Распавядае дырэктар філіяла Аляксандр Бохан.
Сёння без тэлефона, тэлевізара і інтэрнэту большасць з нас не ўяўляе свайго жыцця. Але, вядома, проста наяўнасці тэлефоннага апарата, тэлеэкрана на ўсю сцяну і камп'ютара недастаткова для паўнавартаснай і якаснай сувязі са светам. Апошнюю забяспечвае нам кампанія «Белтэлекам» — лідар сярод беларускіх пастаўшчыкоў паслуг электрасувязі. У Віцебскім рэгіёне кампанію годна прадстаўляе філіял, якім вось ужо 9 гадоў кіруе Аляксандр Бохан, які мае званне «Ганаровы сувязіст Беларусі» і ўзнагароджаны медалём «За працоўныя заслугі». Аляксандр Іванавіч вельмі дасведчаны і цікавы суразмоўца, у гэтай галіне працуе больш за 40 гадоў. Па нашай просьбе ён распавёў пра прыемныя сюрпрызы, якія Віцебскі філіял падрыхтаваў для сваіх кліентаў.
Замест гудка — любімая мелодыя
— Аляксандр Іванавіч, што вы можаце сказаць пра ўзровень паслуг сувязі на Віцебшчыне?
— У нас самая вялікая сярод абласцей працягласць кабельных ліній, з іх ужо 6,5 тысяч замянілі на сучасныя валаконна-аптычныя. Мы актыўна ўкараняем навейшыя тэхналогіі, набываем і ўстанаўліваем сучаснае абсталяванне, якое ўжо выкарыстоўваюць у Еўропе і Амерыцы. Разам з мадэрнізацыяй абсталявання і тэхналогій, вядома, растуць і аб'ёмы аказваемых паслуг. Калі гадоў 30 таму мне казалі, што мы з нашымі паслугамі адстаём на 15 гадоў ад заходніх краін, то сёння мы ідзём практычна нага ў нагу. Прычым карыстаемся абсталяваннем не толькі замежнай, але і айчыннай вытворчасці. У прыватнасці, шчыльна працуем з беларускімі заводамі «Прамсувязь», «Мінскае вытворчае аб'яднанне вылічальнай тэхнікі» і інш.
— Ведаю, што Віцебскі філіял першы ў рэспубліцы ўкараніў тэлекамунікацыйную тэхналогію NGN. Чарговым вітком эвалюцыі сеткі стала новая тэхналогія xPON...
— Так, тэхналогія, калі ў офіс або ў кватэру да абанента праводзіцца не медны кабель, а аптычнае валакно, выдатна зарэкамендавала сябе ў ЗША і Японіі. Яе актыўна ўводзяць нашы суседзі — Расія і Украіна. Мы таксама не стаім на месцы. Праекты на базе тэхналогіі xPON ужо другі год актыўна ўкараняем у новай і ўжо існуючай жылой забудове Віцебска, Оршы, Наваполацка, Полацка, Лепеля, Паставаў, Глыбокага, Новалукомля...
— Раскажыце, калі ласка, пра новую тэхналогію падрабязней. якія магчымасці яна дае вашым кліентам?
