Пераход на электронны дакументазварот абсалютна ўсіх дзяржаўных органаў і іншых дзяржаўных арганізацый павінен завершыцца ў 2015 годзе, што павысіць хуткасць прыняцця кіраўніцкіх рашэнняў. Пра гэта заявіў учора Андрэй Ільін, дырэктар Нацыянальнага цэнтра электронных паслуг.
Амаль 2 тысячы «абанентаў»
Прадпрыемства было створана ў сакавіку 2012-га ў адпаведнасці з Указам Прэзідэнта. Сёння НЦЭП аказвае электронныя паслугі сістэмы абароненай электроннай пошты для дзяржаўных органаў і арганізацый Maіlgov, электроннага дакументазвароту, агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы (ААІС) і цэнтра Maіlgov, які сведчыць, а таксама далей выпрацоўвае новыя паслугі. Першыя лічбы па дзейнасці НЦЭП за мінулы год агучыў Сяргей Руднеў, намеснік дырэктара — начальнік упраўлення эксплуатацыі электронных сістэм Нацыянальнага цэнтра электронных паслуг: «Агульная колькасць спажыўцоў — 1886. З іх небюджэтных арганізацый — 811. Лідарам з'яўляецца Мінск». Спецыяліст паведаміў, што па сістэме абароненай электроннай пошты было перададзена больш за 4,5 млн электронных паведамленняў, а па сістэме міжведамаснага дакументазвароту — каля 50 тысяч электронных дакументаў.
Не дзіўна, што ІТ-эксперты два гады таму ацанілі стварэнне НЦЭП як пазітыўнае і даўно чаканае рашэнне, якое дазволіць аб'яднаць разрозненыя высілкі мноства дзяржарганізацый у прадастаўленні электронных паслуг.
Электронныя паслугі дойдуць да кожнага
Сёння вельмі патрэбна актыўная пазіцыя дзяржаўных органаў па арганізацыі прадастаўлення электронных паслуг праз адзіны партал, пераводу адміністрацыйных працэдур у электронны выгляд пад фактычныя патрэбы эканомікі краіны і грамадства. На адзіным партале электронных паслуг ААІС патрабуецца размяшчэнне наступных катэгорый паслуг і інфармацыйнага ўзаемадзеяння, якія адносяцца да так званага «Электроннага ўрада»: G2G: урад — урад; G2C: урад — насельніцтва; G2B: урад — бізнес. Для папулярызацыі адзінага партала будуць развівацца паслугі іншых катэгорый: B2C: бізнес—спажыўцы; B2B: бізнес—бізнес.
Акрамя таго, сёлета ў Беларусі будзе сфарміраваны паўнавартасны інстытут інфармацыйных пасярэднікаў, дзе электронную паслугу ААІС змогуць заказаць тыя, хто па нейкіх прычынах не можа зрабіць гэта з дому. Адпаведныя рашэнні прыняты на ўзроўні Указа Прэзідэнта і пастановы ўрада. Ролі такіх пасярэднікаў будуць выконваць аддзяленні Белпошты і сэрвісныя цэнтры Белтэлекама. Яны будуць аказваць паслугі на падставе дагавароў з НЦЭП. Будзе створана магчымасць на падставе дакумента, які сведчыць асобу, выканаць ад імя грамадзяніна пэўныя дзеянні і атрымаць заказаную ім электронную паслугу. Гэта дазволіць давесці паслугі да любых населеных пунктаў краіны.
Спецыялісты таксама сцвярджаюць, што развіццё адзінага партала дазволіць спрасціць не толькі тэхнічнае інфармацыйнае ўзаемадзеянне, але і юрыдычнае афармленне прадастаўлення інфармацыі. Гэта асабліва актуальна для буйных арганізацый, якім даводзіцца пастаянна ўзаемадзейнічаць са шматлікімі дзяржорганамі. Неабходнасць мець мноства дагавароў з міністэрствамі і ведамствамі цяпер знікне. У спажыўца інфармацыі будзе адзін дагавор — з Нацыянальным цэнтрам электронных паслуг.
Уладзіслаў КУЛЕЦКІ.
Зазірнём у заўтра Беларусі.
Карэкціроўкі па аплаце жыллёва-камунальных паслуг закрануць чатыры катэгорыі жыхароў.