Так выказаўся наконт сёлетніх планаў па развіцці дарожнай сеткі Беларусі выказаў намеснік начальніка галоўнага ўпраўлення аўтамабільных дарог Міністэрства транспарту і камунікацый Аляксандр Галаўнёў падчас прэс-канферэнцыі.
— Сёння сетка дарог у Беларусі сфарміравана, таму будаўніцтва новых, у прынцыпе, не патрабуецца. Галоўнае пытанне цяпер — гэта мадэрнізацыя ужо існуючых транспартных шляхоў, — падкрэсліў Аляксандр Галаўнёў.
Сярод найбольш важных планаў, якія маюць здзейсніцца ў 2014 годзе ў сферы мадэрнізацыі дарожнай сеткі, — завяршэнне працы над паўднёва-ўсходнім абходам ля Астраўца, рэканструкцыя моста праз раку Мухавец, а таксама рамонт участкаў дарог М‑5 Мінск — Гомель, Р‑21 Віцебск — мяжа Расійскай Федэрацыі і М‑6 Мінск — Гродна. Дарэчы, наконт апошняй трасы Міністэрства транспарту і камунікацый дамовілася з Сусветным банкам аб далейшым супрацоўніцтве ў галіне дарожнага будаўніцтва. Плануецца, што для рэканструкцыі дарогі М‑6 Мінск — Гродна будзе выдзелены крэдыт на 200 мільёнаў долараў. Для гэтага беларускі бок павінен забяспечыць распрацоўку праектна-каштарыснай дакументацыі да канца першага паўгоддзя 2014 года.
Да таго ж верагодна, што сродкі на мадэрнізацыю некаторых беларускіх транспартных шляхоў выдаткуюць і іншыя замежныя арганізацыі. Так, па словах Аляксандра Галаўнёва, магчымасцю прыняцця ў канцэсію нашых дарог ужо цікавіліся іспанская, польская і французская кампаніі. Пасля вызначэння аб'ектаў, якія Беларусь пагодзіцца перадаць, будуць праведзены тэндарныя таргі. Кампанія-пераможца павінна будзе за свае ці прыцягнутыя сродкі рэканструяваць дарогу і на працягу 20 гадоў яе абслугоўваць, збіраючы пры гэтым плату за праезд. У той жа час намеснік начальніка галоўнага ўпраўлення аўтамабільных дарог запэўніў, што працягласць платных дарог будзе абмежавана 2–2,2 тысячы кіламетраў (усяго ў краіне 16 тысяч кіламетраў рэспубліканскіх дарог).
Адказваючы на пытанне аб будаўніцтве другой чаргі Мінскай кальцавой аўтадарогі, Аляксандр Галаўнёў паведаміў, што сёлета выдаткоўваць на гэта сродкі не плануецца.
— Нават калі браць у разлік сродкі, якія краіна атрымае дзякуючы ўведзенаму нядаўна транспартнаму збору, яны будуць дзяліцца ў роўных прапорцыях на ўсе дарогі краіны, — адзначыў ён. — Верагодная сума збору — 1,5 трыльёна рублёў, таму тых 700 мільярдаў рублёў, якія маглі б быць выдзелены на другую кальцавую аўтадарогу, — гэта недастатковая сума для пачатку сур'ёзнага будаўніцтва аб'екта.
Таксама Аляксандр Галаўнёў закрануў праблему спрэчных момантаў, якія датычацца працы сістэмы BelToll. Напрыклад, былі выпадкі, калі транспарт сацыяльных устаноў ці дарожных службаў не мог праехаць па дарозе бясплатна.
— Першыя месяцы работы сістэмы сапраўды выявілі некаторыя недасканаласці ў ёй. Таму ў хуткім часе будуць унесены пэўныя змены, якія датычацца парадку функцыянавання BelToll. Думаю, што сацыяльныя пытанні будуць у гэтых зменах улічаны і адлюстраваны, — паведаміў Аляксандр Галаўнёў.
Тым жа, хто памылкова атрымаў штрафы ад BelToll у жніўні-верасні, давядзецца чакаць вырашэння пытання як мінімум месяц. Па словах намесніка начальніка галоўнага ўпраўлення аўтамабільных дарог Мінтранса, гэты тэрмін спатрэбіцца для прыняцця рашэння на ўзроўні нарматыўнага прававога акта. Праект дакумента ўжо падрыхтаваны, але ў ім ёсць шмат складанасцяў, якія яшчэ неабходна ўрэгуляваць.
Ганна ГАРУСТОВІЧ.
Бюлетэні па выбарах Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ужо гатовы.
Практыка комплекснага добраўпарадкавання населеных пунктаў на Гомельшчыне дае новае жыццё райцэнтрам рэгіёна.
Зрабіўшы якасць неад’емнай часткай іміджу Беларусі як краіны, займацца ёй неабходна пастаянна і ва ўсіх напрамках.