— Пасля пераключэння на новую тэхналогію істотна пашырыцца спектр дадатковых паслуг класічнай тэлефаніі, тэлебачання, інтэрнэту. Што тычыцца, у прыватнасці, тэлефаніі, то, нягледзячы на канкурэнцыю сотавых аператараў, стацыянарная тэлефонная сетка на Віцебшчыне працягвае развівацца. Толькі за мінулы год мы падключылі дадаткова 8 тысяч новых абанентаў. Адна з самых папулярных дадатковых паслуг сярод жыхароў паўночнага рэгіёна — паслуга CLІP. Яна дазваляе вызначыць амаль любы нумар абанента, які вам тэлефануе. Чаго не скажаш пра ранейшыя тэлефоны з аўтаматычным вызначэннем нумара (так званыя АВН. — Аўт.). Раней часта здаралася: прыходзіць бабка і кажа, што тэлефанавала дачцэ ў Маскву 5 разоў. Маўляў, дачкі дома не было, а ёй 5 хвілін набегла. Аказалася, што з абанента, які тэлефануе на АВН, спісваецца сума, роўная хвіліне размовы, нават калі ніхто не падняў трубку. Наша новая паслуга CLІP гэтага недахопу не мае. Тут лічыльнік спрацоўвае толькі ў тым выпадку, калі абанент здымае трубку. Акрамя таго, калі хоць раз тэлефанавалі на АВН, то, вядома, памятаеце характэрны шчаўчок. Абанент жа, які тэлефануе на CLІP, нават і не падазрае, што на тым канцы проваду высвеціўся яго нумар.
Калі ж вы хочаце, каб знаёмыя, якія тэлефануюць вам на хатні тэлефон, замест стандартных гудкоў слухалі вашу любімую музычную кампазіцыю, то і гэта не праблема. Цяпер такая магчымасць прадастаўляецца і для стацыянарных тэлефонаў з дапамогай паслугі «Музычны марафон».
— А на якую катэгорыю кліентаў арыентаваліся, калі ўводзілі паслугу «аўдыяканферэнцыя»?
— Пераважна на кіраўнікоў фірмаў і арганізацый. Яна дапамагае правесці тэлефонную канферэнцыю ці селектарную нараду з кампаньёнамі (з уключэннем трох і больш удзельнікаў), якія знаходзяцца, напрыклад, у іншым горадзе. Апошнім часам на Віцебшчыне органы ўлады актыўна карыстаюцца і нашай сістэмай відэаканферэнцсувязі. Гэта вельмі зручна, бо не трэба адрываць людзей ад працоўнага месца, і актуальна, калі яно знаходзіцца, напрыклад, у Паставах, за 270 кіламетраў ад Віцебска.
Кіруй і ты сваім тэлебачаннем!
— А якія новыя магчымасці з'явіліся ў так любімага многімі лічбавага інтэрактыўнага тэлебачання ZALA?
— На Віцебшчыне ўжо больш за 100 тысяч абанентаў тэлебачання ZALA . Цяпер яны маюць магчымасць глядзець перадачы як у фармаце высокай якасці, так і ў «трохмерным» фармаце (3D). Нашым кліентам заўсёды ёсць што паглядзець! Прапаноўваем ім больш як 40 тэлевізійных каналаў у асноўным пакеце «Прем'ера». Плюс 7 дадатковых тэматычных пакетаў: «HD-пакет», Дзіцячы», «Для душы», «На канапе», «Пазнавальны», «Сямейны HD», «Спартыўны».
Нашым інтэрактыўным тэлебачаннем, у адрозненне ад аналагавага кабельнага тэлебачання, можна кіраваць: перамотваць, ставіць паўзу, запісваць... А калі не атрымліваецца паглядзець цікавую перадачу ў вызначаны час, можна зрабіць гэта пазней. Для гэтага існуе функцыя адкладзены прагляд. Акрамя інтэрактыўных функцый, ZALA прапануе абанентам дадатковыя сервісныя магчымасці, у прыватнасці «Інфармацыйны партал». Калі падключыцца да сэрвісу «Інфармацыйны партал», то пры дапамозе сэрвіса «ТВ-банкінг» можна будзе аплачваць розныя паслугі, не адыходзячы ад тэлевізара.
— А наколькі даступна інтэрактыўнае тэлебачанне для вясковых жыхароў?
