Вы тут

Будуецца другая кальцавая аў­та­да­ро­га ва­кол Мін­ска


Та­кое ра­шэн­не пры­ня­та 28 лю­та­га ў час дак­ла­да Прэ­зі­дэн­ту Бе­ла­ру­сі Аляк­санд­ру Лу­ка­шэн­ку па пы­тан­ні яества­рэн­няпа­ве­да­мі­лі БЕЛ­ТА ў прэс-служ­бе бе­ла­рус­ка­га лі­да­ра.

1

Кі­раў­нік дзяр­жа­вы на­га­даў, што ў свой час, пры­ма­ю­чы ра­шэн­не аб бу­даў­ніц­тве «дру­го­га каль­ца» ва­кол Мін­ска, да­мо­ві­лі­ся мак­сі­маль­на вы­ка­рыс­тоў­ваць для яго ства­рэн­ня іс­ну­ю­чыя аў­та­ма­біль­ныя да­ро­гі, на­прык­лад, тра­су на Маск­ву, вы­зна­чы­лі­ся, як ме­на­ві­та прой­дзе гэ­та да­ро­га. «Мы да­га­ва­ры­лі­ся, што яна вель­мі па­трэб­на, та­му што Мінск ужо сён­ня пе­ра­на­сы­ча­ны транс­пар­там. Я не ха­чу ска­заць, што гэ­ты транс­парт бу­дзе ў геа­мет­рыч­най пра­грэ­сіі ўзрас­таць, як гэ­та бы­ло не­ка­лі, не. Мне зда­ец­ца, ужо ўсе, хто ха­цеў у свой час, ка­лі мы рых­та­ва­лі­ся ўво­дзіць пош­лі­ну на аў­та­ма­бі­лі, за­ку­пі­лі і ўдо­сталь гэ­тыя аў­та­ма­бі­лі за­вез­лі, хто больш ба­га­ты — но­выя. Та­му та­ко­га моц­на­га па­ве­лі­чэн­ня коль­кас­ці аў­та­транс­пар­ту не бу­дзе», — лі­чыць Аляк­сандр Лу­ка­шэн­ка.

У той жа час Прэ­зі­дэнт звяр­нуў ува­гу, што тэн­дэн­цыя да рос­ту коль­кас­ці аў­та­транс­пар­ту на­зі­ра­ец­ца ва ўсім све­це і Бе­ла­русь не з'яў­ля­ец­ца вы­клю­чэн­нем. «Больш за тое, па­ста­ян­на рас­це тран­зіт праз Бе­ла­русь. І ён ідзе ў на­прам­ку За­хад — Ус­ход, — ад­зна­чыў кі­раў­нік дзяр­жа­вы. — Усё свед­чыць аб тым, што як­раз гэ­ты па­ток бу­дзе рас­ці ў геа­мет­рыч­най пра­грэ­сіі, і ён бу­дзе іс­ці праз Мінск».

Аляк­сандр Лу­ка­шэн­ка за­ўва­жыў, што іс­ну­ю­чая каль­ца­вая аў­та­да­ро­га ва­кол бе­ла­рус­кай ста­лі­цы сён­ня пе­ра­гру­жа­на ўжо, у тым лі­ку ў су­вя­зі з рос­там тран­зіт­на­га па­то­ку.

Да та­го ж, на дум­ку Прэ­зі­дэн­та, ства­рэн­не «дру­го­га каль­ца» ста­ноў­ча паў­плы­вае на эка­ла­гіч­ную сі­ту­а­цыю ў го­ра­дзе. «Мы не­ад­клад­на па­він­ны па­чаць ра­бо­ты па бу­даў­ніц­тве дру­гой каль­ца­вой да­ро­гі ва­кол Мін­ска, каб Мінск не за­дых­нуў­ся ў гэ­тым бру­дзе, каб 2 млн ча­ла­век, чвэрць на­сель­ніц­тва на­шай кра­і­ны, не ад­чу­ва­лі гэ­тай праб­ле­мы. Трэ­ба мець на ўва­зе, што ад гэ­та­га і ўсе хва­ро­бы. І нам да­вя­дзец­ца пла­ціць ша­лё­ныя гро­шы для та­го, каб ля­чыць лю­дзей. Гэ­та так­са­ма не трэ­ба за­бы­ваць, — ска­заў кі­раў­нік дзяр­жа­вы. — Га­лоў­нае тое, што мы атру­цім мін­чан, ка­лі ў блі­жэй­шыя га­ды не па­бу­ду­ем гэ­ту да­ро­гу».

Як да­ла­жыў прэм'­ер-мі­ністр Мі­ха­іл Мяс­ні­ко­віч, у агуль­най коль­кас­ці пра­цяг­ласць да­ро­гі скла­дае 85 км, з якіх на пер­шым эта­пе пла­ну­ец­ца па­бу­да­ваць 44 км — учас­так ад Аст­ра­шыц­ка­га Га­рад­ка да Ак­са­каў­шчы­ны. Па­вод­ле слоў прэм'­ер-мі­ніст­ра, за вы­клю­чэн­нем фі­нан­са­ва­га бо­ку пы­тан­ня, пад­стаў, каб не бу­да­ваць аў­та­да­ро­гу, ня­ма.

