Вы тут

Дзе ў Беларусі можна купіць тканіну з воўны новазеландскіх мерыносаў


Ці вядома вам, колькі часу праходзіць з моманту запуску сыравіны ў тэхналагічны працэс да атрымання палатна, з якога потым пашыюць сукенку або касцюм? На гэта нават з улікам найноўшых тэхналогій патрабуецца 60 дзён, калі гаворка ідзе аб натуральнай тканіне. Даўней прадзенне і ткацтва былі аднымі з самых складаных прафесій. У нашы дні гэты факт не змяніўся.


У цэхах ААТ «Камволь» устаноўлены станкі ад вядучых вытворцаў абсталявання для тэкстыльнай прамысловасці.

— У тэкстыльнай прамысловасці нават самыя сучасныя лініі пакуль нідзе ў свеце не ўдалося цалкам рабатызаваць, — кажа генеральны дырэктар ААТ «Камволь» Ірына Грыгар'ян. — У нашай сферы вытворчасці важныя людзі, ад прафесіяналізму якіх залежыць канчатковы вынік.

Не пагрозы, а магчымасці

— Рынак вытворчасці натуральных тканін сёння знаходзіцца ў складаных умовах. Ваўняная і паўваўняная тканіны — гэта ў першую чаргу дарагое і статуснае дзелавое адзенне, — распавядае кіраўнік. — Ва ўмовах пандэміі, калі многія перамясціліся з офісаў у кватэры, попыт на гэты асартымент скараціўся. Па выніках 2020 года на ўсіх сусветных рынках аб’ёмы па гэтай прадукцыі ўпалі больш чым у два разы. Але нягледзячы на гэта продаж тканін «Камволь» у вартасным выражэнні ў мінулым годзе вырас да 113%. Мы не проста ўтрымалі свае пазіцыі, мы дадалі 13%, што ва ўмовах пандэміі было вельмі складана.

— Сёння ідзе перадзел рынку тэкстыльных вырабаў, — падкрэслівае начальнік упраўлення знешнеэканамічнай дзейнасці і маркетынгу прадпрыемства Юлія Грынчык. — І «Камволь» уключыў як знешнія, так і ўнутраныя рэсурсы. А яны ёсць — дзякуючы нядаўна завершанай мадэрнізацыі вытворчасці. Гэта дало нам добры патэнцыял для ўтрымання пазіцый і росту. Цяпер важна не проста вырабіць прадукт, ён павінен быць вельмі высокай якасці і — з пэўнай цаной. Пры тым, што кошт сыравіны ў бягучым годзе вырас па асобных пазіцыях на 30%.

На сённяшні дзень, падкрэслівае спецыяліст, аб’ёмы продажаў тканін ААТ «Камволь» на экспарт ужо склалі ў натуральным выражэнні 127% да ўзроўню мінулага года.

— Гэта праца ўсяго калектыву — па аптымізацыі выдаткаў, лагістыкі, сферы паслуг. У існуючых умовах страціць пакупніка можна за адзін дзень, а на тое, каб яго вярнуць, могуць сысці гады.

Новыя выклікі, якія з’явіліся з прычыны сусветнай пандэміі, на «Камволі» разглядаюць не толькі як пагрозы, але і як магчымасці. Так, адным з рашэнняў стала дыверсіфікацыя вытворчасці.

— Многія вытворцы сёння шукаюць смесавыя, хімічныя, сінтэтычныя тканіны. Перш іх выраблялі ў Кітаі, сёння гэтыя кліенты прыйшлі да нас. Яшчэ летась мы зразумелі, што тут ёсць вялікі патэнцыял. У нашых цэхах ужо выпушчана 400 тысяч метраў тканін новых асартыментаў. Адсюль — рост продажаў у натуральным выражэнні за 9 месяцаў 2021 года на экспартныя рынкі: Расійская Федэрацыя — 129,4%, Казахстан — 282,3%, Малдова — 228,6%, Азербайджан — 166,3%,, Украіна — 108,9%, Польшча — 198,1%.

Крызіс натхніў на пошукі новых падыходаў да вытворчасці натуральных тканін і пашырэння асартыменту, адзначае кіраўнік ААТ «Камволь».

— Мы выпусцілі лінейкі тканін у шырокіх каляровых рашэннях — ад светлых, нюдавых тонаў да цёмных колераў і моднай зялёнай гамы. І зрабілі гэта вельмі аператыўна. Пры гэтым наша якасць нязменна застаецца на самым высокім узроўні.