— Вяскоўцы, вядома, таксама хочуць мець тэлебачанне добрай якасці — аб гэтым сведчаць іх калектыўныя звароты. Таму з канца мінулага года ў Беларусі мы прадастаўляем ім новую паслугу — эфірнае тэлебачанне. Яна асабліва актуальная для нашага рэгіёна, бо на Віцебшчыне ажно 6 200 сельскіх населеных пунктаў. Гэта недзе ў тры разы больш, чым у Брэсцкай вобласці. Але затое яны маленькія: у 70% з іх — да 50 жыхароў. Разумеем, што мы для вёскі палачка-выручалачка. У нас дастатковая колькасць сельскіх вузлоў перадачы даных. У радыусе 3 кіламетраў ад кожнага такога вузла сельскі абанент мае ўсе самыя сучасныя паслугі, якія Белтэлекам цяпер прадастаўляе: і хуткасны інтэрнэт, і шматканальнае інтэрактыўнае якаснае тэлебачанне.
Акрамя таго, да канца 2015 года практычна ўся тэрыторыя вобласці будзе пакрыта сеткай лічбавага тэлебачання. І мы зможам паказваць да 44 каналаў у лічбавым фармаце нават у самых глухіх вёсках. Цяпер магутныя перадатчыкі ўжо стаяць на Ушацкай вышцы, у Бягомлі, Асвеі і Браславе. Абаненты могуць атрымліваць наша шматканальнае тэлебачанне ў зоне 20 кіламетраў ад гэтых вышак. На 2014 год запланавана абсталяваць такімі перадатчыкамі яшчэ 5 вышак. у прыватнасці, у Расонскім раёне, у Віцебску, Шаркаўшчыне, Лёзне, пад Оршай.
«Цэнім абанентаў, якія цэняць свой час»
— А якія перавагі тэхналогія хPON дае інтэрнэт-карыстальнікам?
— Непасрэдна тэхналогія хPON дазваляе ажыццяўляць доступ у сетку інтэрнэт з хуткасцю да 1 Гбіт/с. Запыты абанентаў высакахуткаснага інтэрнэту byfly (а іх толькі на Віцебшчыне больш за 250 тысяч) пастаянна растуць. Людзі, як правіла, пачынаюць з 2 мегабіт, а пасля прыходзяць і просяць большую хуткасць. Забяспечыць хуткасць больш за 10 мегабіт і вышэй можна толькі па аптычнай лініі. Людзі сёння цэняць свой час. Мяркуйце самі: фільм можна спампаваць за 40 хвілін, а можна — за 2 хвіліны. Больш за тое, калі ў катэджы ці кватэры жыве вялікая сям'я і ў кожнага члена сям'і ёсць свой камп'ютар, то без вялікай хуткасці не абысціся. Вядома, вялікія хуткасці запатрабаваны і рознымі арганізацыямі, прадпрыемствамі. Многія буйныя фірмы сёння пераважную большасць арганізацыйных пытанняў вырашаюць са сваімі аддаленымі пунктамі ў анлайн-рэжыме з дапамогай відэарэсурсаў, для чаго патрэбна дастаткова высокая хуткасць інтэрнэту.
Для кліентаў, якія падключаюцца па xPON, дзейнічае эксклюзіўная прапанова ад РУП «Белтэлекам»: бясплатнае падключэнне і выкарыстанне са зніжкай на працягу некалькіх месяцаў лічбавага інтэрактыўнага тэлебачання ZALA, а таксама высакахуткаснага інтэрнэту byfly.
Але на гэтым новыя паслугі ад РУП «Белтэлекам» не заканчваюцца. Нядаўна кампанія вывела на рынак яшчэ адну новую паслугу для сваіх кліентаў і іх дзяцей.
Калі вашы дзеці карыстаюцца інтэрнэтам і вы хочаце засцерагчы іх ад прапаганды любой інфармацыі для дарослых, а сябе ад лішняга «галаўнога болю», падключыце паслугу «Бацькоўскі кантроль». Паслуга «Бацькоўскі кантроль» ад byfly прызначана менавіта для таго, каб абараніць вас і вашых блізкіх ад непажаданай інфармацыі.
