % сваёй прадукцыі адпраўляем за межы краіны. Пакуль гэта нямнога, але спадзяёмся павялічваць. Сёння я ўпэўнены ў калектыве. За год мы паднялі заробкі, і сярэдні складае 764 рублі. Многія кваліфікаваныя рабочыя зарабляюць больш чым 1000. Работа ў нашых супрацоўнікаў — а гэта 81 чалавек — ёсць пастаянна. Між іншым, у нас працуюць не толькі мясцовыя жыхары. Сюды прыязжаюць і з Касцюкоўкі, і з Яроміна, і з Гомеля. Людзі ведаюць, што тут можна рабіць і зарабляць.
Завод рэалізоўвае машыны для ўборкі фрэзернага торфу МТФ-43А-К, фрэзерны барабан Ф-6,5, прычэп-самаскід гусенічны МТП- 24В-М, карчавацель актыўнага тыпу КАП-2; машыну МПК-1 для рамонту картавых каналаў, вагонаперакульнік вузкакалейны ВУ-1.00.00.000, валкавальнік фрэзернага торфу ВТ-9,8 і многае іншае. Сёння прадпрыемства ажыццяўляе яшчэ і дробнасерыйную вытворчасць. Тут, калі патрэбна, зробяць вырабы ці металаканструкцыі па чарцяжах заказчыка. Выкарыстоўваюць пры неабходнасці і плазменнае рэзанне.
— Цяпер мы забяспечаны заказамі па вырабе як абсталявання для паліўнай прамысловасці, так і запчастак да яго, — дадае Міхаіл Шпакоўскі. — Ёсць заказы для Расійскай Федэрацыі і абмяркоўваюцца новыя. Праект па выпуску торфавозных вагонаў для вузкай каляі знаходзіцца на экалагічнай экспертызе. На першае паўгоддзе 2019 года плануецца выраб абсталявання для ААТ «Торфапрадпрыемства Колпеніца». У планах — стварэнне сумеснай вытворчасці па вырабе партатыўных вышак на базе невялікіх машын для выкарыстання ў галіне ЖКГ. Напрыканцы мне вельмі хочацца выказаць шчыры «дзякуй» інжынерна-тэхнічным супрацоўнікам нашага прадпрыемства і ўсяму калектыву за самаадданую працу. Думаю, разам у нас усё атрымаецца!
Ірына АСТАШКЕВІЧ
УНП 400047488
* - На правах рэкламы
Расказаў першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Дзяніс Каржыцкі.
Як вакцыны выратоўваюць жыцці і чаго можа каштаваць іх ігнараванне?
Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.
Васілеўскія такія: на Зямлі і ў космасе ліхія!