Злучальныя ніці

Будаўніцтва камбіната пачалося ў 1955 годзе. Першапачаткова магутнасці былі разлічаны на 10 млн. метраў, аднак у 1981 годзе прадпрыемства значна павялічыла аб’ёмы вытворчасці, дасягнуўшы лічбы 22 млн. метраў. Камбінат уваходзіў у шэраг самых буйных тэкстыльных прадпрыемстваў свету. Але з цягам часу ўмовы працы мяняліся, мяняліся і рынкі. Паступова тэхналогіі і абсталяванне састарэлі, тэкстыльны камбінат прыходзіў у заняпад.

— Новае дыханне «Камволь» атрымаў пасля наведвання прадпрыемства Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь Аляксандрам Лукашэнкам у 2012 годзе. З таго часу камбінат перабудавалі на 99%, сёння ў абноўленых цэхах устаноўлены станкі ад вядучых вытворцаў абсталявання для тэкстыльнай прамысловасці (інвестыцыі ў абсталяванне склалі 48 млн еўра), — распавядае Ірына Грыгар’ян. — ААТ «Камволь» ідзе ў нагу з часам і на сённяшні дзень можа прапанаваць пакупнікам шырокі асартымент натуральных тканін на любы густ.

Пачынаючы з 90-ых гадоў тканіны ААТ «Камволь» вырабляюцца па італьянскіх тэхналогіях, у распрацоўцы якіх прымалі ўдзел тэхнолагі аднаго з вядучых тэкстыльных брэндаў Італіі з сусветным імем — Marzotto.

У 2016 годзе на прадпрыемстве была ўдасканалена тэхналогія вытворчасці, устаноўлена сучаснае абсталяванне прэміум-класа еўрапейскіх марак.

— У вытворчасці тканін ААТ «Камволь» выкарыстоўваецца поўсць аўстралійскіх і новазеландскіх мерыносаў. Мы адны з першых у СНД пачалі працаваць з гэтым высакаякасным матэрыялам, — распавядае кіраўнік прадпрыемства.

Пасля праведзенай на прадпрыемстве буйной мадэрнізацыі пры дапамозе вядомых турэцкіх тэхнолагаў стала магчымай вытворчасць супертонкіх тканін бізнес-класа серыі Super120’s-140’s. Тканіны з такой маркіроўкай выглядаюць высакародна і вытанчана.

— Для вытворчасці элітнай лінейкі тэкстылю камбінат выкарыстоўвае мерыносавую воўну з Новай Зеландыі, Аўстраліі і Аргенціны таніной ад 16 да 20 мікрон. Для параўнання, таніна чалавечага воласа складае ад 50 да 100 мікрон, — удакладняе Ірына Вітальеўна.

— Праблемай сённяшняга дня з’яўляецца востры недахоп кваліфікаваных спецыялістаў і працоўнага персаналу. Таму мы вымушаныя працаваць у інтэнсіўным рэжыме, часам узнікае неабходнасць арганізоўваць працоўныя суботы і падоўжаныя працоўныя дні, — адзначае дырэктар ААТ «Камволь». — 70% нашай прадукцыі сыходзіць за межы Беларусі. У асноўным гэта краіны СНД, і Расія тут займае долю каля 80%. Але мы таксама выйшлі на рынкі Сербіі і Польшчы, Грузіі, Кувейта, Кіпра. Новыя рынкі прырастаюць не так хутка, як нам таго хацелася б, але мы пастаянна працуем у гэтым кірунку.

Адным з найважнейшых інструментаў напрацоўкі новых сувязяў у сферы лёгкай прамысловасці, безумоўна, з’яўляюцца выставы. Летась пандэмія пазбавіла вытворцаў гэтай магчымасці. Паступова, адзначае суразмоўца, дзелавое жыццё вяртаецца ў нармальнае рэчышча. І адным з дасягненняў калектыў ААТ «Камволь» лічыць удзел прадпрыемства ўжо ў пяці буйных замежных выставах за апошні час.

