Вы тут

118 тысяч кубаметраў снегу было вывезена ў Мінску за дзесяць дзён


Такіх багатых снегападаў, як сёлета, Беларусь не бачыла апошнія некалькі гадоў. За дзесяць дзён у Мінску выпала 21,6—41 мм ападкаў, што адпавядае глыбіні снегу 22—41 сантыметр, а яго колькасць спецыялісты супастаўляюць з той, што намяло падчас «Хаўеру». За гэтую зіму дарожнікі зрасходавалі на апрацоўку пакрыццяў ужо 27 тысяч тон галіту маркі А (солі) і 28,8 тысячы тон пясчана-салявой сумесі. У месцы часовага складзіравання вывезена 118 тысяч м3 снегу.


Работы па зімовым утрыманні сталічных вуліц спецыялісты пачалі яшчэ з 15 кастрычніка, калі было арганізавана кругласутачнае дзяжурства тэхнікі. Цяпер (без выхадных) са
снегам і коўзкасцю ў сталіцы вядуць барацьбу 780 прыбіральшчыкаў тэрыторыі, якія апрацоўваюць і расчышчаюць 24 млн сталічных квадратных метраў. Звычайна такіх рабочых каля 600 чалавек. На ачыстку тратуараў, пешаходных праходаў і прыпынкаў у межах так званага рэжыму надзвычайнай сітуацыі пераводзяцца нават тыя, хто займаецца рамонтам тэхнікі, расказаў Уладзімір ЛАТУШКАЎ, намеснік генеральнага дырэктара па ўтрыманні аб'ектаў добраўпарадкавання аб'яднання «Гаррамаўтадар Мінгарвыканкама»:

— Мерапрыемствы па ліквідацыі зімовай слізкасці — гэта размеркаванне супрацьгалалёдных матэрыялаў і работы па снегаачыстцы, якія робяцца адпаведна з маршрутамі руху спецтэхнікі. Пачынаюць звычайна з небяспечных участкаў: мастоў, пуцеправодаў і вуліц, якія адносяцца да першага ўзроўню патрабаванняў. Далей абслугоўваюцца астатнія маршруты.

Усяго такіх узроўняў чатыры, і да апошняга (чацвёртага) адносіцца прысядзібная забудова і прыватны сектар. Сюды дарожнікі даязджаюць пазней, бо крытэрыі па апрацоўцы і расчыстцы тут ніжэйшыя. Перш чым апрацаваць дарогі да ідэальнага стану, нарматывамі дапускаецца наяўнасць тут пэўнай колькасці снегу.

Праз моцныя снегапады колькасць дзяжурнай тэхнікі ў сталіцы ў студзені павялічылася. Звычайна на пасту каля 500 машын, а з 7 студзеня іх стала 610 і паступова дайшло да 760. Аднак гэта не значыць, што ўсе яны адразу курсіруюць па дарогах Мінска. У розных машын свае тэхналагічныя працэсы. Спачатку дарогі і тратуары апрацоўваюць сумесямі, пасля ачышчаюць ад снегу і нарэшце вывозяць яго. Дзяжурства асобных машын працягнецца да 15 красавіка, на выпадак своечасовага рэагавання на магчымае анамальнае надвор'е, — удакладніў спецыяліст.

30 % дарожнай спецтэхнікі — гэта камбініраваныя машыны, якія абсталяваны адвалам і шчоткай, ёсць солераскідальнікі, МТЗ з разнастайным абсталяваннем, грэйдары, снегапагрузчыкі. Сярод інавацый — арктык-машына, якая дазваляе працаваць на Мінскай кальцавой дарозе пры высокіх хуткасцях і здольна адкідваць снег далёка ад дарогі. Сёлета была задзейнічана і шнэкаротарная машына, якая грузіць снег з вала.

Сумесі для пасыпання дарог у Беларусі аптымальныя для нашых умоў і існуючых выкапняў: соль і пясок. Браць прыклад з Аўстрыі, дзе дарогі пасыпаюць гранітным крышывам, якое пасля збіраюць, у нас не варта, бо, па-першае, дорага, а па-другое, існуючая ў горадзе сістэма ліўневай каналізацыі проста змые ўсё гэта. Па-за межамі горада — магчыма... Перайсці на расол спрабавалі, але гэта атрымліваецца даражэй і патрабуе змены парка тэхнікі, паразважаў Уладзімір Латушкаў.

— Каб менш шкодзіць экалогіі, мы купілі ўстаноўку для прыгатаваныя расолу, якая дазваляе змочваць соль у машыне падчас пасыпання дарогі, каб сумесь не разляталася далёка і не трапляла на зялёную зону, а заставалася на праезнай частцы. Асабліва гэта карысна, калі машына выязджае апрацоўваць дарогу перад прагназуемымі снегападамі.

Ірына СІДАРОК

Прэв’ю: mk.ru

Загаловак у газеце: 118 тысяч снежных «кубоў» за дзесяць дзён

Выбар рэдакцыі

Эканоміка

Магілёўскі прадпрымальнік — пра вытворчасць на перыферыі і адказнасць перад сабой і людзьмі

Магілёўскі прадпрымальнік — пра вытворчасць на перыферыі і адказнасць перад сабой і людзьмі

Сідаравічы — невялікі аграгарадок паміж Магілёвам і Быхавам. Менавіта тут знаходзіцца вядомая ў Магілёўскім раёне фермерская гаспадарка Сяргея Куцанава.

Грамадства

Ігар Карпенка: Адукацыя — гарант сацыяльнай стабільнасці ў грамадстве

Ігар Карпенка: Адукацыя — гарант сацыяльнай стабільнасці ў грамадстве

Аб прыярытэтах у адукацыі, вопыце работы ва ўмовах пандэміі каранавіруса і ідэалагічным складніку ў выхаванні мы задалі пытанні міністру адукацыі нашай краіны Ігару Карпенку.

Жыллё

Пажылыя людзі не могуць пераехаць з аварыйнага жылля у нармальнае. Чаму?

Пажылыя людзі не могуць пераехаць з аварыйнага жылля у нармальнае. Чаму?

Дом №76 па вул. Валгаградскай у Мінску быў прызнаны аварыйным яшчэ ў нулявых.

Грамадства

Cтаршыня Мінскага гарадскога Савета дэпутатаў Андрэй Бугроў пра тое, як будзе развівацца сталіца

Cтаршыня Мінскага гарадскога Савета дэпутатаў Андрэй Бугроў пра тое, як будзе развівацца сталіца

На VІ Усебеларускім народным сходзе тэме развіцця Мінска на наступныя пяць гадоў было аддадзена шмат увагі.