Здзяйсняць неабмежаваную колькасць паездак у гарадскім транспарце сталіцы па нядаўна ўведзеных электронных праязных пасажыры змогуць да мая гэтага года. Магчыма, што ў будучым давядзецца плаціць альбо за пераадоленую адлегласць, альбо ў праязны будзе «закладзена» пэўная колькасць паездак.
— Нам ставіцца задача вывучыць пасажырапаток, палепшыць якасць абслугоўвання і паралельна ўвесці гнуткую тарыфную сістэму, каб даць магчымасць людзям набываць праязныя на вызначаную колькасць паездак. Напрыклад, чалавек зможа заплаціць за 60 магчымасцяў праехаць на гарадскім транспарце і абавязаны будзе выкарыстаць іх за 60 дзён, — паведаміла журналістам падчас прэс-канферэнцыі намеснік генеральнага дырэктара дзяржпрадпрыемства «Мінсктранс» Ірына Якубоўская.
Таксама разглядаецца пытанне аб аплаце ў залежнасці ад пераадоленай на транспарце адлегласці. Па словах Ірыны Якубоўскай, калі рашэнне па гэтым пытанні будзе ўзгоднена з Міністэрствам эканомікі і прынята, такая аплата будзе ўведзена.
Як распавёў дырэктар тэхнічнага аддзялення сумеснага прадпрыемства ЗАТ «Міжнародны дзелавы альянс» Вадзім Сматраеў, сістэма электроннай аплаты праезду валодае большымі магчымасцямі, чым тыя, што выкарыстоўваюцца сёння. Напрыклад, у валідатара ёсць дзве сэнсарныя кнопкі, з дапамогай якіх можна будзе карыстацца дадатковымі паслугамі. Напрыклад, заплаціць за свайго спадарожніка ці за багаж. Дадатковыя функцыі пакуль не актываваны, паколькі яшчэ працягваецца працэс «знаёмства» пасажыраў з новай сістэмай аплаты.
У поўным аб'ёме яна запрацуе ў жніўні гэтага года. Пакуль што ідзе апрабацыя сістэмы на ўсіх трамвайных маршрутах. Калі дакладней, то 146 трамваяў абсталяваны электроннымі кампосцерамі і валідатарамі. Бескантактныя смарт-карткі, на аснове якіх будуць працаваць з 1 лютага новыя праязныя, выпускаюць у працэсінгава-эмісійным цэнтры дзяржпрадпрыемства «Мінсктранс». Час, за які спрацоўвае электронны праязны, складае менш за секунду. Набыццё і абслугоўванне смарт-картак зараз адбываецца праз кіёскі прадпрыемства. Але як абяцаюць прадстаўнікі «Мінсктранса», у будучым з'явіцца магчымасць папаўняць картку, напрыклад, праз тэрмінал самаабслугоўвання. Прафесія кандуктара, якой са з'яўленнем новай сістэмы аплаты абяцалі знікненне, пакуль што не сыходзіць у нябыт. Па меншай меры, да таго, як электронная сістэма аплаты не пачне працаваць у поўным аб'ёме, кандуктары застануцца на сваіх месцах.
Ганна ГАРУСТОВІЧ
А разам з імі навучанне, сацпакет і нават жыллё.
Беларусь — адзін з сусветных лідараў у галіне здабычы і глыбокай перапрацоўкі торфу.
«Мы зацікаўлены, каб да нас прыязджалі».