Вы тут

Прыма ў новай ролі


Прэм’ера оперы «Вілісы. Фатум» Джакама Пучыні, рэжысёрскі дэбют Аксаны Волкавай, заслужанай артысткі Беларусі, яшчэ наперадзе


Пра тое, што Аксана Волкава расказала мастацкаму савету тэатра і як бачыць сваю пастаноўку, гаворыць Алена Балабановіч, вядучы рэдактар службы маркетынгавых камунікацый Вялікага тэатра.

— Спачатку, як прызнавалася Аксана, яна вельмі хвалявалася. Больш за тое — ёй было нават страшна. Але сабралася такая цудоўная каманда, што паступова да Аксаны прыйшла ўпэўненасць: яны робяць добры спектакль. Над операй працавала пастановачная група: дырыжор Іван Касцяхін, мастак Этэль Іошпа (Расія), балетмайстар Вольга Костэль, хормайстар Ніна Ламановіч. Гэта дыпломная праца Волкавай, якую яна будзе абараняць на сцэне тэатра. Дарэчы, педагог Аксаны — прафесар кафедры опернай падрыхтоўкі і харэаграфіі, заслужаны дзеяч мастацтваў Беларусі, рэжысёр Маргарыта Мікалаеўна Ізворска-Елізар'ева.

Каб выбраць оперу для пастаноўкі, Аксана пераслухала вялікую колькасць рознага музычнага матэрыялу. Але менавіта «Вілісы. Фатум» зачапіла яе прыгажосцю і эмацыйнасцю. Ды і сутыкненне светаў — рэальнага і эфемернага, па словах актрысы, вельмі добрая глеба для тэатральнай сцэны. «Мяне ўсхвалявалі героі, — казала яна. — Персанажы вельмі выразныя, а з дапамогай сучасных мастацкіх сродкаў мы зможам ярка і дынамічна распавесці гісторыю кожнага з іх. Гэта гісторыя — пра сутыкненне дабра і зла, пра каханне і здраду, але самае галоўнае — пра злачынства і пакаранне, а апошняе заўсёды чакае чалавека за тыя ўчынкі і дзеянні, якія ён здзяйсняе. Думаю, гледачы абавязкова ўбачаць паралелі і з раманам «Партрэт Дарыяна Грэя» Оскара Уайльда.

Этэль Іошпа, мастак-пастаноўшчык Маскоўскага музычнага тэатра імя Канстанціна Станіслаўскага і Уладзіміра Неміровіча-Данчанкі, стварыла цікавыя дэкарацыі і касцюмы, дзе важную ролю нясуць сімвалы. Да прыкладу, такія: шкло, якое можа прачытвацца і як роўнядзь возера, і як люстэрка, і як дарога; яшчэ і кветкі — жывыя і завялыя; і матылёк як вобраз далікатнага жаночага пачатку; гэта і вэлюм як абяцанне новага жыцця; таксама і закальцаванае само дзеянне.

Дырыжор Іван Касцяхін натхніўся музычным матэрыялам, паводле яго словаў, пышным і сучасным. Харэограф Вольга Костэль паведаміла, што падзялілася некаторымі сваімі цікавымі ідэямі з рэжысёрам. Галоўны хормайстар, народная артыстка Беларусі Ніна Ламановіч сказала пра тое, што развучвае са сваімі артыстамі хору арыгінальны матэрыял, які яшчэ не гучаў на сцэне Вялікага.

«Я з даверам стаўлюся да пастановачнай групы і да Аксаны Волкавай, якая вырашыла паспрабаваць сябе ў новай прафесіі. Спадзяюся, усе творчыя ідэі ўвасобяцца ў жыццё. Вельмі хочацца, каб мы гадавалі сваіх маладых рэжысёраў…» — сказаў на заканчэнне мастацкі кіраўнік тэатра Валянцін Елізар'еў.

Гісторыя, якая папярэднічае стварэнню паўнавартаснай двухактнай оперы Джакама Пучыні такая. Факты сведчаць, што ідэя яе напісання пераследвала маладога кампазітара з самага дзяцінства, яшчэ з тых часоў, калі юны сямнаццацігадовы Джакама пешшу прайшоў з роднай вёскі ў Пізу толькі для таго, каб захапіцца пастаноўкай Аіды Джузэпэ Вердзі. Настаўнік юнага кампазітара ў міланскай кансерваторыі Понкіелі разумеў, што толькі ў оперы можа цалкам раскрыцца самабытны і яркі талент Пучыні. Ён параіў маладому кампазітару напісаць аднаактовую оперу для конкурсу, які быў абвешчаны ў 1883 годзе міланскім тэатрам «Ілюстрато». Понкіелі ўзяўся знайсці лібрэтыста, і неўзабаве Пучыні быў прадстаўлены вядомаму паэту Фердынанду Фантано, які вырашыў, што для пачаткоўца-кампазітара самым прыдатным будзе фантастычны сюжэт. Такім чынам, лібрэта было напісана паводле старагерманскай легенды, сюжэт якой быў раней выкарыстаны ў балеце «Жызэль» французкага кампазітара Адана. Опера атрымала назву «Вілісы». Неўзабаве яна была пастаўлена ў міланскім тэатры «Даль вермэ», прэм'ера адбылася 2 чэрвеня 1884 года. Яна выклікала ўсеагульнае захапленне (1884) (https://operaguide.ru/italian-opera/).

Спадзяемся, што і мы яго адчуем. А пакуль пажадаем усім, хто заняты ў пастаноўцы, як і Аксане Волкавай, паспяховага ўвасаблення творчых задумаў. Верым, што па восені каранавірус цалкам адступіць, і мы ўжывую атрымаем асалоду ад новай оперы.

Міхаліна Чаркашына

 

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Галiна Левіна: Помнiк — не канструктар i не чарцёж, яго трэба перажыць, выпакутаваць

Галiна Левіна: Помнiк — не канструктар i не чарцёж, яго трэба перажыць, выпакутаваць

У архiтэктара Галiны Левiнай — Хатынь, творчая спадчына яе бацькi.

Грамадства

Прэмiя прыгажосцi. Дзеля чаго людзi кладуцца пад нож пластычнага хiрурга?

Прэмiя прыгажосцi. Дзеля чаго людзi кладуцца пад нож пластычнага хiрурга?

Як сведчаць шматлiкiя даследаваннi, прывабным людзям прасцей прабiцца ў жыццi i яны дасягаюць у кар'еры большага поспеху. 

У свеце

Як Еўропа аднаўляецца ад кавiднага ўдару?

Як Еўропа аднаўляецца ад кавiднага ўдару?

Сёлета еўрапейская эканомiка будзе перажываць глыбокую рэцэсiю з-за ўспышкi каранавiруса, нягледзячы на хуткiя i ўсёабдымныя антыкрызiсныя меры як на саюзным, так i на нацыянальным узроўнi.

Эканоміка

Тонкае мастацтва дабрабыту. Складаем сямейны бюджэт разам са спецыялістам Нацбанка

Тонкае мастацтва дабрабыту. Складаем сямейны бюджэт разам са спецыялістам Нацбанка

2020 год паставіў усіх нас перад неабходнасцю дакладна планаваць свае выдаткі.