— У тым ліку ўпершыню нашы тканіны былі прадстаўлены на London Textile Fair. Асаблівую падзяку хочацца выказаць нашаму пасольству ў Вялікабрытаніі і асабіста надзвычайнаму і паўнамоцнаму паслу Рэспублікі Беларусь у Злучаным Каралеўстве Максіму Ермаловічу, — кажа суразмоўца. — Выстава вельмі цікава пабудавана канцэптуальна. Нягледзячы на тое, што ў ёй прымаюць удзел брэнды з сусветнымі імёнамі — Tommy Hilfiger, Vivienne Westwood, Nike, Lacoste, Gucci, удзельнікі знаходзяцца ў роўных умовах: памеры стэндаў для ўсіх аднолькавыя. Зацікавіць можна толькі сваёй прадукцыяй. Скажу без ілжывай сціпласці: мы мелі поспех і набылі дадатковую ўпэўненасць, што наша прадукцыя вартая ўвагі вядучых дызайнераў.

Ці гэта па кішэні?

Можа скласціся ўражанне, што ААТ «Камволь» у першую чаргу зацікаўлены ў экспартных кліентах. Але гэта не дакладна: найважнейшым для калектыву прадпрыемства застаецца беларускі пакупнік.

— Больш дэталёвую ўвагу ў гэтым годзе мы ўдзяляем канчатковаму спажыўцу. Адкрываць крамы пачалі нядаўна, але ў нас ужо працуе 4 уласных крамы. Першую адкрылі ў Брэсце. Гэта буцік дзелавога жаночага і мужчынскага адзення. Таксама ў 2020 годзе быў адкрыты гандлёвы дом «Камволь-Брэст» з мэтай наблізіцца да прадпрыемстваў «швейнай сталіцы». У Мінску мы прадстаўлены ў ГЦ «Сталіца» і ў адным з гіпермаркетаў «Карона» — на вуліцы Дзянісаўскай. Таксама наш асартымент можна знайсці ў ЦУМе, ГУМе, ГД «На Нямізе», сетцы «Кірмаш». А ў бліжэйшы час адкрыем вялікую краму непасрэдна на прадпрыемстве — пакупніку будуць прадстаўлены калекцыі тканін, лінейка дзелавых мужчынскіх касцюмаў пад брэндам LEMONGRASS і жаночая калекцыя Kamvol Сollection, — адзначае генеральны дырэктар ААТ «Камволь».

Мінскім тэкстыльшчыкам ёсць што прапанаваць спажыўцу. Да надыходзячага халоднага сезона распрацавана калекцыя так званых «пальтовых» тканін з складам ад 80% воўны, якія маюць мяккую аксаміцістую структуру — ідэальны варыянт для паліто і цёплых дзелавых касцюмаў.

— Гэтая калекцыя мела вялікі поспех на нядаўняй Міжнароднай выставе тэкстылю ў Маскве, — кажа Ірына Вітальеўна. — І ў цэлым нашы тканіны вылучаліся якасцю і актуальнай каляровай гамай. Яны натуральныя, гіпааллергенные і гіграскапічныя, і пры гэтым дзякуючы сучасным тэхналогіям вытворчасці маюць мінімальную змінаемасць.

Яшчэ адна новая калекцыя — лінейка лёгкіх ваўняных і паўваўняных тканін у нюдавых адценнях і модных колерах сезона 22/23.

— Да нядаўняга часу ваўняныя тканіны ў айчыннага спажыўца асацыяваліся толькі з зімой, — распавядае суразмоўца. — Але сёння стылісты прапануюць выкарыстоўваць тонкую поўсць для летніх касцюмаў. Не кажучы ўжо пра тое, што дзелавыя касцюмы з воўны выглядаюць дорага і стыльна і не губляюць свой выгляд доўгія гады.

Дарэчы, аб коштах. Каму па кішэні тканіны ад «Камволь»?

— Для беларускага спажыўца мы трымаем кошты на ўзроўні сусветных вытворцаў аналагічнай прадукцыі з сінтэтычных тканін, — падкрэслівае дырэктар. — Улічваючы рост коштаў на хімічную сыравіну, цана нашых ваўняных тканін цалкам даступная: мы прапануем пакупніку дарагую новазеландскую і аўстралійскую поўсць ад 6, 5 долараў за метр, у той час, як сярэднесусветная цана на сінтэтычную полівіскозу сёння можа складаць і 5, 5 даляраў.

Аб сацыяльнай адказнасці

Ёсць і яшчэ адзін аргумент на карысць выбару натуральнай тканіны.

