Абаграванне ўсіх трох прыёмнікаў поўнага ціску самалёта Ан-148, які разбіўся [1] 11 лютага ў Падмаскоўі, знаходзілася ў выключаным стане, паведаміла камісія Міждзяржаўнага авіяцыйнага камітэта па расследаванні катастрофы.
На борце самалёта "Саратаўскіх авіяліній", які выконваў рэйс з Масквы ў горад Орск ў Арэнбургскай вобласці, знаходзіліся 65 пасажыраў і шэсць членаў экіпажа. Усе яны загінулі.
У аўторак камісія завяршыла расшыфроўку дадзеных бартавога параметрычнага самапісца, знойдзенага на месцы крушэння ў Раменскім раёне Падмаскоўя.
"Папярэдні аналіз зарэгістраванай параметрычнай інфармацыі паказаў, што ў ходзе ўсяго палёту, які скончыўся авіяцыйным здарэннем, абаграванне ўсіх трох прыёмнікаў поўнага ціску знаходзілася ў выключаным стане. Ва ўсіх астатніх палётах, якія ёсць на самапісцаў (яшчэ 15 палётаў), абаграванне прыёмнікаў уключалася перад узлётам на выканаўчым старце", - гаворыцца ў паведамленні на сайце МАК.
Прыёмнік поўнага ціску - важная прылада бартавы сістэмы самалёта, прызначанае для вылічэння прыборнай і паветранай хуткасці, праўдзівай паветранай хуткасці, вертыкальнай хуткасці і бараметрычнай вышыні.
Яго няправільная праца прыводзіць да скажэння паказанняў прыбораў у кабіне экіпажа і няштатнай працы аўтаматычных сістэм кіравання.
Па дадзеных МАК, праз 2 хвіліны і 30 секунд пасля адрыву на вышыні каля 1300 метраў і прыборнай хуткасці 465-470 км/ч асноўны і рэзервовы прыборы камандзіра паветранага судна сталі паказваць істотна адрозныя адзін ад аднаго дадзеныя аб хуткасці самалёта, а ў другога пілота прыбор наогул перастаў рэгістраваць змены хуткасці.
Далей гэтыя разыходжанні працягвалі расці, пасля чаго экіпаж адключыў аўтапілот. Далейшы палёт праходзіў у ручным рэжыме. У выніку самалёт быў пераведзены ў інтэнсіўнае зніжэнне з вугламі тангажу на пікіраванне 30-35 градусаў.
"У момант сутыкнення з зямлёй вугал тангажу на пікіраванне складаў каля 30 градусаў, за чатыры-пяць секунд да сутыкнення ў самалёта стаў развівацца правы нахіл, які дасягнуў 25 градусаў", - паведамляе камісія.
"Папярэдні аналіз зарэгістраванай інфармацыі, а таксама аналіз аналагічных выпадкаў, якія мелі месца ў мінулым, дазваляюць меркаваць, што фактарам развіцця асаблівай сітуацыі ў палёце маглі стаць памылковыя дадзеныя аб хуткасці палёту на індыкатарах пілотаў, што, у сваю чаргу, мабыць, было звязана з абледзяненнем ППД пры выключаным стане сістэм іх абагравання", - гаворыцца ў паведамленні МАК.
ВВС [2]
Спасылкі
[1] http://zviazda.by/be/news/20180211/1518357664-u-padmaskoui-razbiusya-pasazhyrski-samalyot
[2] http://www.bbc.com/russian/news-43029213
[3] https://zviazda.by/be/tags/aviyakatastrofa