Вы тут

60 "МАЗаў" для школьнікаў


Сёлета іх будзе па 10 на кожную вобласць, а далей — справа за органамі мясцовай улады. Пакуль новыя адзінкі транспарту перадалі Банку развіцця Беларусі. Сяргей Румас, кіраўнік праўлення вышэйназванага банка, падкрэслівае: "Запланавалі зрабіць — зрабілі. Думаю, банку за гэты праект чырванець не давядзецца".

Чырванець, сапраўды, наўрад ці давядзецца. Адназначную перамогу ў цяжкім баі за тэндар МАЗ атрымаў не проста так. Тры іншыя кампаніі стаць сур'ёзнымі канкурэнтамі не змаглі ўвогуле, бо школьны аўтобус "МАЗ" — прадстаўнік наступнага пакалення. Ён атрымаў прызнанне і за межамі Беларусі. Так, на выставе, якая адбывалася ў Расіі, айчынны грамадскі транспарт палічылі першым, зацвердзіўшы за ім статус лепшага аўтобуса года. І школьны сезон адкрыецца з непасрэдным удзелам менавіта гэтай мадэлі.

Але ці можна такі аўтобус лічыць выключна школьным? Віктар Асноўскі, генеральны дырэктар ААТ "МАЗ"

, запэўнівае: "Наш завод выпускае новую мадэль не з адной мэтай. Выпусцілі больш за 40 адзінак тэхнікі па-за праграмай "Школьны аўтобус". Гэта толькі пачатак".

Паводле слоў Сяргея Румаса, сёлета Банк развіцця Беларусі выдаткаваў каля 32 мільярдаў беларускіх рублёў у якасці спонсарскай дапамогі. На гэтыя грошы ўжо набылі 60 аўтобусаў. Налета плануецца павялічыць і колькасць аўтобусаў, і маштаб спонсарскай дапамогі. Такім чынам цалкам вырашыцца праблема: 2/3 сельскіх школьнікаў жывуць не ў буйных вёсках, дзе можна атрымліваць адукацыю, і трэць перавозіцца абсалютна непрыдатнымі для дзяцей аўтобусамі. Транспарт для перавозкі школьнікаў павінен адпавядаць 40 дадатковым крытэрыям. Сярод істотных пераваг школьнага аўтобуса "МАЗ" — зручна размешчаныя, камфортныя крэслы і поручні, ніжняя рухомая прыступка, а таксама магчымасць павышанай бачнасці дарогі (прамы агляд стаў значна большым).

Банк развіцця Беларусі дапамагае праекту не толькі як спонсар. Сяргей Румас адзначае: "Мы будзем старанна маніторыць кожны аўтобус: як ён будзе працаваць, яго тэхнічны стан, верагодныя паломкі, нюансы эксплуатацыі ў сельскіх умовах". Банк будзе ўдзельнічаць і ў арганізацыі курсаў па падрыхтоўцы будучых вадзіцеляў. Адметнасць — кіраваць новымі школьнымі аўтобусамі давераць выключна жанчынам. Гэтую ініцыятыву падтрымаў і кіраўнік дзяржавы. На думку Віктара Асноўскага, жанчыны больш сур'ёзна ставяцца да многіх пытанняў бяспекі, вызначаюцца павышанай акуратнасцю, уважлівасцю да дэталяў. Марына Сапега, будучы вадзіцель аднаго з аўтобусаў у Магілёўскай вобласці, згаджаецца:
"Як маці чатырнаццаці дзяцей, я заўсёды аддала б перавагу менавіта жанчыне-вадзіцелю. Так думаю не адна я. Так думаюць многія мамы".

Маргарыта СІДАР.

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Як дзейнічалі партызаны ва Усакінскім лесе на Клічаўшчыне

Як дзейнічалі партызаны ва Усакінскім лесе на Клічаўшчыне

Піша сын аднаго з партызан Генадзь Сахрай.

Грамадства

Алена Богдан: Любы рух павінен быць паступальным, а не разбуральным

Алена Богдан: Любы рух павінен быць паступальным, а не разбуральным

Яна расказала чытачам «Звязды», ці плануе Беларускі саюз жанчын стаць першай жаночай палітычнай партыяй у краіне і як гэта — сумяшчаць работу ў дзяржапараце з актыўнай грамадскай дзейнасцю.

Калейдаскоп

Вясёлыя гісторыі нашых чытачоў

Вясёлыя гісторыі нашых чытачоў

Хітра ўладкавана чалавечая памяць. Бывае, нешта ўбачыў-пачуў, а што — хоць забі — назаўтра не ўспомніш, а нешта — якраз наадварот — «ляжыць» там гадамі ці нават дзесяцігоддзямі і ўспамінаецца досыць часта...

Грамадства

Чаму ў старасці псуецца характар, з'яўляюцца бяссонніца і трывожнасць

Чаму ў старасці псуецца характар, з'яўляюцца бяссонніца і трывожнасць

Аб праблемах старэння і тым, як заўважыць і, магчыма, прадухіліць розныя псіхалагічныя захворванні ў пажылых, мы паразмаўлялі з урачом-псіхатэрапеўтам Гарадскога клінічнага псіхіятрычнага дыспансера Марынай Шчаслянок.