З хуткім развіццём хімічных тэхналогій людзі забыліся на тое, што ў тэхналагічных рэвалюцый ёсць не толькі плюсы, але і мінусы. Пры куплі тавараў мы лічым цану прадуктаў, не ўлічваючы выдаткі на ўтылізацыю вырабаў з хімічных матэрыялаў, якія адслужылі свой тэрмін. Сінтэтыку вельмі дорага утылізаваць, пры гэтым сінтэтычная адзенне хутка губляе выгляд. Таму заходнія брэнды так актыўна сыходзяць у трэнд эка. У розумах айчынных спажыўцоў пакуль гэты прынцып не сфармаваўся, і сацыяльную адказнасць наўрад ці можна назваць адным з рухаючых механізмаў, якія падахвочваюць зрабіць куплю. Але гэта абавязкова прыйдзе і да нашага спажыўца. Пандэмія прымусіла кожнага задумацца аб такіх важных рэчах, як экалогія і ўласнае здароўе. І вельмі многія ўжо ўсвядомілі, што бюджэт варта пераарыентаваць на куплю здаровага, экалагічнага адзення, як і прадуктаў харчавання і прадметаў побыту. Ды і эканамічна выгадней набываць якасныя касцюмы, якія выглядаюць стыльна не адзін сезон.

— Мы пераканаліся, што, аднойчы купіўшы касцюм з натуральнай воўны, спажывец заўсёды вяртаецца. Я сама з велізарным задавальненнем нашу вопратку з калекцый, вырабленых ААТ «Камволь», — дзеліцца Ірына Вітальеўна. — Прычым гэта не эксклюзіўны дызайн, а прадукт даступны кожнаму.

Сёння на «Камволі» працуе дызайн-цэнтр пад кіраўніцтвам вядомага дызайнера Эльвіры Жвікавай — крэатыўная прастора, якая аб’яднала моду і тэхналогіі. Там выпускаюць вырабы пад брэндамі Kamvol Collection і LEMONGRASS — стыльныя, крэатыўныя, зручныя мадэлі мужчынскага і жаночага адзення з лепшых тканін вытворчасці ААТ «Камволь» па італьянскіх тэхналогіях. Нюансамі тэхналогіі і тонкасцямі пашыву з беларускімі дызайнерамі падзяліўся італьянскі куцюр’е.

«Камволь» запрашае

— Нягледзячы на тое, што на прадпрыемстве працуе абсталяванне лепшых сусветных вытворцаў, важным складнікам нашага поспеху застаюцца веды і вопыт нашых людзей, — падкрэслівае генеральны дырэктар.

Ірына Грыгар’ян кажа, што прадпрыемства магло б выпускаць больш высакакласнай тканіны — попыт ёсць і ў краіне, і за яе межамі. Не хапае ... рабочых рук.

— Вельмі патрэбныя кваліфікаваныя кадры. Магчымасці абсталявання каласальныя, засталося ўкласці намаганні.

Дарэчы, у найбліжэйшай будучыні прадпрыемства ўключыць у сябе яшчэ адну вытворчасць — ААТ «Сукно». Яго цэхах таксама спатрэбяцца дасведчаныя кадры.

Сёння «Камволь» гатовы навучыць кожнага, хто хоча набыць новую прафесію і адказна падыходзіць да працы. На прадпрыемстве працуе сістэма навучання і павышэння кваліфікацыі. Калектыў фабрыкі штогод папаўняецца маладымі спецыялістамі, сярэдняя зарплата на прадпрыемстве — 1000 рублёў.

— У нашай краіне лічыцца, што вытворчасць тканіны — праца для жанчын. У заходніх і ўсходніх краінах, наадварот, большая частка калектыву прадзільных і ткацкіх фабрык — мужчыны. У нас ёсць тэхналагічныя лініі, якія патрабуюць мужчынскіх рук. Так што запрашаем і мужчын, і жанчын. Са свайго боку можам прапанаваць цалкам абноўлены сацпакет, стабільную зарплату і працу ў маладым калектыве з неабмежаванымі магчымасцямі кар’ернага росту.

Дзіяна РОНІНА

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Сёння пачаў работу УНС у новым статусе

Сёння пачаў работу УНС у новым статусе

Амаль тысяча дзвесце чалавек сабраліся, каб вырашаць найважнейшыя пытанні развіцця краіны. 

Навука

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Расказаў першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Дзяніс Каржыцкі.

Здароўе

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

Як вакцыны выратоўваюць жыцці і чаго можа каштаваць іх ігнараванне?

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.