Вы тут

У Гродне пасля напружанай барацьбы вызначыліся з лагатыпам горада


Больш як паўгода грамадскасць абласнога цэнтра сачыла за тым, які з прапанаваных малюнкаў стане брэндам. Напачатку было прадстаўлена больш за 30 работ. У двух турах праз адкрытае галасаванне і прысуд журы вызначылася 11 фіналістаў. Пасля працяглых і гарачых «за» і «супраць» пераможцу ўсё ж такі назвалі.


Абарона ўсіх праектаў праходзіла даволі актыўна. У ліку аўтараў як асобныя дызайнеры, так і студыі. Галоўная ідэя — турыстычны брэнд павінен улічваць гістарычную аснову, але больш адпавядаць новым, сучасным тэндэнцыям. Вядома, быць зразумелым і пазітыўным.

— Мы павінны ўвасабляць у ім нашу мінуўшчыну, увесь культурны пласт, — выказаў свае разважанні член журы, выкладчык ГрДУ імя Янкі Купалы Віталь Карнялюк. — З другога боку, лагатып павінен сведчыць аб тым, што ствараецца сённяшнім маладым пакаленнем, накіраваны ў будучыню і з'яўляецца нечым крэатыўным. Я аддаў перавагу выяве моста, які пракладвае шлях з мінулага ў будучыню.

Дарэчы, дызайн-студыя прапанавала адразу восем варыяцый на тэму мастоў. І сапраўды, асацыяцыя з мастамі быццам бы і да месца. Успомніць хоць бы старажытны мост, які вядзе да Старога замка. А яшчэ вядомы мост цераз Нёман, які можна ўбачыць на многіх панарамных здымках горада. Ёсць таксама чыгуначны мост, Румлёўскі, увогуле генеральны план горада прадугледжвае ў будучым наяўнасць ажно 11 мастоў.

Яшчэ адзін пасыл — да каралеўскага горада. Было прапанавана некалькі лагатыпаў з выявай кароны. І невыпадкова. Гродна было месцам многіх каралеўскіх рэзідэнцый. Менавіта такія лагатыпы набралі большасць галасоў у папярэднім туры.

— Мне падабаецца брэнд каралеўскага горада, — гаворыць вядомы гродзенскі мастак Аляксандр Сільвановіч. — Але ёсць пэўныя заўвагі. Напрыклад, кароль на адным з лагатыпаў атрымаўся падобны на Нептуна. Яшчэ адзін, на мой погляд, яркі брэнд з мноствам сімвалаў, дзе вялікую сэнсавую нагрузку нясе сам шрыфт. Можна было б яшчэ папрацаваць над канчатковым выглядам лагатыпа, падключыць сталічных дызайнераў...

Трэба сказаць, што ўдзельнікамі конкурсу ў пераважнай большасці сталі гродзенцы. Многія з іх лічаць падзею вельмі значнай для горада, бо яна настройвае на пазітыў. У той жа час сімвал — свайго роду маркетынгавы ход.

— З'явілася моладзь, якая ўмее даносіць і адстойваць свае пазіцыі і бачанне. Вельмі цікавая каляровая гама, матывы Каложскай царквы, гэта добры турыстычны матыў, — падкрэсліў член журы, кіраўнік шэрагу трансгранічных праектаў Сяргей Каляда.

Некалькі аўтараў увасобілі ў сваіх работах выяву аленя, і гэта выклікала нямала спрэчак.

— Паколькі брэнд горада — гэта цэлая філасофія, яна ў нейкай ступені адлюстроўвае гарадскую геральдыку, але разам з тым робіць крок у перспектыву, — заўважае гродзенскі гісторык Андрэй Вашкевіч. — Я лічу, што ў нас яшчэ не вельмі выкарыстаны патэнцыял гарадской сімволікі, у тым ліку алень святога Губерта.

Паколькі выява аленя — адна з самых адметных для горада, яна і стала пераможцай конкурсу. І, як ні парадаксальна, аўтары гэтай работы не гродзенцы, а дызайнеры з Брэста.

— Можа здацца, што алень з герба — гэта банальна, але ў горада ёсць моцны сімвал, які мае прыгожую легенду, і ён можа працаваць, — тлумачыць сваю пазіцыю брастаўчанін Уладзімір Платоненка. — Мы распрацавалі брэнд менавіта турыстычнага Гродна, а алень з герба — самы пазнавальны вобраз. За аснову мы ўзялі сіні колер герба, дапоўнілі колерам плінфаў Каложы, і атрымаўся фірменны арнамент горада. Мы бачым брэнд з пазіцыі турыстаў, якімі самі тут і з'яўляемся.

Аўтары зрабілі лагатып гібкім у адносінах да родных мерапрыемстваў — напрыклад, з улікам музыкі, тэатра, грамадскага харчавання. Усе яны выкананы ў аднолькавай стылістыцы. Менавіта такі комплексны падыход дадаў плюсоў лагатыпу, які атрымае далейшае жыццё ў рэкламнай прадукцыі, архітэктуры горада, на транспарце. Зараз вядзецца работа над слоганам да лагатыпа.

Маргарыта Ушкевіч

Загаловак у газеце: З пункту гледжання турыста

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Як пенсіянерка з Гомеля купіла набор каструль па цане патрыманай іншамаркі

Як пенсіянерка з Гомеля купіла набор каструль па цане патрыманай іншамаркі

Усё, як у казцы: прыгожая зала, музыка, пачастункі. Абаяльныя людзі распавядаюць аб правільным харчаванні і рэкламуюць свой тавар...

Грамадства

714 тысяч тон адходаў для перапрацоўкі сабралі летась беларусы

714 тысяч тон адходаў для перапрацоўкі сабралі летась беларусы

Гэта адходы шкла, паперы, пластыку, шын, батарэек, машыннага масла...

Грамадства

​Дзе прызначалі спатканні ў даваенным Мінску?

​Дзе прызначалі спатканні ў даваенным Мінску?

Атрымаць падказкі вам дапаможа экскурсія «Рамантыка мінскіх дворыкаў».