Падключыцца да гэтай паслугі можна ў сэрвісных цэнтрах РУП «Белтэлекам» ці самастойна ў кабінеце карыстальніка на сайце кампаніі. Паслуга «Бацькоўскі кантроль» з'яўляецца гнутка наладжвальнай: калі блакіроўка непажаданай інфармацыі патрабуецца вам не пастаянна, а час ад часу, то ў любы момант вы можаце ўключыць або адключыць. Пры гэтым аплата будзе спаганяцца толькі за тыя суткі, у якія вы карысталіся паслугай.
— У Мінску рыхтуюцца да чэмпіянату свету па хакеі, у сувязі з чым значна павялічваецца колькасць пунктаў Wі-Fі. Наколькі актыўна ўкараняецца бесправадны інтэрнэт на Віцебшчыне?
— Планы грандыёзныя. Так, калі за мінулы год мы падключылі 19 тысяч пунктаў Wі-Fі па вобласці, то на гэты год наша задача — 100 тысяч. У першую чаргу стараемся ахапіць бесправадным інтэрнэтам гасцініцы і вакзалы. Што тычыцца Віцебска, то на нашым карпаратыўным сайце змяшчаецца спіс месцаў, куды чалавек можа прыйсці са сваім ноўтбукам і пасядзець у інтэрнэце.
— «Славянскі базар», пэўна, таксама падштурхоўвае вас, для таго, каб павялічыць колькасць пунктах Wі-Fі?
— Сапраўды, фестываль трымае нас у добрым тонусе. Дарэчы, менавіта, са «Славянскага базару» больш як 10 год таму мы пачыналі асвойваць інтэрнэт. Памятаю, як упершыню трансліравалі святочны канцэрт у анлайн-рэжыме. Цяпер жа такую трансляцыю ў нас замаўляюць многія тэлеканалы. Наш філіял вельмі цесна супрацоўнічае са «Славянскім базарам», выступаем штогод яго спонсарам. Сёння ўсе месцы ў горадзе, дзе праходзяць канцэрты, пакрыты бесправадным інтэрнэтам. Летась у Віцебску праводзілася мерапрыемства «Газпрам Факел». Адно з асноўных патрабаванняў арганізатараў гэтага маштабнага праекта — каб усе гасцініцы, дзе яны будуць пражываць, мелі Wі-Fі. Віцебск з'яўляецца прыцягальным месцам для турыстаў, таму мы будзем і далей працягваць пашыраць магчымасці бесправаднога падключэння да інтэрнэту.
Пасля экскурсіі па прадпрыемстве, а ў Віцебскага філіяла ёсць свой вялікі будынак, завітала ў сервісны цэнтр, што на першым паверсе. Абслугоўванне, пераканалася, там вядзецца па апошнім слове тэхнікі. Працуе электронная чарга. Таму кліенты тут зусім не хвалююцца, што нехта зойме іх месца ў чарзе, і спакойна чакаюць на ўтульных канапах, пакуль загарыцца іх нумар на экране. Каб чаканне не было сумным, работнікі сэрвіснага цэнтра дэманструюць сваім кліентам магчымасці інтэрактыўнага тэлебачання ZALA. У залежнасці ад полу і ўзросту пераважнай большасці наведнікаў паказваюць мультфільм, навіны ці спартыўную перадачу. Высокі ўзровень абслугоўвання — вось вам яшчэ адзін паказчык прафесіяналізму Віцебскага філіялу РУП «Белтэлекам». Гэта ў чарговы раз пацвярджае маё перакананне, што сапраўдны прафесіянал — прафесіянал ва ўсім.
Надзея ДРЫЛА, Аляксандр ФУРСАЎ, Яўген ПЯСЕЦКІ (фота).
УНП 300977657
Канцэрт для дзяцей і моладзі, пластычны спектакль Ягора Дружыніна і «Рок-панарама».