Аляк­сандр Лу­ка­шэн­ка ў су­вя­зі з гэ­тым ад­зна­чыў, што з улі­кам ужо іс­ну­ю­чых участ­каў да­ро­гі бу­даў­ніц­тва бу­дзе не та­кім фі­нан­са­ва за­трат­ным. «А ка­лі ўзяць усе пы­тан­ні пад кант­роль і эка­но­міць гро­шы, то мы яе мо­жам па­бу­да­ваць, — лі­чыць Прэ­зі­дэнт. — Цяж­ка бу­дзе заў­сё­ды, гро­шай заў­сё­ды не ха­пае, і пры гэ­тым я пра­шу ўлі­чыць: вы пом­ні­це, як абу­ра­ла­ся ней­кая част­ка на­сель­ніц­тва ў су­вя­зі з тым, што мы збі­ра­ем транс­парт­ны збор. Май­це на ўва­зе — усе гэ­тыя гро­шы па­він­ны пай­сці на да­ро­гі. Ні на якія ін­шыя па­трэ­бы — толь­кі на да­ро­гі! У ад­ва­рот­ным вы­пад­ку кры­ты­ка на­ро­да бу­дзе аб­грун­та­ва­най. За гэ­та ўрад ад­ка­жа. Усе гро­шы, са­бра­ныя ад гэ­та­га транс­парт­на­га па­да­тку, па­він­ны быць укла­дзе­ны ў да­ро­гі».

Мі­ха­іл Мяс­ні­ко­віч ад­зна­чыў, што, вы­кон­ва­ю­чы да­ру­чэн­не кі­раў­ні­ка дзяр­жа­вы, срод­кі кан­цэнт­ра­ва­лі­ся на тое, каб зра­біць мак­сі­маль­на доб­рую і кам­форт­ную су­вязь з аб­лас­ны­мі цэнт­ра­мі і ін­шы­мі буй­ны­мі га­ра­да­мі. За тры га­ды бы­ло па­бу­да­ва­на 344 км да­рог рэс­пуб­лі­кан­ска­га зна­чэн­ня вы­дат­най якас­ці, пры гэ­тым за ўсю па­пя­рэд­нюю пя­ці­год­ку — 328 км. У бя­гу­чым го­дзе пла­ну­ец­ца ўвес­ці яшчэ 104 км да­рог.

Аляк­сандр Лу­ка­шэн­ка пад­крэс­ліў, што не­аб­ход­на пры­вес­ці ў на­леж­ны стан і тра­сы ад Мін­ска ў на­прам­ку Грод­на і Ві­цеб­ска, па пры­кла­ду та­го, як гэ­та бы­ло зроб­ле­на ў на­прам­ку ін­шых аб­лас­ных цэнт­раў, а так­са­ма бе­ла­рус­кі ўчас­так да­ро­гі Адэ­са — Санкт-Пе­цяр­бург.

Што да­ты­чыц­ца дру­гой каль­ца­вой аў­та­да­ро­гі ва­кол Мін­ска, то Мі­ха­іл Мяс­ні­ко­віч ад­зна­чыў, што яна пра­ек­ту­ец­ца па пер­шай ка­тэ­го­рыі, што пра­ду­гледж­вае ін­тэн­сіў­насць ру­ху ад 10 тыс. аў­та­ма­бі­ляў у дзень. На­прык­лад, іс­ну­ю­чая каль­ца­вая аў­та­да­ро­га сён­ня пра­пус­кае ка­ля 90 тыс. аў­та­ма­бі­ляў, гэ­та зна­чыць на­груз­ка на яе ў 9 ра­зоў пе­ра­вы­шае мі­ні­маль­ную ад­зна­ку для пер­шай ка­тэ­го­рыі да­рог.

Па­вод­ле слоў мі­ніст­ра транс­пар­ту і ка­му­ні­ка­цый Ана­то­ля Сі­ва­ка, ра­бо­ты па ства­рэн­ні «дру­го­га каль­ца» па­ча­ты, ад­нак да гэ­та­га ча­су вя­лі­ся не­да­стат­ко­вы­мі тэм­па­мі.

У хо­дзе дак­ла­да бы­ла вы­зна­ча­на стра­тэ­гія бу­даў­ніц­тва аў­та­да­ро­гі на гэ­ты і на­ступ­ныя га­ды, а так­са­ма ўчаст­кі, дзе ра­бо­ты бу­дуць вес­ці­ся ін­тэн­сіў­на. Акра­мя та­го, іш­ла раз­мо­ва аб кры­ні­цах фі­нан­са­ван­ня, пры­цяг­нен­ня ў тым лі­ку пры­ват­ных срод­каў з да­рож­на­га збо­ру. З 1 са­ка­ві­ка бу­дзе пра­доў­жа­на бу­даў­ніц­тва да­ро­гі на тых участ­ках, дзе ўжо бы­лі па­ча­ты пад­рых­тоў­чыя ра­бо­ты, і ў 2014 го­дзе пла­ну­ец­ца ўвес­ці пер­шыя 20 км дру­гой каль­ца­вой аў­та­да­ро­гі.

Загаловак у газеце: Будаўнiцтва другой кальцавой аў­та­да­ро­гі ва­кол Мін­ска бу­дзе пра­доў­жа­на

Выбар рэдакцыі

Жыллё

Што змянілася ў парадку рэгістрацыіі жыллёвай нерухомасці?

Што змянілася ў парадку рэгістрацыіі жыллёвай нерухомасці?

Цяпер, каб аформіць дачу, не трэба ехаць туды, дзе яна знаходзіцца.  

Грамадства

Старт акцыі «Нашы дзеці» будзе дадзены 16 снежня

Старт акцыі «Нашы дзеці» будзе дадзены 16 снежня

Мерапрыемства пачнецца на Віцебшчыне.

Грамадства

Навацыі сацыяльнай сферы ў 2025 годзе

Навацыі сацыяльнай сферы ў 2025 годзе

Узмацненне адраснасці дзяржпадтрымкі і садзейнічання занятасці 

Грамадства

Плацяжы за «камуналку»: ёсць нюансы

Плацяжы за «камуналку»: ёсць нюансы

Карэкціроўкі па аплаце жыллёва-камунальных паслуг закрануць чатыры катэгорыі жыхароў.